Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Pardubice se na dva dny opět staly hlavním městem dopravy

– KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Ve čtvrtek 5. září odstartoval v Pardubicích již 13. ročník Dopravní konference! Neoblíbená třináctka však přinesla návštěvníkům i organizátorům štěstí.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Akce si udržela vysokou odbornou úroveň a do Kongresového centra Paláce Pardubice dorazily stovky hostů, mezi kterými nechyběli projektanti a další odborníci, ředitelé významných firem i zástupci samospráv. Těšit se mohli na bohatý program plný informací k plánům i inovacím v dopravním stavitelství.

K hostům Dopravní konference promluvil například hejtman Pardubického kraje Martin Netolický. Ten ve svém příspěvku rekapituloval snahu krajské samosprávy v oblasti rekonstrukce silnic a připomenul, že poslední dva roky byly z hlediska investic do oprav rekordními. „Loni jsme do oprav našich přetížených silnic II. a III. třídy dali téměř tři miliardy korun s daní a letos je částka podobná. Za dva roky tedy téměř šest miliard. To je cifra, kterou by dohromady dávaly horkotěžko větší a bohatší kraje. Daří se nám využívat evropské i státní dotace a doufám, že pokud se vládě podaří narovnat nespravedlivé rozpočtové určení daní, tak bude mít v příštích letech krajská samospráva i dostatek vlastních zdrojů na nutné opravy. Za klíčové investice pro letošní rok považuji dokončení obchvatů Rokytna, Dašic a zahájení rekonstrukce Wonkova mostu. Jen na tyto tři důležité projekty dáme přes miliardu korun. To naprosto jasně ukazuje, kde máme priority,“ zhodnotil hejtman Martin Netolický letošní stavební sezonu.

Na úvodní proslovy, s nimiž vystoupili i senátor Michal Kortyš, senátorka Miluše Horská, náměstek pardubického primátora Jan Hrabal, ředitel Správy a údržby silnic Pardubického kraje (SÚS Pk) Zdeněk Vašák, předseda České komory autorizovaných inženýrů a techniků Pardubice Radim Loukota a děkan Dopravní fakulty Jana Pernera Univerzity Pardubice Libor Švadlenka navázaly odborné prezentace. V nich se mohli účastníci konference podrobně seznámit s aktuálními i plánovanými projekty, důraz letos organizátoři Dopravní konference kladli zejména na silnice a železnici.

Radek Mátl, generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic ČR, ve svém příspěvku připomněl, že jím řízená organizace v současnosti staví téměř 300 kilometrů dálnic a silnic I. třídy. „Jen letos plánujeme zahájit výstavbu 162 kilometrů dálnice a zprovoznit přes 100 kilometrů po celé České republice. Správa Pardubice má v letošním roce rozpočet na investiční akce téměř sedm miliard korun,“ sdělil ředitel s tím, že mezi nejvýznamnější projekty v našem regionu patří výstavba 32 kilometrů úseků dálnice D35, ale například i severovýchodní obchvat Pardubic.

Masivní investice se netýkají pouze silniční sítě, ale i železnice. Podrobně o tom hovořil Jiří Svoboda, generální ředitel Správy železnic. „Moc bych přál, aby se trend investic udržel ve všech druzích dopravy, protože se díky tomu začínáme rychle přibližovat západní Evropě. V Pardubickém kraji máme aktuálně osm staveb v realizaci za 16 miliard korun, dalších 27 je v přípravě na další roky. Zde se jedná o 158 miliard, což je obrovské číslo. Jen modernizace uzlu Česká Třebová a stavba tunelu mezi Chocní a Ústím nad Orlicí dají dohromady přes 80 miliard,“ uvedl Jiří Svoboda s tím, že řada významných projektů se letos dokončila, například modernizace dopravního uzlu Pardubice či vybudování zastávky Pardubice – centrum, na jejíž vznik přispěla i krajská samospráva.

