Pět žhavých trendů automobilismu

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00 – KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Když se řekne „auto budoucnosti“, co vás napadne? Nejspíše elektromobilní samořídící Tesla, která vám cestou přečte zprávy a upozorní, že máte děti vyzvednout od babičky. To je ale jen špička ledovce.

Pět žhavých trendů automobilismu | foto: ŠkoFin

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Pět aktuálních trendů, které hýbou současným světem automobilismu, bychom kromě digitalizace a ekologie mohli ve zkratce doplnit o bezpečnost a nový náhled na vlastnictví. A pozadu se změnami nezůstane ani obchodní stránka.

Podle nedávného průzkumu společnosti KPMG mezi šéfy automobilek se výroba vozů do 20 let přesune více do Asie, konkrétně Číny. Navíc podle 30–50 % manažerů skončí každá druhá kamenná prodejna.

Budoucnost je v on-line

Kam si tedy pro nový vůz dojdeme? Nikam. „Budoucnost prodeje aut je jednoznačně ve virtuálních konfigurátorech. Tento nástroj nejen pomůže s výběrem vhodného vozu, ale rovnou nabídne možnost ho objednat, uzavřít smlouvu a zaplatit. Nové vozy jsou připraveny k předání u participujících autorizovaných prodejců třeba již za 14 dní,“ vysvětluje Lukáš Cankař z Volkswagen Financial Services. S jeho tvrzením souhlasí na 80 % auto-moto manažerů. A tak lze očekávat, že proměny automobilového světa dopadnou nejvíce právě na prodejce. 

„Zaprvé se nastupující generace dívá zcela jinak na vlastnictví vozu a deklaruje spíše vůli využívat služeb mobility a sdílených vozů. Druhou výraznou změnou bude sběr dat z připojených automobilů, která si v rukou ponechají automobilky – ty tak budou moci samy velmi dobře predikovat poruchovost a další potřeby vozu a jeho majitele. Tento vztah si budou chtít udržet, kultivovat ho a řídit,“ vysvětluje partner KPMG Jan Linhart.

Co je moje, je tvoje

Právě sdílení vozů, tzv. carsharing, je druhým trendem, který formuje budoucí automobilní průmysl. „Z generaci“, která za trendem stojí, totiž nezajímá ani tak to, zda je vůz jejich, jako to, jak se dostanou tam, kam potřebují. 

„Mladá generace žije v chytrém telefonu, s aplikacemi a neustálým přístupem k internetu. Co potřebuje, ihned objedná, domluví, sjedná. Sdílená mobilita jim umožňuje kombinovat flexibilitu a pohodlí a zároveň je neváže,“ rozvádí Lukáš Cankař. Největšími českými poskytovateli této služby jsou Car4Way či Autonapůl. A máme kam růst, v Německu např. firma Cambio nabízí přes 2000 vozů.

Digitalizace ze všech stran

Neustálý přístup na internet se nejen mladé generaci bude hodit i do budoucna. Stále častěji se totiž setkáváme s funkcemi, které lze propojit s mobilní aplikací. A nejen to, mobilem můžeme auto nastartovat.

Digitalizace zasahuje, a stále více bude zasahovat, také do samotné podstaty řízení vozu. Samořídící auto není už žádné překvapení, brzy by ale měly být vyvinuty systémy, ve kterých spolu budou komunikovat vozy navzájem. „Limity autonomních vozů nebudou technické, ale etické. Má chránit život posádky nebo kvantifikovat a při např. srážce se skupinou preferovat více životů? Kdo ponese odpovědnost za případné nehody – výrobce vozu, řidič, IT dodavatel? Dokud na tyto otázky nenajdeme odpověď, nedojde v této oblasti k výraznému posunu,“ uvádí Lukáš Cankař.

Digitalizace se však nepromítá jen do uživatelské stránky, ale také do výroby – propojení chytrých přístrojů, výrobních linek, propojení skladů, logistiky a dalších oblastí do jedné informační sítě.

Hlavně bezpečně…

Bezpečí, mantra veškeré dopravy, bude i do budoucna z velké části řídit automobilní průmysl. Ať již vývojem nových bezpečnostních prvků, tak třeba nových materiálů. Od 1. dubna 2018 navíc vstoupila v platnost nová nařízení EU týkající se bezpečnostních standard, a tak se možná můžeme těšit na prvek, který způsobí obdobnou revoluci, jako bezpečnostní pásy nebo airbagy.

… a ekologicky

„Snad jednu z nejdůležitějších rolí v otázce budoucnosti automobilismu hraje ekologie. Ať již kvůli snížení CO2, vyvinutí alternativních motorů, nebo obojího současně,“ uvádí Lukáš Cankař. V roce 2040 ale překvapivě nebudou po zemi jezdit samé elektrovozy, jak se předpokládá. Alespoň dle průzkumu KPMG. Rovným dílem se o silnice podělí auta se spalovacím motorem, na baterie, hybridy a vozy s vodíkovým pohonem.

Partnerem sekce je lídr na českém trhu v oblasti financování Volkswagen Financial Services.

Nejčtenější

Bývalý profesionální cyklista to roztáčí ve světě elektrokol

Jakub Danačík na horském elektrokole MTF MOUNT 7.0.

Startoval v řadě velkých cyklistických závodů po celém světě, doma se stal v roce 2007 mistrem republiky v silničním...

Mountfield rozjíždí prodej elektrokol

Jízdu po zpevněných cestách si nádherně užijete na trekingovém či krosovém...

Společnost Mountfield zahájila ve čtvrtek 29. listopadu ve všech svých prodejnách v České republice, na Slovensku...

Televizní svět čekají změny. Připravte se včas s O2 TV

Televizní světě čekají změny. Připravte se včas s O2 TV.

Svět technologií se neustále vyvíjí. Už v únoru 2021 totiž svůj oblíbený seriál, film nebo diskuzní pořad nenaladí ti,...

OLED: nejvyšší kvalita televizního zobrazení

OLED – nejvyšší kvalita televizního zobrazení

Ploché televizory, tak jak je známe dnes, vstoupily na trh zhruba v polovině poslední dekády minulého století, kdy...

Češi chtějí místo zlatého prasátka raději vánočního medvěda.

Češi opouštějí od zlatého prasátka, místo něho očekávají vánočního medvěda

Zlaté prasátko je spojeno s půstem a vánoční medvěd z e-shopu GRIZLY.cz přináší tolik dobrůtek, že by to člověk určitě...

Další z rubriky

Auto budoucnosti bude řídit samo. Stihne nás u toho i bavit

Auto budoucnosti bude řídit samo. Stihne nás u toho i bavit.

Odborníci hovoří na téma budoucnosti mobility jasně – musí být udržitelná. Čekají nás tak auta poháněná elektřinou,...

Šest nejužitečnějších tipů na zimní přípravu

Zdroj: Volkswagen Financial Services, průzkum 2016

Podzim letos začal v plné síle a než se nadějeme, napadne první sníh. A tak stejně jako každý rok brzy zmizí z prodejen...

Ve výběru barvy vozu jsme konzervativní

Ve výběru barvy vozu jsme konzervativní.

I když automobilky nabízejí stále více různých atraktivních barev, zákazníci u nových automobilů nadále nejraději volí...

Najdete na iDNES.cz