Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

S pokračující krizí šetří lidé asi na všem. Na oknech by ale nemuseli

– KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Nástup stavební krize vnímají dodavatelé stavebního materiálu a prací spíše sporadicky. Realizačních prací mají teď naopak více. Tento trend můžeme ale pozorovat každý rok před nástupem zimy. Před Vánocemi chtějí mít všichni stavbu uzavřenou a tak se závěrem roku stavaři takřka nezastaví.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

S pokračující krizí šetří lidé asi na všem. Na oknech by ale nemuseli

S pokračující krizí šetří lidé asi na všem. Na oknech by ale nemuseli | foto: PROOKNO s.r.o.

V příštím roce se ale i ve stavebnictví nějaký úbytek zakázek očekává. Již dnes slýchají od klientů v tomto směru obavy. Na druhou stranu lze ale optimisticky říct, že kdo už se rozhodne stavět, dělá vše pro to, aby stavbu dokončil. Opožděná reakce na aktuální ekonomickou situaci je ve stavařině běžná, proto i tento rok mohli řemeslníci zaznamenat spíše nárůst objemu práce. Horší už je to ale s poptávkami na příští rok.

Za materiály si lidé připlatí víc peněz a stejné je to momentálně bohužel i s náklady na vytápění. Všichni se snaží náklady na provoz minimalizovat a přitom se jedno z řešení přímo nabízí. Okna. Kvalitní, dobře zaizolovaná a nainstalovaná okna jsou jedním z nejúčinnějších způsobů, jak efektivně snížit náklady na vytápění.

S pokračující krizí šetří lidé asi na všem. Na oknech by ale nemuseli

Výměnou oken za nová kvalitní lze uspořit až desítky procent za vytápění. Samozřejmě je potřeba okna vhodně navrhnout, zaměřit a namontovat, každá stavba má přitom svá specifika. Jiná okna nám budou doporučena do moderní novostavby a jiná do klasického venkovského stavení. Již dávno neplatí, že když máme plastová okna, automaticky šetříme za energie. Není ojedinělé, že si klient objedná nová okna i místo relativně mladých oken, jelikož ta původní již nevyhovují izolačně, případně kvalitativně. Je ale všeobecně známo, že pokud má někdo okna starší než patnáct let, tak i přesto, že přímo neprofukují jako staré dřevěné, izolovat už moc nemusí. Takže i v takovém případě je vhodné zvážit výměnu. Vzhledem k ceně energií se náklady na pořízení nových oken vrátí podstatně rychleji než kdy dřív.

Jednou z firem, která se právě touto cestou snaží šetřit lidem peníze, je i plzeňské Prookno s.r.o. Její majitel Jan Procházka nám zodpověděl několik dotazů.

S pokračující krizí šetří lidé asi na všem. Na oknech by ale nemuseli

Pane Procházko, jak je to tedy konkrétně ve vaší firmě, očekáváte v příštím roce propad objemu práce?

Propad se dá očekávat, velkou část zakázek tvořily novostavby, kde jistě k útlumu dojde vzhledem k cenám materiálů a hlavně hypoték. Na druhou stranu kvůli drahým energiím snad každý uvažuj,e jak si náklady snížit, a právě v tom umíme pomoci. Investice do kvalitních oken se tedy určitě vyplatí.

A jak se na to připravujete?

Jako firma se snažíme šetřit peníze klientům a stejně tak přistupujeme k provozu firmy. Nebudujeme okázalé showroomy, ale snažíme se spíše víc pracovat v terénu a s individuálními požadavky klientů. Jako nejlepší reklamu považujeme kladné reference klientů a nebylo by to poprvé, kdy jsme po předchozí dohodě jeli s novým klientem na již realizovanou stavbu, kde si přesně takové řešení, jaké mu nabízíme, mohl prohlédnout v praxi a mnohdy i s autentickým popisem od stávajícího klienta. Pokud tedy skutečně krize na stavebnictví dopadne, budeme připraveni a díky tomu, že udržujeme náklady na provoz firmy nízko, dokážeme nabídnout víc. Lepší kvalitu za dostupnou cenu, což zvláště v době neustálého zdražování naši klienti ocení a nemusí tak kvůli ceně dělat kompromisy v kvalitě.

S pokračující krizí šetří lidé asi na všem. Na oknech by ale nemuseli

Zmiňujete kvalitu za dostupnou cenu, dá se tedy všeobecně říct, že je cena přímo úměrná kvalitě?

Cena je určitě pro zákazníka zásadní, orientovat se ale jen podle ní, by se nemuselo vyplatit. Určitě je to ale jeden z bodů, jak si různé nabídky alespoň zařadit. Z mé zkušenosti vyplývá, že podezřele levné nabídky většinou nenabízejí kvalitu nebo srovnatelné parametry jako ty průměrně drahé nabídky. Naopak výrazně dražší dodavatelé mnohdy neumí vyšší cenu opodstatnit. Důležité je tedy vždy co nejlépe specifikovat požadavky a porovnávat srovnatelné. Pokud si nevíte rady, nebojte se zeptat. Pokud jednáte s odborníkem, bude vám umět poradit a zodpoví veškeré dotazy.

