Správa a údržba silnic modernizuje techniku i zázemí

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00 – KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Po období zimní údržby začala Správa a údržba silnic Pardubického kraje před několika týdny s údržbou letní a také s mnoha opravami po dlouhé zimě. Na silnicích tak nejspíš potkáváte silničáře, kteří se snaží o to, aby řidiči měli na svých cestách co největší komfort.

Správa a údržba silnic modernizuje techniku i zázemí | foto: Správa a údržba silnic Pardubického kraje

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Například z cestmistrovství v Běstovicích u Chocně se na silnice v regionu denně vydávají seřezávat krajnice, sekat trávu, opravovat výtluky, ale také uklízet příkopy a okolí silnic. 

„Zaměstnanci přicházejí na šestou ráno. Staráme se přibližně o 220 kilometrů silnic a práce je tady stále dost. Silnice začínáme obvykle vyspravovat v průběhu dubna a opravujeme obvykle do prázdnin. V permanenci jsou také sekačky na trávu. Sečeme třikrát do roka, takže vlastně skončíme s prvním sečením a vzápětí začínáme s druhým,“ řekl šéf běstovických cestářů Tomáš Lustyk.

Správa a údržba silnic modernizuje techniku i zázemí
Správa a údržba silnic modernizuje techniku i zázemí

Mezi další úkoly zdejšího cestmistrovství, podobně jako těch ostatních v Pardubickém kraji, je také výměna, rovnání a mytí dopravních značek, obnova vodorovného dopravního značení a doplnění směrových kůlů. V regionu je celkem patnáct cestmistrovství a další detašovaná pracoviště, z nichž jsou některá obsazovaná pouze v zimě.

Kromě svých úkolů na silnicích druhých a třetích tříd, v rámci doplňkové hospodářské činnosti, nabízí Správa a údržba silnic Pardubického kraje své služby také obcím a firmám. I cestáři z Běstovic pomáhají v některých okolních společnostech a po dohodě se starosty také obcím, které o své silnice musejí ze zákona pečovat.

Do jednotlivých poboček Správy a údržby silnic pravidelně míří nové stroje – v závislosti na možnostech, potřebách a také na tom, co mají cestmistrovství na starosti. „Techniku obnovujeme každý rok. Každý rok pořizujeme přibližně čtyři až pět vozidel pro zimní údržbu, pořizujeme také manipulační techniku, nakladače či vozidla pro opravy krajnic a údržbu dopravního značení,“ uvedl provozní náměstek Marian Cvrkal.

Správa a údržba silnic modernizuje techniku i zázemí
Správa a údržba silnic modernizuje techniku i zázemí

Kromě obnovy techniky dbá Správa a údržba silnic také na zlepšování stavu budov, sociálního a zařízení a zázemí pro zaměstnance. „Pravidelně se snažíme modernizovat budovy, ať už jde o okna, střechy nebo zateplení objektů jednotlivých cestmistrovství a to i za využití evropských dotací. Máme šestnáct budov a ty největší už jsou zateplené. Zlepšujeme také stav skladů a podobně,“ řekl ředitel Správy a údržby silnic Pardubického kraje Miroslav Němec.

Na stav jednotlivých poboček společnosti se v uplynulých týdnech přijel podívat také náměstek hejtmana zodpovědný za dopravu Michal Kortyš. „Je to pro mě velice užitečná cesta. Mám obrázek o tom, jak jednotlivé pobočky Správy a údržby silnic Pardubického kraje vypadají, setkám se s lidmi a při dalším rozhodování mám jasnější představu o tom, co je kde potřeba udělat a jaké vybavení je potřeba,“ vysvětlil Kortyš, proč cestu absolvoval.

Jednotlivé projekty na opravy jsou připravené na dva roky dopředu, tak, aby se mohlo začít pracovat kdykoliv jsou k dispozici finanční zdroje. „Silnice v naší správě mají vnitřní dluh přibližně 17 miliard korun. Jsme proto připravení kdykoli využít finanční prostředky, které dostaneme k dispozici,“ řekl Miroslav Němec.

