Podnikání s hodinkami se mi stalo koníčkem a Helveti.cz je moje dítě

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00 – KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Jiří Štencek o podnikání v oboru, ve kterém není moc místa pro úspěch...

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Hodinky CITIZEN, které jsem měl tento rok na testování v Himálaji. | foto: ČTK

Jste majitelem úspěšného e-shopu s hodinkami Helveti.cz. Proč jste se rozhodl podnikat právě v hodinařině?
Pracoval jsem v marketingové agentuře a chtěl jsem nabyté vědomosti aplikovat v praxi. Zároveň jsem vždycky toužil mít vlastní firmu. Tak jsem začal podnikat. Výběr produktu byla čirá náhoda. Když jsem si tenkrát kupoval hodinky Wenger, začal jsem uvažovat, jestli i na zdánlivě obsazeném trhu přeci jen neexistuje skulina. Produkt jako takový se mi totiž velmi zamlouval.

Helveti

A existovala?
V hodinářském oboru je poměrně vysoká konkurence a prorazit není vůbec lehké. Pomohla mi výborná znalost online marketingu a úzká specializace na jednu značku. To v kombinaci s naivitou a odhodláním přineslo první úspěchy.

Na co jste vsadil?
Od začátku jsem se soustředil na perfektní znalost produktu, maximálně individuální přístup k zákazníkům a přidanou hodnotu. Začínal jsem se značkou hodinek Wenger, u kterých mi přišlo skvělé dávat zákazníkům jako dárek švýcarský nůž. A fungovalo to perfektně.

Dneska prodáváte značek mnohem víc. Kolik jich je?
Postupně jsme přibírali další značky tak, aby stále platilo pravidlo, že si za nimi budeme „stát“. Jinými slovy – pokud nejsme přesvědčení o kvalitě a dobrém poměru k ceně, nemá u nás značka šanci, takovou zákazníkovi nedoporučíme. Proto neprodáváme módní značky, které většinou kromě zajímavého vzhledu nemají co nabídnout. Pokud nepotřebujete například tričko nebo boty.

Aktuálně nabízíme 23 značek. Nedávno jsme do stáje přivítali značky Bulova, Tissot, Junghans, Alpina a Orient.

Máte osobně nějakého favorita?
Jsem hodinkový fanda, takže u jedné značky nezůstávám. V zásadě nosím střídavě hodinky téměř všech značek, které prodáváme. Abychom mohli zákazníkům dobře poradit, často hodinky testujeme. Proto mi přichází na mysl značka CITIZEN, od které jsem měl tento rok hodinky v Himálaji a předchozí rok na cestě po USA. Kromě jiných technologických vychytávek, osazuje stroje systémem pohonu Eco-Drive (pozn.: solární napájení hodinek s akumulátorem). Mezi moje další oblíbené značky patří Seiko, které jsem zasvětil i jako dědičné hodinky pro syna. A samozřejmě nostalgicky Wenger, s kterým jsem začínal. Ten aktuálně představil neskutečnou limitovanou edici Wenger Heritage. Lepší hodinky za tuto cenu na prodejně asi nemáme.

Hodinky CITIZEN, které jsem měl minulý rok na testování v USA, Satellite Wave...

Citizen a Seiko tedy patří k vašim vlajkovým lodím?
Ano, jde o jedny z nejúspěšnějších značek a nejkvalitnějších vůbec. Velmi rád je doporučuji zákazníkům, kteří od hodinek očekávají maximální spolehlivost a dobrý poměr cena / výkon. Na tomto základě vlastně stavíme celé naše portfolio. Chceme nabízet hodinky s kvalitním zpracováním pouzdra a spolehlivým strojkem. Mezi naše další vlajkové lodě patří například Tissot, Certina, ale i značky jako Junghans. Z těch méně známých bych vyzdvihl například Traser s unikátní technologií osvitu.

A když některá značka neodpovídá kvalitou? Jak postupujete?
Přiznávám, že jsem u výběru značek párkrát udělal chybu. Vždycky je to risk a krok do neznáma. Zjistíme-li časem, že značka není dostatečně kvalitní, nebo k nám jednoduše nezapadá (nebaví nás ji prodávat), rozloučíme se s ní.

Jsou takové značky ve vašem portfoliu?
Ano (směje se). Mám dvě takové pod drobnohledem a pokud se situace nezlepší, budeme nuceni s nimi skončit.

V čem se lišíte od své konkurence?
To bude dlouhý výčet (usmívá se). Na prvním místě je u nás zákazník, a proto vycházíme maximálně vstříc u požadavků na dodání hodinek s jiným řemínkem, gravírováním nebo s jinou individuální prosbou. Dodáváme hodinky firmám s jejich specifickými požadavky. Pokud to značky dovolují, připravujeme limitované edice hodinek – například Traser limitovaná edice ke 100 letům ČR.

Jsme autorizovaný prodejce. To znamená, že naše hodinky pochází z ověřených zdrojů a zákazník má 100% jistotu původu (na rozdíl např. od tzv. šedých prodejců). S tím se pojí také jistota autorizovaného servisu.

Dědičné hodinky

Velká část konkurence hodinky „jen“ přeprodává bez potřebných informací a znalostí. U nás má každá značka svého garanta, který o ní ví úplně všechno. Zákazník si tak může být jistý, že dostane všechny informace a odpovědi na své dotazy. Navíc, jak jsem už zmiňoval, hodinky důkladně testujeme, píšeme recenze a fotíme vlastní fotky. Vysoká odbornost a maximum informací – to umíme nabídnout a lidé to u nás oceňují.

Někteří prodejci zase neposkytují pozáruční servis – náhradní řemínek, osičku nebo jen výměnu baterie. I na to se zaměřujeme, nechceme nechat zákazníka ve štychu, když se cokoliv stane.

