Správa a údržba silnic modernizuje techniku i zázemí

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00 – KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Po období zimní údržby začala Správa a údržba silnic Pardubického kraje před několika týdny s údržbou letní a také s mnoha opravami po dlouhé zimě. Na silnicích tak nejspíš potkáváte silničáře, kteří se snaží o to, aby řidiči měli na svých cestách co největší komfort.

Správa a údržba silnic modernizuje techniku i zázemí | foto: Správa a údržba silnic Pardubického kraje

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Například z cestmistrovství v Běstovicích u Chocně se na silnice v regionu denně vydávají seřezávat krajnice, sekat trávu, opravovat výtluky, ale také uklízet příkopy a okolí silnic. 

„Zaměstnanci přicházejí na šestou ráno. Staráme se přibližně o 220 kilometrů silnic a práce je tady stále dost. Silnice začínáme obvykle vyspravovat v průběhu dubna a opravujeme obvykle do prázdnin. V permanenci jsou také sekačky na trávu. Sečeme třikrát do roka, takže vlastně skončíme s prvním sečením a vzápětí začínáme s druhým,“ řekl šéf běstovických cestářů Tomáš Lustyk.

Správa a údržba silnic modernizuje techniku i zázemí
Správa a údržba silnic modernizuje techniku i zázemí

Mezi další úkoly zdejšího cestmistrovství, podobně jako těch ostatních v Pardubickém kraji, je také výměna, rovnání a mytí dopravních značek, obnova vodorovného dopravního značení a doplnění směrových kůlů. V regionu je celkem patnáct cestmistrovství a další detašovaná pracoviště, z nichž jsou některá obsazovaná pouze v zimě.

Kromě svých úkolů na silnicích druhých a třetích tříd, v rámci doplňkové hospodářské činnosti, nabízí Správa a údržba silnic Pardubického kraje své služby také obcím a firmám. I cestáři z Běstovic pomáhají v některých okolních společnostech a po dohodě se starosty také obcím, které o své silnice musejí ze zákona pečovat.

Do jednotlivých poboček Správy a údržby silnic pravidelně míří nové stroje – v závislosti na možnostech, potřebách a také na tom, co mají cestmistrovství na starosti. „Techniku obnovujeme každý rok. Každý rok pořizujeme přibližně čtyři až pět vozidel pro zimní údržbu, pořizujeme také manipulační techniku, nakladače či vozidla pro opravy krajnic a údržbu dopravního značení,“ uvedl provozní náměstek Marian Cvrkal.

Správa a údržba silnic modernizuje techniku i zázemí
Správa a údržba silnic modernizuje techniku i zázemí

Kromě obnovy techniky dbá Správa a údržba silnic také na zlepšování stavu budov, sociálního a zařízení a zázemí pro zaměstnance. „Pravidelně se snažíme modernizovat budovy, ať už jde o okna, střechy nebo zateplení objektů jednotlivých cestmistrovství a to i za využití evropských dotací. Máme šestnáct budov a ty největší už jsou zateplené. Zlepšujeme také stav skladů a podobně,“ řekl ředitel Správy a údržby silnic Pardubického kraje Miroslav Němec.

Na stav jednotlivých poboček společnosti se v uplynulých týdnech přijel podívat také náměstek hejtmana zodpovědný za dopravu Michal Kortyš. „Je to pro mě velice užitečná cesta. Mám obrázek o tom, jak jednotlivé pobočky Správy a údržby silnic Pardubického kraje vypadají, setkám se s lidmi a při dalším rozhodování mám jasnější představu o tom, co je kde potřeba udělat a jaké vybavení je potřeba,“ vysvětlil Kortyš, proč cestu absolvoval.

Jednotlivé projekty na opravy jsou připravené na dva roky dopředu, tak, aby se mohlo začít pracovat kdykoliv jsou k dispozici finanční zdroje. „Silnice v naší správě mají vnitřní dluh přibližně 17 miliard korun. Jsme proto připravení kdykoli využít finanční prostředky, které dostaneme k dispozici,“ řekl Miroslav Němec.

