Ze školní lavice do čela vlastní akciovky

– KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Rozhovor s Michalem Horníčkem /47/ a Janem Rykalukem /47/: Jak se z kluků, kteří si na začátku nevoněli, stali lídři v podnikání.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Jak vypadá zúčtování majitelů akciové společnosti, která patří mezi největší účetní kanceláře v Moravskoslezském kraji po 32 letech parťáctví? Pánové Michal Horníček a Jan Rykaluk v poměrně nekonvenčním rozhovoru vyzpovídali jeden druhého, aby se podělili o to, co je klíčové pro rozvoj jejich firmy, jaké byly začátky nebo jak pomáhají jejich zákazníkům růst.

Honza: Michale, zkus lidem nastínit, jak jsme spolu začali, a možná raději nezacházej do přílišných detailů…

Michal: (směje se) Bylo to dost divoké. Ze začátku jsme si moc nevoněli. Každý jsme byli jiný – jeden hlučný, druhý tišší. Jeden za 18, druhý bez 2 za 20. Dneska by nás asi v žádné školní lavici neudrželi, ale nakonec jsme si našli společnou řeč. Spojil nás humor, muzika a taky náš milovaný fotbalový klub založený v roce 1922. Uvědomili jsme si, že není nutné se měnit, stačí se navzájem přijmout.

Honza: To ale není vše, zapomněl jsi na epizody o svačině a plotu.

Michal: Začali jsme dělit, co jsme měli, na dvě poloviny, už na střední škole, kde jeden z nás měl velkou svačinu a další 10 korun v kapse. Bylo toho málo, ale najednou jsme byli bohatší – v našem smyslu slova. Byli jsme kreativní a to nám pomohlo jít dál. A tak to šlo několik let po sobě. A pak přišel první odvážný krok – místo do domovů jsme vložili poslední peníze do budování firmy. Měl jsem odložených dvacet tisíc na plot, ale raději jsem je dal do školení. A najednou se to začalo rozjíždět.

Michal: A dneska firma generuje desítky milionů v tržbách ročně. Myslíš, že se můžeme podělit o základní ingredience úspěchu?

Honza: To všechno bylo o touze a odhodlání. Samozřejmě, taky o lenosti – chtěli jsme se vyhnout komplikacím a najít efektivní způsoby, jak to dělat. A neustálé vzdělávání, budování systému a organizace práce nám umožnily posunout se dál. A taky trocha toho štěstí, když se spojí správní lidé ve správný čas.

Michal: Tak a teď to nejdůležitější, sami bychom asi daleko nedošli.

Honza: No jistě! Pro náš růst jsou naprosto klíčoví naši kolegové a zejména pak kolegyně. Bez nich bychom nikdy nedosáhli toho, co máme dnes. Základním stavebním kamenem je naše paní ředitelka – bez ní si TOPTAX nedokážeme představit. Dalším nezbytným dílkem skládačky jsou naše seniorní účetní – nesmírně spolehlivé a svědomité dámy. Ty se pak zase věnují juniorkám, které jsou v kombinaci s digitalizací naše budoucnost. Rovněž spolehlivost a nasazení našich asistentek je ve spoustě věcí v dnešní době klíčová. Máme prostě na své straně rozdílové lidi.

Honza: Možná bychom mohli říct, co vlastně děláme.

Michal: V první řadě jsme účetní a daňová kancelář, a to tak vždy bude. Naším cílem je pomáhat firmám s jejich účetními potřebami a správou daní. Ale rozumíme tomu, že firmy, které rychle rostou, potřebují víc. Nejde jen o čísla, ale o strategii a řízení. A právě proto nabízíme i spolupráci s našimi interim manažery. Jsou to odborníci, kteří mohou nabídnout nejen účetní poradenství, ale i manažerskou podporu, která je nezbytná pro další růst firmy.

Honza: Takových účetních firem je v kraji dvanáct do tuctu, co je u nás jiné?

Michal: V jiné firmě byste jen těžko hledali majitele, kteří mají na kontě tolik fotbalových výjezdů, metalových koncertů, nebojí se moshpitu nebo hrají v živém betlémě a zároveň ve volném čase besedují se žáky ZŠ o finanční gramotnosti… A co se týče práce, nekončíme vyřízením daňového přiznání nebo účetní závěrky. Snažíme se, aby naši klienti rostli s námi, a troufnu si říct, že se to i daří. Celá řada z nich je s námi už přes několik dekád a protože jsme účetní, vidíme že je naše mise úspěšná.

Michal: Tak a teď pojď na komoru, řekni 5 nejklíčovějších věcí, které dělá každá rychle rostoucí firma?

Honza: Jako kluk jsem si hrával na kovboje a popravdě jsem z toho asi úplně nevyrostl, takže se nebojím střílet od pasu. Každá firma k růstu potřebuje něco jiného s ohledem na svou situaci. Často se ale jedná o automatizaci účetních procesů, precizní cash flow management, optimalizaci daní, pohledávek a závazků, spolehlivý finanční reporting a napojení účetnictví na strategii firmy. Zároveň musí být vše v souladu s legislativou a standardy, přes to nejede vlak. Tyto oblasti pak často oddělují úspěšné firmy od těch méně úspěšných. Je to ale na delší povídání, takže pokud má někdo ze čtenářů čas a chuť posunout firmu na další level, rád se podělím o své zkušenosti.

Michal: A co takhle podělit se o to, co je pro nás v práci nejdůležitější?

