Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pět tipů jak ušetřit na daních před koncem roku

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00 – KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Koncem roku většina podnikatelů řeší optimalizaci své daňové povinnosti. Zákon č. 586/1992 Sb., o dani z příjmů fyzických a právnických osob umožňuje podnikatelům získat určité daňové úlevy a výhody. Pojďme se podívat na to, kde je možné na dani z příjmů trochu ušetřit.

Pět tipů jak ušetřit na daních před koncem roku. | foto: Patentoid

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

1.Dary neboli poskytnutí bezúplatného plnění

Jednou z možností, pokud disponujete volnými peněžními prostředky, je poskytnutí daru. Přispějete na dobrou věc a zároveň si můžete hodnotu poskytnutého bezúplatného plnění odečíst od základu daně jako nezdanitelnou část základu daně podle §15 zákona o dani z příjmů. Abyste tak mohli učinit, je potřeba splnit následující podmínky: hodnota bezúplatných plnění poskytnutých za zdaňovací období v úhrnné výši musí buď přesáhnout 2 % ze základu daně, anebo alespoň 1000 Kč. Od základu daně si tak můžete odečíst hodnotu bezúplatného plnění poskytnutého obcím, krajům a jiným organizačním složkám státu, jako i právnickým osobám, které jsou pořadateli veřejných sbírek na vědu a vzdělávání, výzkumné a vývojové účely, kulturu, školství apod.

2.Reklamní předměty

Předvánoční čas nám nahrává i možnost uplatnit do nákladů hodnotu reklamních předmětů. Většina podnikatelů před Vánoci vymýšlí, čím obdarovat nejen své blízké, ale i své obchodní partnery. I zde máte několik možností, jaké reklamní předměty vybrat a jak je darovat svým obchodním partnerům nebo váženým klientům a zároveň si o hodnotu těchto předmětů ponížit zisk ke zdanění. Aby mohl být reklamní předmět daňově uznatelným nákladem, musí splnit následující kritéria:

Ing. Jana Andreovská

- specialistka pro daňovou evidenci OSVČ a malé podnikatele

  • vystudovala podnikovou ekonomiku a management fakulty ekonomické na Západočeské univerzitě v Plzni
  • současné době působí ve společnosti JVL Finance, kde se specializuje na zpracování daňové evidence pro OSVČ a malé podnikatele
  1. reklamní předmět musí být opatřen jménem, logem, nebo ochrannou známkou podnikatele,
  2. hodnota tohoto předmětu nesmí přesáhnout 500 Kč bez DPH,
  3. nesmí být předmětem spotřební daně.

Jako reklamní předmět můžete darovat láhev vína, přestože je předmětem spotřební daně. Musí se však jednat o tiché víno a na lahvi musí být pevně umístěna etiketa s označením názvu a příp. i logo vaší společnosti. Láhev vína s etiketou označující, že se jedná o reklamní předmět vaší společnosti vyfoťte. Fotografie bude sloužit jako příloha k faktuře za tichá vína, kterou si následně můžete uplatnit do nákladů. Přiložením fotografie předejdete dotazům ze strany finančního úřadu při případné kontrole, při níž může kontrolní orgán úřadu zkoumat, zda se skutečně jednalo o reklamní předmět.

3.Pracovní oděvy

Zaměstnavatel může rozhodnout o tom, že jeho zaměstnanci jsou povinni nosit předepsané pracovní oblečení. Nákup pracovního oblečení pro zaměstnance je pro zaměstnavatele daňově uznatelným výdajem za splnění předepsaných podmínek:

Pracovní oděv nesmí být zaměnitelný s běžným občanským nebo společenským oděvem. Nezaměnitelnost pracovních oděvů s běžným oblečením se zpravidla zajistí pevným a neodstranitelným umístěním loga společnosti. To je důležité především u pracovních reprezentačních kostýmů, na nichž by mělo být logo společnosti vyšité – pak není možné logo odstranit a kostým využít i pro soukromé účely. Užívání pracovního oděvu při výkonu zaměstnání by mělo být předepsáno vnitropodnikovou směrnicí. Pracovní oděvy zaměstnanců by měly mít jednotný styl a měl by existovat zápis o předání pracovního oděvu jednotlivým zaměstnancům.