Fotogalerie

Kromě svého primárního úkolu – tedy dbát o stav silnic druhých a třetích tříd – se Správa a údržba silnic stala odpovědnou organizací. Pojem společenská odpovědnost firem je českým překladem anglického výrazu Corporate Social Responsibility. Je vymezen jako dobrovolný závazek firem chovat se v rámci svého fungování odpovědně k prostředí i společnosti, ve které podnikají. Správa a údržba silnic se tedy angažuje nejen ve vztahu lidí k přírodě, ale pořádá i akce pro svoje bývalé zaměstnance, kteří jsou nyní v důchodu.

„Naše organizace je například odborným garantem soutěže s ekologickým zaměřením Pomáháme přírodě na téma zdravá a nemocná příroda Pardubického kraje. Je to výtvarná soutěž pro děti od mateřských škol. Chtěli bychom, aby se mladá generace chovala zodpovědně k prostředí, ve kterém žijeme. Soutěž je dobrou motivací pro ty nejmenší, no a také pro rodiče,“ řekl obchodní náměstek společnosti Jiří Horák.

V rámci Správy a údržby silnic funguje také klub seniorů. „Pořádáme různá setkání, např. při konání Silničního veletrhu, ale i zájezdy, o které je mezi našimi bývalými zaměstnanci velký zájem. Tento měsíc se jedeme podívat do muzea silničních strojů a do obalovny a laboratoří v Brně Heršpicích,“ dodal Jiří Horák.

Hlavní zprávy

Nejčtenější

Mistr republiky René Andrle ambasadorem elektrokol MTF

Elektrokola MTF

Bývalý profesionální cyklista René Andrle, který získal během své sportovní kariéry titul mistra republiky a startoval...

Terminály Sazky nejsou jen o sázení. Zaplatíte fakturu, dobijete mobil

Terminály Sazky nejsou jen o sázení. Zaplatíte fakturu, dobijete mobil

Terminál společnosti Sazka je stále vnímán hlavně jako vstupenka k milionům třeba ze Sportky nebo Eurojackpotu. Některá...

Připojištění není zbytečným luxusem

Připojištění není zbytečným luxusem

Jak dobré máte autopojištění, zjistíte většinou až v okamžiku pojistné události. A to už může být pozdě. Jak tedy...

Plánujete vaše letní výlety s předstihem? Vyplatí se to!

Plánujete vaše letní výlety s předstihem? Vyplatí se to!

Sedíte od rána do večera v práci a už teď se chcete těšit na to, jak strávíte léto? Horké dny se blíží mílovými kroky....

Studuj moderní technologie a současně vydělávej na Univerzitě obrany

Studuj moderní technologie a současně vydělávej na Univerzitě obrany

Březen je ještě měsícem podávání přihlášek na vysoké školy. Jaký obor je perspektivní? Zvol si technické vzdělání na...

Další z rubriky

Náboráři Kiekertu jsou i samotní zaměstnanci

Náboráři Kiekertu jsou i samotní zaměstnanci.

Druhý největší zaměstnavatel v Pardubickém kraji, přeloučská firma Kiekert, právě dokončuje novou výrobní halu, kterou...

Naše vize je jednoduchá. Chceme být stále lepší

Naše vize je jednoduchá – být stále lepší

Ve firmě ATEK byste marně hledali jakýkoliv kompromis v kvalitě, strojovém vybavení, čistotě či designu. Ve firmě ATEK...

Auta bez klik? Žádný problém, říká manažer vývoje

Auta bez klik? Žádný problém, říká manažer vývoje

Představte si, že přijdete k svému autu a nebudete potřebovat ani klíč, ani žádnou kliku. Stačit vám bude přiložit prst...

Najdete na iDNES.cz