Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Největší adrenalin pro makléře? Prodat plzeňskou banku do 30 dnů

– KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Práce makléře často přináší vysokou tepovou frekvenci. Navíc v době, kdy se trh sice začíná vzpamatovávat, ale stále není v ideální kondici. Tak proč si to ještě neztížit? Kancelář Pichler Reality Group (RGP) se přihlásila k výzvě prodat sídlo banky do 30 dnů za 21 milionů.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Ale pojďme pěkně popořádku. Na podzim loňského roku vypisovala Národní Rozvojová Banka a.s. výběrové řízení na realitní služby. Chystala se prodat sídlo na adrese Bezručova 147/8 v Plzni. Tedy přímo v centru města. Znělo to jako velká výzva a kancelář RGP se do ní rozhodla přihlásit.

Nároky byly vysoké, ale všechny se podařilo splnit. V únoru letošního roku přišla pozitivní zpráva - kancelář Pichler Reality Group zakázku získala.

„Dle smlouvy jsme měli pouze 30 dní na to, abychom předložili alespoň dvě nabídky znějící minimálně na částku 21 000 000 Kč, v opačném případě byla možnost, že dojde ke snížení provize,“ přiznává makléř RGP Pavel Maxa.

Tady nastoupil ten zmiňovaný adrenalin. Trh se stále ještě nedostal do takové kondice, v níž býval před pár lety. Navíc o kancelářské budovy nebývá mezi investory takový zájem jako o nájemní bydlení.

A sídlo banky je hodně specifická budova na prodej. Bezpečnostní brány, trezorová místnost, magnetické mříže, kamerový systém. Taková výbava nabízí speciální využití.

Z inzerce vzešlo 17 zájemců

Na velké rozjímání nebyl čas. Nemovitost bylo potřeba profesionálně nafotit, naskenovat všechny potřebné dokumenty, vytvořit inzerát a rozjet facebookovou kampaň.

„Do budovy jsme měli přístup pouze v prohlídkových dnech, které jsme dostali k dispozici dva. Vytvořil jsem i obsáhlejší powerpointovou prezentaci, abychom zajistili, že na prohlídkové dny nám skutečně dorazí jen vážní zájemci,“ líčí Maxa.

Bylo vyloučené, aby nějaký den přišel nazmar. Klient měl ve smlouvě jasně napsáno, že každé úterý bude report o tom, jak prodej postupuje.

„Měli jsme tři hlavní prodejní kanály. Veřejná inzerce, fyzická reklama na budově banky a interní databáze klientů čítající lidi, kteří hledají nebo hledali investiční příležitost v Plzni. A ukázalo se, že všechny tyto kanály byly vysoce efektivní,“ vypráví makléř.

Na první prohlídkový den přišlo pět ze sedmi domluvených zájemců. Na druhý dokonce sedm z deseti. Klíčem byla profesionální příprava. Zájemci dostali detailní kalkulaci výnosů a dalších metrik, které jim pomohly s odhadem úspěšnosti projektu.

Po vyčerpání prohlídkových dnů to bylo už jen o dodatečném jednání s klienty a čekání na 13. března, kdy jsme se se zástupci Národní rozvojové banky sešli při rozlepování obálek s nabídkami zájemců.

Těch dorazilo nakonec pět a všechny splňovaly nabídku 21 milionů korun. Ale při takovém počtu nabídek bylo nutné zaručit transparentnost při výběru kupce.

„Představenstvu NRB jsme doporučili, že abychom zajistili co největší férovost a transparentnost, uspořádáme na naše náklady a v naší režii uzavřenou internetovou aukci v reálném čase, abychom stanovili finálního kupujícího,“ popisuje Maxa.

Ta se uskutečnila 28. března a s nebývalým úspěchem. Online aukce přinesla zvýšení ceny na konečných 22 250 000 korun, tedy o milion a čtvrt víc než byl původní požadavek.

Řečí čísel: Během tří týdnů kancelář dokázala s touto nestandardní nemovitostí oslovit 28 752 lidí přes inzertní weby a sociální sítě, 88 našich klientů napřímo a nespočet lidí, kteří prošli kolem fyzické reklamy přímo na nemovitosti. Z těchto lidí mělo 17 zájem o prohlídku a 12 se prohlídky nakonec skutečně zúčastnilo.