4.Registrace ochranné známky

V rámci daňové optimalizace můžete také uplatnit náklady spojené s registrací nebo prodloužením ochranné známky. Výdaje spojené s registrací ochranné známky jsou daňově uznatelné, je však třeba je časově rozlišit, protože ochranná známka je platná po dobu deseti let. To znamená, že v roce pořízení ochranné známky si můžete do nákladů uplatnit pouze poměrnou část celkové pořizovací hodnoty. Pokud by však hodnota registrace ochranné známky přesáhla hodnotu 60.000 Kč, je třeba ochrannou známku evidovat jako dlouhodobý nehmotný majetek a její hodnotu odepisovat.

5.Zaměstnávání OZP

Podle §35 zákona o dni z příjmů vám náleží sleva na dani, o kterou si můžete snížit výslednou daňovou povinnost, pokud zaměstnáváte osoby se zdravotním postižením. Výslednou daň za zdaňovací období si můžete snížit o 18.000 Kč za každého zaměstnance se zdravotním postižením a o 60.000 Kč za každého zaměstnance s těžším zdravotním postižením. Pro výpočet slevy je rozhodný průměrný roční přepočtený počet zaměstnanců se zdravotním postižením.

Zde se nabízí zdůraznit, že každá společnost, která zaměstnává více než 25 zaměstnanců, je ze zákona povinna zaměstnávat osoby s handicapem. Pokud nemáte možnost, anebo nechcete handicapované osoby zaměstnávat, musíte pro splnění své zákonné povinnosti využít možnosti náhradního plnění, nebo odvést platbu do státního rozpočtu v předepsané výši. Rozhodnete-li se pomoci zdravotně postiženým osobám začlenit se do pracovního procesu, můžete se obrátit na naši společnost JVL finance s.r.o. Rádi vám poradíme, kde najít vhodné uchazeče a dále s vámi rozebereme jednotlivé možnosti zaměstnávání tak, abyste dosáhli i značné úspory firemních nákladů a daňových úlev.

Více informací naleznete na našich webových stránkách www.jvlfinance.cz

Nejčtenější

Vyberte si spolehlivé elektrokolo

Vyberte si spolehlivé elektrokolo

Díky výkonným elektrokolům SCOTT můžete zjednodušit a zrychlit svůj pohyb po městě, vyjet si na delší výlet, ale i...

Nový Scott Genius 2018. Geniální kolo do terénu

Nový Scott Genius 2018. Geniální kolo do terénu!

Takový je nový Scott Genius 2018. Je pátou generací špičkových celoodpružených trailových kol této modelové řady. A je...

ALPINE PRO: značka, která pronikla až na stupně olympijských vítězů

ALPINE PRO: značka, která pronikla až na stupně olympijských vítězů

Když Václav Hrbek a Vladislav Fedoš zakládali v roce 1998 novou značku sportovního oblečení, netušili, že jejich ALPINE...

Vsaďte si na MS v Rusku v Tipsportu a získejte 1 000 Kč zdarma

fotbal

Obhájí titul Němci, nebo konečně na trůn vrátí Brazilce? Vstupte do největší komunity sázkařů a vyzvedněte si během MS...

Program ŠKODA Bez starostí nabízí inovativní možnosti operativního leasingu

Program ŠKODA Bez starostí nabízí inovativní možnosti operativního leasingu

Inovativní produkt v podobě programu ŠKODA Bez starostí přinesla mladoboleslavská automobilka na český trh již v roce...

Další z rubriky

Investice do nemovitostí online už od 1000 kč s výnosem až 21 % ročně

Jaromír Muchka

Český realitní trh zažil v posledních letech velký cenový boom. Jak se budou ceny nemovitostí dále vyvíjet a co lze...

Angličtina pro děti není jen módní záležitostí

Angličtina pro děti není jen módní záležitostí

V dnešním globalizovaném světě jsou jazyky zapotřebí. Jak ale vašeho potomka naučit cizí jazyk zábavnou formou a...

ALPINE PRO: značka, která pronikla až na stupně olympijských vítězů

ALPINE PRO: značka, která pronikla až na stupně olympijských vítězů

Když Václav Hrbek a Vladislav Fedoš zakládali v roce 1998 novou značku sportovního oblečení, netušili, že jejich ALPINE...

Najdete na iDNES.cz