Člověk má dělat to, co má rád

Komerční sdělení
Pavlína Jiříková více než rok zastává pozici Head of Marketing v Albatros Media. Je matkou dvou dětí a má, jak sama říká, příliš mnoho koníčků. Třeba vlastní kapelu.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

V marketingu se pohybujete více než dvacet let. Dříve jste se specializovala na finanční služby a mobilní platby a věnovala se i školství. Jaké to je, když je produktem kniha?

V Česku má kniha širokou cílovou skupinu, více než deset knih ročně koupí téměř každý pátý Čech starší 18 let a jen osm procent lidí nepřečte ani jednu knihu za rok. Proto potřebujeme zákazníky segmentovat, hledat k nim různé cesty, odlišovat nabídku a její komunikaci. Kniha je speciální produkt. Je důležité, jak vypadá, ale zákazníkům prodáváte především obsah – v knize jsou myšlenky a příběhy, které mají čtenáři něco předat, posunout ho dál, zabavit ho, umožnit mu odpočívat. Knize jako čtenář věnujete spoustu času a jste s ní niterně spjati. Je to náročný, avšak nádherný produkt.

Když se ohlédnete zpět, co v marketingu platí stále a co se naopak v posledních letech změnilo?

Principy jsou stejné. Úspěch znamená znát svého zákazníka a jít mu v dobrém slova smyslu na ruku. Autenticita a konzistence jsou klíčové. V marketingové komunikaci se změnilo mnohé díky digitálnímu prostředí a sociálním sítím. Tištěná média ustupují, vznikají nové televizní formáty i nástroje pro přípravu kreativy a je třeba sledovat, jak přemýšlí mladá generace. To je vzrušující, protože se můžete stále učit a objevovat.

Máte nějaký vzor v marketingu nebo oblíbenou reklamu?

V reklamě mám ráda vše, co jde přesně na komoru – chytré, efektivní a emocionálně působivé. Inspirují mě ostřílení odborníci jako například Simon Sinek nebo Mark Ritson, ale i komunita Holky z marketingu. Spolupracuji s Tomášem Hrivnákem na architektuře značek a s Ondřejem Slámou na zefektivnění digitálních kampaní.

Pod křídla Albatros Media spadá zhruba dvacítka nakladatelství i Palmknihy, enbook a Libristo… Jak si jednotlivé značky vedle sebe stojí?

Společnost Albatros Media se v posledních letech významně rozrostla. Je to společnost s tradicí a vědomá si moderních trendů. Její součástí jsou novější i zavedená nakladatelství a rozvíjí nové směry díky e-shopu Palmknihy, silnému v e-knižních formátech a audioknihách. Enbook a Libristo nabízejí cizojazyčné knihy, v Restoriu se specializují na nákup a prodej použitých knih. V portfoliu máme renomované značky jako Vyšehrad, Knihu Zlín a Motto, nováčka nastole, dětskou stálici Albatros, Klub mladého čtenáře pro školy a platformu Humbook pro náctileté.

Jak se v průběhu času mění čtenáři a komunikace s nimi?

Čtenáři se příliš nemění, mění se množství informací a kanály, kterými se k nim dostávají. Posiluje nový segment tzv. young i new adult literatury, který se hodně věnuje žánru fantasy a otevřeně zpracovává nová témata ve společnosti. Pomáhá nám být tolerantnější.

Prodej audioknih a e-booků stoupá. Jak jsou na tom tištěné knihy?

Tištěná kniha pořád vládne. E-knihy a audioknihy konzumuje necelá desetina zákazníků, v některých segmentech ale každý pátý. V nových formátech jsou oblíbené zejména detektivní příběhy, audioknihy lidé poslouchají nejvíc při domácích pracích. Muži zde mají větší zastoupení než v oblasti klasických formátů, kde převládají ženy. Čtenáři milují vůni knih a rádi je mají doma v knihovně jako určitou formu duševního bohatství. Situace se příliš rychle nezmění, i když nové formáty určitě porostou.

Jaký je váš nejoblíbenější autor nebo kniha?