Zakládáme si na tom, že naprostou většinu modelů každé značky máme skladem a zákazník si ji u nás může prohlédnout. Doručení je pak otázkou 24 hodin. Dneska si vyberete a zítra máte na ruce.

A protože našim značkám maximálně důvěřujeme, máme prodlouženou pětiletou záruku a k tomu navíc pojištění pro případ poškození hodinek.

Všechno, co jsem zmínil, je ona přidaná hodnota. V tom vynikáme. A umíme přidanou hodnotu i tu skutečnou. Po rozbalení balíku s hodinkami čeká na zákazníka i malý dárek.

Kolik lidí vůbec stojí za Helveti.cz?
Dneska se nás ve firmě střídá celkem deset. Většinu tvoří garanti, kteří předávají zákazníkům informace o hodinkách.

Jak poznám kvalitní hodinky?
Velmi jednoduše. Přijďte se podívat k nám do Helveti (směje se). Teď vážně. Podle detailu zpracování, například. U těch kvalitnějších je radost sledovat propracovaný ciferník, zpracování pouzdra a náramku, nebo detaily na samotném dýnku hodinek. Rozhodně neplatí, že kvalitní hodinky jsou pouze ty s označením „Swiss made“. Japonští nebo němečtí hodináři umí vyrobit velmi kvalitní hodinky. Pokud vás zaujmou hodinky, které neznáte, doporučuji nastudovat historii značky - to může hodně napovědět. Zároveň pozor na čínské padělky – ty se často umí tvářit velmi přesvědčivě a nejsou výjimkou ani případy, kdy falšují dlouholetou historii smyšlené značky.

Co je pro vás další motivací v podnikání?
Jak řekl Nelson Mandela: „Po zdolání jedné hory většinou zjistíte, že máte před sebou ještě mnoho takových kopců“. Když jsme se stali největšími prodejci hodinek Wenger, Traser a Victorinox, vytyčili jsme si podobný cíl u ostatních značek.

Hodinky WENGER

Dalším velikým kopcem, který chceme v blízké budoucnosti zdolat, je otevření větší kamenné prodejny, která zvýší našim zákazníkům komfort při nákupu. Ta v Karlíně nám už bohužel nestačí.

Mou motivací jednoduše je, abychom byli stále lepší. Nespíme, pořád se učíme.

A vůbec nejsilnější motivace je radost zákazníků. Občas nám chodí fotky s poděkováním nebo dlouhé emaily s pochvalou za náš přístup.

Mohlo by se zdát, že v prodeji hodinek už nejde nic inovovat...
Opak je pravdou. Je zřejmé, že internet s tradičními hodinářskými obchody silně zahýbal. I když si myslím, že e-shopy nikdy zcela nenahradí klasické kamenné prodejny, pokud se digitálnímu trendu nepřizpůsobí, budou mít slabší pozici.

My naopak počítáme s možnostmi, jak nákup zákazníkovi na internetu více zpříjemnit. Nejčastější problém online nákupu je, že si člověk nemůže zboží přímo vyzkoušet. To by měla do budoucna řešit tzv. rozšířená realita, která nám to za pomoci mobilního telefonu a aplikace dovolí.

Kolik máte vy osobně hodinek?
Snažím se ten počet korigovat, takže jednou za čas pošlu některé kusy dál do světa. Pravidelně střídám asi patero hodinek, ale v hledáčku jich mám dalších deset.

Hlavní zprávy

Nejčtenější

Bývalý profesionální cyklista to roztáčí ve světě elektrokol

Jakub Danačík na horském elektrokole MTF MOUNT 7.0.

Startoval v řadě velkých cyklistických závodů po celém světě, doma se stal v roce 2007 mistrem republiky v silničním...

Co muže více potěší nežli lahev nejoceňovanější whisky na světě?

Co muže více potěší nežli lahev nejoceňovanější whisky na světě?

Nejedna žena před Vánocemi přemýšlí, čím by potěšila svůj mužský protějšek. Přeci jenom – rozzářené mužské oči u...

Češi na internetu riskují a ztrácejí kontrolu nad svými online daty

Češi na internetu riskují a ztrácejí kontrolu nad svými online daty

Češi si na internetu se svými údaji počínají neopatrně, zjistili odborníci z Kaspersky Lab. Navíc skoro třetina rodičů...

Tato zima bude bez propadlých kanálů a výmolů

Tato zima bude bez propadlých kanálů a výmolů

Firma POKLOPSYSTEM s.r.o. přináší dobrou zprávu pro řidiče. V letošní zimě nemusí nikde být výmoly a propadlé nebo...

Jak na nejlepší řízky

Jak na nejlepší řízky

Štědrý den je den, kdy vrcholí všechny přípravy vánočních svátků. Dárky jsou koupené, zabalené, výzdoba je hotová,...

Další z rubriky

Podnikání s hodinkami se mi stalo koníčkem a Helveti.cz je moje dítě

Hodinky CITIZEN, které jsem měl tento rok na testování v Himálaji.

Jiří Štencek o podnikání v oboru, ve kterém není moc místa pro úspěch...

Jak sehnat peníze na udržitelný rozvoj

Jak sehnat peníze na udržitelný rozvoj

Viceprezident Světové banky Mahmoud Mohieldin a významní čeští odborníci se v úterý 4. prosince sešli na Fóru...

Na adventní trhy s pojištěním. Lidé na výletech podceňují rizika

Na adventní trhy s pojištěním: Lidé na výletech podceňují rizika

Trhy patří k adventu jako cukroví k Vánocům. V Evropě se návštěva adventních trhů s kouzelnou sváteční atmosférou stává...

Najdete na iDNES.cz