Fotogalerie

Kromě svého primárního úkolu – tedy dbát o stav silnic druhých a třetích tříd – se Správa a údržba silnic stala odpovědnou organizací. Pojem společenská odpovědnost firem je českým překladem anglického výrazu Corporate Social Responsibility. Je vymezen jako dobrovolný závazek firem chovat se v rámci svého fungování odpovědně k prostředí i společnosti, ve které podnikají. Správa a údržba silnic se tedy angažuje nejen ve vztahu lidí k přírodě, ale pořádá i akce pro svoje bývalé zaměstnance, kteří jsou nyní v důchodu.

„Naše organizace je například odborným garantem soutěže s ekologickým zaměřením Pomáháme přírodě na téma zdravá a nemocná příroda Pardubického kraje. Je to výtvarná soutěž pro děti od mateřských škol. Chtěli bychom, aby se mladá generace chovala zodpovědně k prostředí, ve kterém žijeme. Soutěž je dobrou motivací pro ty nejmenší, no a také pro rodiče,“ řekl obchodní náměstek společnosti Jiří Horák.

V rámci Správy a údržby silnic funguje také klub seniorů. „Pořádáme různá setkání, např. při konání Silničního veletrhu, ale i zájezdy, o které je mezi našimi bývalými zaměstnanci velký zájem. Tento měsíc se jedeme podívat do muzea silničních strojů a do obalovny a laboratoří v Brně Heršpicích,“ dodal Jiří Horák.

Hlavní zprávy

Nejčtenější

V Praze může vzniknout unikátní projekt od Evy Jiřičné. Podívejte se

V Praze může vzniknout unikátní projekt od Evy Jiřičné. Podívejte se

Eva Jiřičná zvítězila ve velké mezinárodní architektonické soutěži na komplex budov po dosluhující telekomunikační věži...

O čtvrt milionu náklaďáků méně – díky betonárnám v centru Prahy

Lodní doprava

Denně do Prahy po silnicích proudí plno stavebního materiálu. Těžké náklaďáky zhoršují již tak přeplněnou pražskou...

Bydlení ve Vochově - venkovský klid a Plzeň na dosah

Bydlení ve Vochově   - venkovský klid a Plzeň na dosah

Plzeň jako čtvrté největší město republiky přináší spoustu pracovních příležitostí a patří k sídlům, která nabízejí...

Druhá kvalifikace na Velkou pardubickou se poběží výjimečně v neděli

Druhá kvalifikace na Velkou pardubickou se poběží výjimečně v neděli

Kvalifikační seriál na 129. Velkou pardubickou steeplechase pokračuje druhým dílem. „Červená“ kvalifikace je na pořadu...

Technics OTTAVA™ S SC-C50: špičkový bezdrátový audiosystém

Technics OTTAVA™ S SC-C50: špičkový bezdrátový audiosystém

Hledáte elegantní řešení, jak kvalitně ozvučit obývací pokoj nebo jakoukoli jinou místnost vaší domácnosti? Bezdrátový...

Další z rubriky

Auta bez klik? Žádný problém, říká manažer vývoje

Auta bez klik? Žádný problém, říká manažer vývoje

Představte si, že přijdete k svému autu a nebudete potřebovat ani klíč, ani žádnou kliku. Stačit vám bude přiložit prst...

Nové obchody v Paláci Pardubice

Těšte se na nové obchody v Paláci Pardubice

Obchodní centrum Palác Pardubice pořád zlepšuje svou nabídku a otevírá pro své zákazníky další prodejny. Nově se můžete...

Letošní zima byla pro silničáře náročná. Silnice trpěly

Letošní zima byla pro silničáře náročná. Silnice trpěly

Silničáři mají za sebou jednu z nejnáročnějších zim za poslední dobu. Hlavně sněhové srážky v lednu si vyžádaly mnohem...

Najdete na iDNES.cz