A co makléře projekt naučil? „Že se člověk ani celá kancelář nemá bát velkých výzev, protože právě ty vás nejvíc posouvají. My jsme se z tohoto prodeje hodně naučili a získali spoustu cenných kontaktů,“ dodal Maxa.

Pokud se také chystáte prodat nestandardní nemovitost, zkuste oslovit tým Pichler Reality Group.

  • Nejčtenější

Drahá nemoc: diabetici si ročně připlatí až 40 000 korun, říká lékař

Komerční sdělení

Český diabetolog MUDr. Jan Šoupal, Ph.D., svojí studií potvrdil, že kontinuální měření glykémie výrazně přispívá k dobré kompenzaci nemoci. „Přínos glukózových senzorů je v tomto zásadní. Ne každý si...

5. prosince 2024

ODISka nabízí cestujícím daleko víc, než mnozí tuší…

Komerční sdělení

Bezkontaktní čipová dopravní karta ODISka je v Moravskoslezském kraji realitou již čtrnáctým rokem, a za tuto dobu již bylo vydáno více než tři čtvrtě milionu karet. Přesto stále existuje řada lidí,...

2. prosince 2024

Inovace a pokrok ve zdravotnických technologiích v Hradci Králové

Komerční sdělení

Heraeus Medevio je významná společnost se sídlem v Hradci Králové, která se specializuje na výrobu zdravotnických pomůcek. Původně známá jako Contract Medical International, byla společnost v roce...

2. prosince 2024

5 tipů, jak se správně obléct na turistiku po Česku

Komerční sdělení

Neexistuje špatné počasí, jen špatně oblečený turista. Abyste se na svých toulkách po Česku cítili komfortně, nepodceňujte výběr správného outdoorové oblečení. Co má takové oblečení umět a na co si...

2. prosince 2024

Advent v Příbrami: Tradice, světla a sváteční atmosféra

Komerční sdělení

Příbram nabízí pro letošní adventní a vánoční období bohatý program, který láká milovníky tradic, historie i novodobých zážitků. Návštěvníci si mohou vychutnat vánoční atmosféru na Svaté Hoře,...

2. prosince 2024

Nový název, stejné složení!

Komerční sdělení

Bionect se mění na Dermatop.

7. prosince 2024

Sváteční sezóna je konečně tady

Komerční sdělení

Do kaváren Starbucks se vrací oblíbené vánoční trio nápojů, které každoročně přináší předvánoční atmosféru a radost z ikonických chutí.

7. prosince 2024

Maledivy – vodní ráj to napohled

Komerční sdělení

Atoly se svými korálovými prsteny vystupujícími z blankytných vod Indického oceánu připomínají drahokamy, které tu někdo ledabyle poházel. Více než stovka ostrovů je domovem luxusních resortů, kde...

7. prosince 2024

Splňte vánoční přání dětem z 10 dětských domovů

Komerční sdělení

Dopisy Ježíškovi, krásná předvánoční charitativní akce, která slaví tento rok kulaté 20 narozeniny. V minulých devatenácti ročnících se splnilo přes 6600 přání dětí z dětských domovů a v letošním...

7. prosince 2024

Kvůli milence se rozvádět nebudu, nejsem blázen, říká Simona Krainová

Nepije alkohol, nejí přílohy, běhá a posiluje. Karel Vágner šel do sebe. Zhubl už víc jak deset kilo. Jeho manželka...

Patrik Hartl odstupuje ze StarDance, vrátí se Lucie Vondráčková

Po důkladném zvážení a na doporučení lékařů se spisovatel Patrik Hartl rozhodl ukončit svoje účinkování v taneční...

Obraz zmaru Volkswagenu. Tisíce elektroaut smutně čekají na kupce

„Pacient Autoland Deutschland je nejen nemocný, má vysokou horečku,“ píše německý Bild. A jako důkaz diagnózy ukazuje...

Hrála v pornu, tak skončila. Solfronk se v Bacheloru rozloučil s další účastnicí

Odhalení o minulosti soutěžící Denisy Veselé a jejím natáčení pornovideí výrazně zamávalo atmosférou v sídle Bachelora....

Došly nám síly. Česká specialistka na cupcaky zavírá svůj obchod

Lenka Hnidáková, průkopnice cupcaků v Česku a autorka dvou knih o těchto dezertech, zavírá svůj obchod v pražském...