V každém období života je to jiná kniha, která ve mně zanechá hluboký dojem. Nemám jednu na celý život. V poslední době mě oslovily knihy Kdo se postará o Annu od Kateřiny Pantovič a Těžké duše od Ivy Hadj Moussa.

Vedete zhruba třicetičlenný tým. Jaké vlastnosti by měl mít leader?

Leader by měl naslouchat ostatním, podporovat je a důvěřovat jim. Formulovat vizi, stanovit cíle a motivovat k jejich naplňování. A zůstat lidský.

Máte rodinu. Jak organizujete svůj čas?

Bydlím na Vysočině a v Praze trávím tři dny v týdnu. Když pracuji z domova, jako každá jiná máma láduju mezi pracovními úkoly pračku, vyzvedávám děti ze školy a tak podobně. Největší oporou je mi manžel, se kterým si péči o domácnost dělíme přirozeně rovným dílem. Vstávám brzy a to je čas, kdy se věnuji sama sobě. Zacvičím si a nastavím se na nový den. Klasickou pracovní dobu nedodržuji, míchám pracovní a nepracovní činnosti. Myslím na práci ve dne v noci, protože mě baví.

Jaké máte koníčky?

Mám mnoho koníčků… Miluju architekturu, výtvarné umění, hudbu, ráda propojuji lidi. Organizuji akce pro sousedy a přátele, popularizuji stavby v okolí bydliště, pořádáme doma umělecký festival. Zpívám v kapele a v pěveckém sboru, občas vyrazím na hory, plavu, čtu a učím se různé technologické vychytávky.

Důležitou roli ve vašem životě hraje spolupráce s neziskovým sektorem. Proč jste se rozhodla jít tímto směrem?

Protože na světě nejsme jen pro osobní prospěch. Spolupracuji s neziskovou organizací Step by Step Česká republika, která se věnuje vzdělávání učitelů a spravuje ucelený didaktický program Začít spolu. Nyní jsme na datech konečně prokázali, že konstruktivistické učení má pozitivní dopad i na základní českým školstvím sledovanou gramotnost žáků. Věřím, že se díky tomu program rozšíří do ještě více škol i na pedagogické fakulty.

Co byste doporučila ženám v byznysu?

Aby byly samy sebou. Pokud mají pochybnosti, které jsou přirozené, měly by si říct o podporu své komunity nebo vyhledat odborníka. A nikdy na sobě nepřestat pracovat

„LÍDR BY MĚL NASLOUCHAT, FORMULOVAT VIZI I MOTIVOVAT. A ZŮSTAT LIDSKÝ.“

Nejčtenější

Plotovky z recyklovaného plastu jsou bezúdržbové a ekologické

Komerční sdělení

Jaro je ideálním časem pro práci na zahradě a kolem domu. Lidé se pouštějí do úprav, rekonstrukcí i nových staveb, například plotů. Materiálem, který se v posledních letech těší stále větší oblibě,...

Baltic express: Nechte se okouzlit krásou polského pobřeží

Komerční sdělení

Cestování vlakem zažívá velký boom a stále více lidí objevuje jeho pohodlí i přátelský vztah k životnímu prostředí. Pokud přemýšlíte nad dovolenou u Baltského moře, máme pro vás skvělý tip – Baltic...

Světlo jako mocný nástroj nejenom v businessu

Komerční sdělení

Umělé světlo ovlivňuje nejen naši výkonnost, psychiku, emoce a celkovou náladu, ale i naše preference a rozhodnutí. Proto je důležité věnovat jeho výběru, ať na úrovni běžného spotřebitele,...

Klášterec nad Ohří zve k návštěvě

Komerční sdělení

„Klášterec láká na své památky tisíce návštěvníků ročně,“ říká Adéla Václavíková, vedoucí odboru komunikace a cestovního ruchu Městského úřadu v Klášterci nad Ohří.

Rodinný podnik v poradenství? Generali Česká ukazuje cestu

Komerční sdělení

Tomáš Marek vede největší finančně poradenskou síť v Česku – Generali Českou Distribuci. Tým čítající 4 800 poradců a 520 poradenských míst pomáhá téměř 3 milionům klientů dělat chytrá finanční...

