Ale pojďme pěkně popořádku. Na podzim loňského roku vypisovala Národní Rozvojová Banka a.s. výběrové řízení na realitní služby. Chystala se prodat sídlo na adrese Bezručova 147/8 v Plzni. Tedy přímo v centru města. Znělo to jako velká výzva a kancelář RGP se do ní rozhodla přihlásit.
Nároky byly vysoké, ale všechny se podařilo splnit. V únoru letošního roku přišla pozitivní zpráva - kancelář Pichler Reality Group zakázku získala.
„Dle smlouvy jsme měli pouze 30 dní na to, abychom předložili alespoň dvě nabídky znějící minimálně na částku 21 000 000 Kč, v opačném případě byla možnost, že dojde ke snížení provize,“ přiznává makléř RGP Pavel Maxa.
Tady nastoupil ten zmiňovaný adrenalin. Trh se stále ještě nedostal do takové kondice, v níž býval před pár lety. Navíc o kancelářské budovy nebývá mezi investory takový zájem jako o nájemní bydlení.
A sídlo banky je hodně specifická budova na prodej. Bezpečnostní brány, trezorová místnost, magnetické mříže, kamerový systém. Taková výbava nabízí speciální využití.
Z inzerce vzešlo 17 zájemců
Na velké rozjímání nebyl čas. Nemovitost bylo potřeba profesionálně nafotit, naskenovat všechny potřebné dokumenty, vytvořit inzerát a rozjet facebookovou kampaň.
„Do budovy jsme měli přístup pouze v prohlídkových dnech, které jsme dostali k dispozici dva. Vytvořil jsem i obsáhlejší powerpointovou prezentaci, abychom zajistili, že na prohlídkové dny nám skutečně dorazí jen vážní zájemci,“ líčí Maxa.
Bylo vyloučené, aby nějaký den přišel nazmar. Klient měl ve smlouvě jasně napsáno, že každé úterý bude report o tom, jak prodej postupuje.
„Měli jsme tři hlavní prodejní kanály. Veřejná inzerce, fyzická reklama na budově banky a interní databáze klientů čítající lidi, kteří hledají nebo hledali investiční příležitost v Plzni. A ukázalo se, že všechny tyto kanály byly vysoce efektivní,“ vypráví makléř.
Na první prohlídkový den přišlo pět ze sedmi domluvených zájemců. Na druhý dokonce sedm z deseti. Klíčem byla profesionální příprava. Zájemci dostali detailní kalkulaci výnosů a dalších metrik, které jim pomohly s odhadem úspěšnosti projektu.
Po vyčerpání prohlídkových dnů to bylo už jen o dodatečném jednání s klienty a čekání na 13. března, kdy jsme se se zástupci Národní rozvojové banky sešli při rozlepování obálek s nabídkami zájemců.
Těch dorazilo nakonec pět a všechny splňovaly nabídku 21 milionů korun. Ale při takovém počtu nabídek bylo nutné zaručit transparentnost při výběru kupce.
„Představenstvu NRB jsme doporučili, že abychom zajistili co největší férovost a transparentnost, uspořádáme na naše náklady a v naší režii uzavřenou internetovou aukci v reálném čase, abychom stanovili finálního kupujícího,“ popisuje Maxa.
Ta se uskutečnila 28. března a s nebývalým úspěchem. Online aukce přinesla zvýšení ceny na konečných 22 250 000 korun, tedy o milion a čtvrt víc než byl původní požadavek.
Řečí čísel: Během tří týdnů kancelář dokázala s touto nestandardní nemovitostí oslovit 28 752 lidí přes inzertní weby a sociální sítě, 88 našich klientů napřímo a nespočet lidí, kteří prošli kolem fyzické reklamy přímo na nemovitosti. Z těchto lidí mělo 17 zájem o prohlídku a 12 se prohlídky nakonec skutečně zúčastnilo.
A co makléře projekt naučil? „Že se člověk ani celá kancelář nemá bát velkých výzev, protože právě ty vás nejvíc posouvají. My jsme se z tohoto prodeje hodně naučili a získali spoustu cenných kontaktů,“ dodal Maxa.
Pokud se také chystáte prodat nestandardní nemovitost, zkuste oslovit tým Pichler Reality Group.