Pardubický kraj nechce jenom opravovat, ale testuje i nové metody a inovace

V prezentaci o dopravní situaci v Pardubickém kraji čekala na odborníky řada zajímavých informací. Kromě výčtu aktuálních i plánovaných projektů se totiž mohli dozvědět hned o dvou novinkách, v nichž krajská samospráva patří mezi průkopníky v České republice. „Jedná se o výstavbu dřevobetonového mostu v Dolní Čermné. Letos projektujeme a příští rok po letech příprav konečně stavíme. Jedná se o jeden z pilotních projektů u nás. Tento druh konstrukce by měl být rychlejší na instalaci a ekologičtější při zachování délky životnosti i nosnosti. Velice se těším, až tuto technologii v praxi ověříme. Druhou inovací je zavedení poptávkové dopravy. Na Svitavsku máme zkušební období projektu #ZkusBus. Je to doplněk ke klasickým autobusům, naše dodávka jezdí z obcí do centra Svitav a zase zpět. Přivoláte ji přes appku v chytrém mobilu. Vždy víte dopředu, kolik cesta stojí, a navíc si můžete i vybrat místo, kde vystoupíte. Nemusíte běhat na zastávku, #ZkusBus pro vás přijede poblíž vašeho domu. Jsem velice zvědavý na celková data z pilotu, protože jsme vůbec prvním krajem v republice, který to zkouší,“ vysvětlil náměstek hejtmana pro dopravu Michal Kortyš.

O tématu dřevobetonových mostů a využití průmyslového dřeva v dopravních stavbách se mohli účastníci konference dozvědět více v samostatné prezentaci Ondřeje Perháče z NEMA Construction, jehož společnost se této problematice podrobně věnuje.

Podrobná diskuze k rekonstrukci Wonkova mostu

A u mostů se v příspěvcích týkajících se Pardubického kraje zůstalo i nadále. Jednou z nejdůležitějších staveb letošní sezony je totiž rekonstrukce Wonkova mostu v Pardubicích. Tomuto tématu se v samostatné prezentaci podrobně věnoval projektant a autor návrhu probíhající opravy Jan Bursa z kanceláře MDS Projekt. Podle ředitele SÚS Pk Zdeňka Vašáka bylo při přípravě investice klíčovým požadavkem, aby byla zachována průjezdnost této důležité dopravní tepny přes Labe. „Jedná se o technologicky náročnou rekonstrukci, při které se mění lana volného předpětí. Jelikož jsme si nemohli dovolit ještě více zkomplikovat dopravu v krajském městě, vše jsme pečlivě koordinovali a plánovali tak, aby vždy byly průjezdné dva pruhy – jeden v každém směru. Tato stavební sezona je pro nás ale výzvou nejenom kvůli Wonkově mostu. Otevřeli jsme dva nové dálniční přivaděče a celkem letos děláme na 100 projektech za téměř dvě miliardy korun. Dalších 80 projektů je v přípravě,“ prohlásil Zdeněk Vašák.

Silniční veletrh lákal na vodíkovou tatrovku

V pátek 6. září se následně v areálu SÚS Pk v Doubravicích uskutečnil již 23. ročník Silničního veletrhu. Oblíbená akce určená pro odborníky na dopravu a výstavbu infrastruktury přilákala stovky návštěvníků, mezi hlavní lákadla patřila tradiční výstava techniky.

Velký zájem byl například o novou tatrovku na vodíkový pohon. Jednodenní výstava je určená pro firmy z oblasti silničního hospodářství, výrobce a prodejce techniky, stavebních materiálů, dodavatele, ale i města a obce. „Mám velkou radost z toho, že k nám do Doubravic dorazily nejenom stovky dospělých návštěvníků, ale i studenti středních škol, kteří se tu mohli podívat na nabídku jednotlivých firem i přehlídku moderních strojů, se kterými budou jednoho dne pracovat. Pro nás jako organizaci je veletrh skvělou příležitostí se sejít s našimi obchodními partnery a společně probrat novinky a změny na trhu v oblasti silničního hospodářství. Letošního ročníku se zúčastnilo přes 60 vystavovatelů a dorazilo zhruba 800 hostů, což je velice dobré číslo. Těším se na příští ročník a pokusíme se opět vymyslet program, který k nám přiláká lidi různých profesí i věku,“ řekl ředitel SÚS Pk Zdeněk Vašák s tím, že jeho ze všech vystavovaných strojů nejvíce oslovil mimo vodíkovou tatrovku nákladní automobil Scania na elektrický pohon. „Na jedno nabití má dojezd 300 kilometrů a rovnou z veletrhu zamířil vůz do Brna, kde si ho převzali kolegové z tamní správy a údržby silnic,“ dodal Zdeněk Vašák.