Sezona emocí, trofejí a zážitků: Z trávníku až k fanouškům

Komerční sdělení

Betano, oficiální globální sponzor UEFA Evropské ligy a UEFA Konferenční ligy, jako zprostředkovatel zážitků po celé Evropě.

21. května 2025

Tactical: značka, která mění pravidla hry v mobilním příslušenství

Komerční sdělení

Odolnost, odpovědnost, inovace a hrdý původ. To jsou hodnoty české značky Tactical, která si rychle buduje pevné místo na evropském trhu s mobilním příslušenstvím. Kryty, sluchátka, kabely i...

21. května 2025

Autorizované programy Evropské akademie vzdělávání

Komerční sdělení

Studium s jistotou uplatnění na trhu práce? Přesně to nabízí autorizované studijní programy Evropské akademie vzdělávání. Díky oficiální autorizaci Ministerstva průmyslu a obchodu.

21. května 2025

Stále je čas přihlásit se do soutěže Zlaté cimbuří

Komerční sdělení

Ústecký kraj spustil druhý ročník Ceny Zlaté cimbuří – Památka roku Ústeckého kraje, která oceňuje výjimečné počiny v oblasti obnovy a péče o kulturní dědictví.

21. května 2025

Lze v Praze dosáhnout výnosu z pronájmu pře 5%?

Komerční sdělení

Když investujete do jedinečných projektů a nestandardních dispozic bytů, jako jsou lofty, můžete očekávat výrazně vyšší výnosy z pronájmu než z běžných bytů, ale také vyšší zájem bonitních nájemníků.

20. května 2025  4:19

Baltic express: Nechte se okouzlit krásou polského pobřeží

Komerční sdělení

Cestování vlakem zažívá velký boom a stále více lidí objevuje jeho pohodlí i přátelský vztah k životnímu prostředí. Pokud přemýšlíte nad dovolenou u Baltského moře, máme pro vás skvělý tip – Baltic...

20. května 2025

Dny plodnosti ISCARE: získejte přehled o svém reprodukčním zdraví

Komerční sdělení

Klinika ISCARE oznamuje další ročník úspěšné akce Dny plodnosti, která proběhne od 26. května do 6. června 2025. Každý všední den mezi 10. a 15. hodinou mají ženy i páry jedinečnou příležitost...

20. května 2025

Moderní služby pro jednoduchý život

Komerční sdělení

Dnešní doba umožňuje téměř cokoli – transplantaci vlasů, rychlé získání sledujících na sociálních sítích nebo objednání svítidel z pohodlí domova. Zároveň si můžete zajistit vyklizení bytu nebo...

20. května 2025

Letní návštěva v gravitačním vinařství VILAVIN

Komerční sdělení

Degustace v jediném gravitačním vinařství střední Evropy.

20. května 2025

Huawei představuje novinky a zvyšuje standardy nositelné elektroniky

Komerční sdělení

Huawei uvádí na trh hned dvě nové generace hodinek, které budou ladit s vaším životním stylem. Nadšenci do sportu, zejména outdoorového, si zamilují novou řadu Huawei Watch FIT 4. Ty, kteří hledají...

20. května 2025

Adoptujte píšťalu, probíhá sbírka na obnovu strahovských varhan

Komerční sdělení

Varhany ve strahovské bazilice potřebují po devastujících úpravách z dob socialismu rozsáhlou rekonstrukci. Byla vyhlášena veřejná sbírka na záchranu této vzácné kulturní památky. Podpořit obnovu...

19. května 2025

Praha 2 nabízí sociálně znevýhodněným rekordně nízké nájmy

Komerční sdělení

V době bytové krize, kdy ceny za pronájem bytu nezřídka šplhají do astronomických výšin, pokračuje městská část Praha 2 ve vstřícné bytové politice zejména k těm nejpotřebnějším.

19. května 2025
Nastavte si velikost písma, podle vašich preferencí.