S pokračující krizí šetří lidé asi na všem. Na oknech by ale nemuseli

Přijde mi, že děláte klientům okna přímo na míru. Jaké konkrétní služby tedy vlastně nabízíte?

V první řadě s klientem probereme jeho požadavky a očekávání, následně dle toho vytvoříme cenovou nabídku, kterou se vždy snažíme zákazníkům odprezentovat, aby věděl, co přesně nabídka obsahuje. Pak následuje zásadní část – zaměření oken. V této fázi je důležitá součinnost klienta, zejména z důvodu stavební připravenosti. Aby bylo možné montáž provést správně a dle norem, je často zapotřebí otvory připravit. Jen zřídka se stává, že by stavba byla už dokonale připravená a nebylo potřeba něco doladit, pro správnou montáž je to ale velice důležité. Pak již následuje výroba, kvalitní montáž a samozřejmě servis. Okna jsou funkční a velice namáhaný prvek, takže vyžadují pravidelný servis a údržbu, což zručný zákazník zvládne sám a my mu vše rádi vysvětlíme. Pro ty, kdo tuto péči raději přenechají zkušeným, jsou tu naši technici. Samozřejmostí je také nabídka veškerých doplňků, jako je stínicí technika, parapety a další.

S pokračující krizí šetří lidé asi na všem. Na oknech by ale nemuseli

A co vás vůbec vedlo k založení firmy?

K oknům jsem se dostal poprvé v 16ti letech na brigádě v truhlárně, poté jsem jako zaměstnanec prošel snad všechny možné pozice, od montéra přes obchodního zástupce až po vedoucího pracovníka obchodu. Pracoval jsem ve více firmách, ale vždy jsem měl pocit, že by se něco mohlo dělat jinak a lépe, a tak mi vlastně nic jiného nezbylo. Občas je to sice náročné, ale zatím se nestalo, že bych toho rozhodnutí někdy litoval.

Více na www.prookno.cz

S pokračující krizí šetří lidé asi na všem. Na oknech by ale nemuseli
  • Nejčtenější

Víte, jak spoří úspěšní Češi? Odpověď vás překvapí

18. dubna 2024

Komerční sdělení Úspory jsou základem finanční stability a zajištění do budoucna. Vytváříme si rezervy pro případ...

E.ON od května zlevňuje. Stálí klienti ušetří za plyn až tisíce ročně

15. dubna 2024

Komerční sdělení Zákazníci, kteří odebírají plyn od E.ONu, od května opět ušetří. A to až 4 500 korun ročně, pokud...

Brno má první chirurgický robotický systém Versius v České republice.

16. dubna 2024

Komerční sdělení Lékaři brněnské soukromé nemocnice SurGal Clinic začali jako první v České republice využívat...

Pojišťovna úspěšně propojuje osobní kontakt a digitální služby

17. dubna 2024

Komerční sdělení Generali Česká pojišťovna se dlouhodobě etabluje jako klientsky nejdostupnější pojišťovna a klade...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kolagen, opravdová pomoc, nebo další podvod?

15. dubna 2024

Komerční sdělení Kolagen? Reklama na každém kroku. Také si pokládáte otázku, proč to tak je? Skutečně funguje, nebo...

Firma obhájila titul, o němž rozhodují spotřebitelé

20. dubna 2024

Komerční sdělení Společnost CS-Beton už 32 let vyrábí zámkovou dlažbu a další výrobky malé zahradní architektury. O...

Hezká prsa i po dvou dětech a dlouhém rozhodování, JOY!

19. dubna 2024

Komerční sdělení Povídali jsme si se Šárkou, maminkou dvou dětí, která se po dlouhém váhání před rokem rozhodla pro...

Chystáte dítě do 1. třídy? Zjistěte, jak předejít školní nezralosti

19. dubna 2024

Komerční sdělení Až 30 % dětí má při nástupu do první třídy nedostatky ve školní připravenosti. To může vést k...

Startupy a firmy mají nového parťáka pro podnikání

19. dubna 2024

Komerční sdělení Pro menší výrobní firmy a začínající start-upy v České republice a na Slovensku přichází na trh...

Manželé Babišovi se rozcházejí, přejí si zachovat rodinnou harmonii

Podnikatel, předseda ANO a bývalý premiér Andrej Babiš (69) s manželkou Monikou (49) v pátek oznámili, že se...

Sexy Sandra Nováková pózovala pro Playboy. Focení schválil manžel

Herečka Sandra Nováková už několikrát při natáčení dokázala, že s odhalováním nemá problém. V minulosti přitom tvrdila,...

Charlotte spí na Hlaváku mezi feťáky, dluží spoustě lidí, říká matka Štikové

Charlotte Štiková (27) před rokem oznámila, že zhubla šedesát kilo. Na aktuálních fotkách, které sdílela na Instagramu...

Vykrojené trikoty budí emoce. Olympijská kolekce Nike je prý sexistická

Velkou kritiku vyvolala kolekce, kterou pro olympijský tým amerických atletek navrhla značka Nike. Pozornost vzbudily...

Ve StarDance zatančí Vondráčková, Paulová, hvězda Kukaček i mistryně světa

Tuzemská verze celosvětově mimořádně úspěšné soutěže StarDance britské veřejnoprávní televizní společnosti BBC se už na...