Vodík, budoucnost dopravy?

Mezi nejfotografovanější techniku letošního Silničního veletrhu bezesporu patřila tatrovka na vodíkový pohon. Ostatně o tomto druhu pohonu byla díky spolupráci s Regionální rozvojovou agenturou Pardubického kraje na programu i více než hodinová diskuze. Debata se točila nejenom o konkrétním využití a benefitech vodíkových pohonů, ale i o evropském projektu GH2M (celým názvem Accelerating the deployment of green hydrogen mobility in EU regions), jehož cílem zrychlit zavádění vodíkových technologií a infrastruktury.

  • Nejčtenější

U bývalé Hitlerovy školy měl stát stadion

6. listopadu 2024

Letos uplynulo 80 let od slavnostního otevření jediné školy Adolfa Hitlera na území Čech a Moravy v...

Skupina RC EUROPE míří do Přerova s miliardovou investicí

12. listopadu 2024

Komerční sdělení Výborná dopravní dostupnost díky dálnici D1 přilákala do Přerova významnou investici. Společnost RC...

Budoucnost praní prádla. Chytré pračky a sušičky ušetří čas i peníze

7. listopadu 2024

Komerční sdělení V uspěchaném světě je pro každou rodinu důležité zjednodušit si každodenní povinnosti. Naštěstí se...

Nový výrobní závod WITTE Automotive v Ostrově

11. listopadu 2024

Komerční sdělení Pokrok ve výstavbě a zaměření na automatizaci. Společnost WITTE Automotive Czechia oznamuje...

Zažijte kouzelný advent v Rožnově

12. listopadu 2024

Komerční sdělení Období adventu je krásný čas, kdy Rožnov pod Radhoštěm ožívá tradičními zvyky a kulturními akcemi....

EIB v ČR: 30 let práce, 30 miliard eur podpory

13. listopadu 2024

Komerční sdělení Investicí loňského roku byla bezpochyby 24miliardová půjčka Správě železnic na modernizaci...

EF Index angličtiny 2024: Pokles úrovně znalostí a genderové rozdíly

13. listopadu 2024

Komerční sdělení Světová vzdělávací instituce EF Education First zveřejnila výsledky Indexu EF English Proficiency...

Dřevo prostě vždy bylo, je a bude nejpřístupnější

13. listopadu 2024

Komerční sdělení Na aktuální situaci na trhu s palivy jsme se ptali Vladimíra Stupavského, předsedy národní...

Staking - jak na pasivní příjem z kryptoměn?

13. listopadu 2024

Komerční sdělení Kryptoměny představují moderní odvětví aktiv, které obecně zaznamenává velmi výrazné cenové pohyby....

Panelové sídliště v Rusku možná láme rekordy, ale na pohled přímo děsí

Netrvalo to ani šestnáct let a z vesnice na okraji Petrohradu se stalo šedesátitisícové město. Vyřešit akutní...

Korn vyměnil Vondráčkovou za mladší. Najal si Kateřinu Marii Fialovou

Ať už na ní člověk narazí v jakémkoliv projektu, nemůže ji přehlédnout. Sáhnul po ní i Jiří Korn, když hledal náhradu...

Megan Foxová je těhotná. Nic není ztraceno, napsala k fotce, na které je nahá

Trojnásobná matka Megan Foxová (38) je opět těhotná. Radostnou novinu oznámila herečka na Instagramu, kde zapózovala...

Muzikant Tomáš Vartecký ukázal fotky ze svatby, nevěsta oblékla černé šaty

Zatímco zpěvačka Anna K. se sňatku s muzikantem Tomášem Varteckým nedočkala ani po sedmadvaceti letech vztahu,...

Polévka za 8, hotovka za 55 korun? Na Proseku denně, musíte si ale pospíšit

Při současných cenách obědů to může vypadat jako zjevení či návrat o desítky let zpět. Firma z Chomutovska rozváží...