Honza: Pro nás jsou to především důvěra, upřímnost, komunikace a týmová spolupráce. Každý z nás přináší něco jiného a to je to, co nás posouvá. A samozřejmě také přístup k našim klientům – chápeme, že každý podnikatel je jiný a má jiné potřeby, a právě to je naší silnou stránkou. Proto také naši kolegové nejsou jen čísla, jsou to lidé, kteří se podílejí na úspěchu nás i našich klientů.

Michal: A zakončit to můžeme pozvánkou do našeho nového baráku, co myslíš?

Honza: To je trefa do černého. Aktuálně finišujeme největší stěhování v naší historii. Do kulturní památky. Svinovského lihovaru. Jsou to opravdu inspirativní prostory. S většími prostory budeme mít příležitost přijímat další klienty, což jsme z kapacitních důvodů na staré adrese již nemohli. A organismus, který neroste, umírá. Proto ta pro nás velká změna. Stačí nám napsat a domluvíme si schůzku. Rádi vyslechneme váš příběh a nabídneme řešení, které bude šité na míru vašim potřebám. Jsme tady pro vás, abychom vám pomohli dostat vaše podnikání na nový level.

TOPTAX

Vaše účetní kancelář
Luční 20, 721 00 Ostrava - Svinov
www.toptax.cz

Nejčtenější

Změna v MHD pro seniory. „Nulový“ kupón teď prodlouží přímo ve voze

Komerční sdělení

Dopravní podnik Ostrava (DPO) přináší novinku pro seniory nad 65 let, kteří v ostravské MHD jezdí bezplatně. Už kvůli prodloužení tzv. „nulového“ ročního kupónu nemusejí navštívit prodejnu,...

Armáda láká nováčky: Bonus 15 000 za výcvik, náborák až čtvrt milionu

Komerční sdělení

Uvažujete o nové práci? Armáda shání nové lidi a začátek služby se jim snaží zpříjemnit. Všichni vojáci startují kariéru základním výcvikem ve Vyškově a od ledna mohou počítat s tím, že pokud ho...

Láska, ze které se točí hlava i celý Aupark

Komerční sdělení

Z únorových dárků od Auparku se vám hlava zatočí a srdce zaplesá. Kdo chce zažít tohle kolo lásky, nechť vyrazí na Valentýn do OC Aupark a zkusí štěstí ve hře, appce a třeba vyhraje dary v hodnotě 5...

Nejistota v automotive učí lidi hledat si stabilní práci

Komerční sdělení

Nejasná budoucnost automobilového průmyslu přiměla Lukáše hledat nové příležitosti. Zvolil Ball a bylo to prý nejlepší rozhodnutí.

Vybíráte ideální laserový dálkoměr? DEK DA050 je jasným favoritem

Komerční sdělení

V posledních letech se nepostradatelnými pomocníky ve stavebnictví staly laserové dálkoměry. Jsou přesné, snadno se ovládají a mají univerzální využití v interiéru i exteriéru.

Akční nákupy a skvělé recepty máte s Albertem vždy po ruce

Komerční sdělení

Využijte akčních nabídek v aktuálním letáku a nakupujte chytře s aplikací Můj Albert. S albertí aplikací máte také knihovnu s tisíci recepty stále po ruce – vyberte si recept a na jeden klik vložte...

11. února 2025

Světová špička obranných technologií. Český výrobce míří na IDEX

Komerční sdělení

V únoru se v Abú Zabí uskuteční IDEX, jeden z nejvýznamnějších světových veletrhů obranné techniky. Akce naposledy přilákala přes 130 000 návštěvníků a desítky vládních delegací. Mezi vystavovateli...

11. února 2025

PVK pomáhá v nouzových situacích při únicích vody v domácnostech

Komerční sdělení

Téměř 4300 zákazníků zavolalo v loňském roce na nonstop asistenční službu při řešení nouzových situací spojených s únikem vody za vodoměrem, kterou nabízejí Pražské vodovody a kanalizace (PVK) svým...

11. února 2025

Z rodinné realitky k milionům: Jak 3P Bydlení dobývá Ústecký kraj!

Komerční sdělení

Hledání ideálního bydlení nebo bezproblémový prodej bytů a domů může představovat náročnou cestu plnou nástrah a nejistot. Právě proto je dobré nespoléhat se na vlastní síly, ale obrátit se na...

11. února 2025

Nakreslili mi tečky na obličej a dekolt. Pět let tajila práci na Kingdom Come 2

Zatímco česká středověká hra Kingdom Come: Deliverance 2 právě zažívá zasloužený úspěch, práce na motion capture, tedy...

Adam Mišík o svém handicapu: Mohli jsme to léčit, ale rodiče nechtěli

Že by znal podobnou situaci z vlastního života, Adam Mišík popírá. Ale zahrál si ji rád. Ve filmu Holka od vedle je...

Zvyšují riziko úmrtí. Průmyslové potraviny zavrhla dosud největší studie

Její verdikt není unikátní, obdobný vynesly mnohé předchozí výzkumy. Jenže aktuální studie se chlubí největším,...

Janek Ledecký tajil děti a teď i vnučku. Skoro dva roky je dědečkem

Kondici má jako čtyřicátník a figuru taky, nakonec hojně ji předvádí i v dokumentu, který o něm natočila Česká...

Po Pirátech z Karibiku jsem rok chodila na psychoterapie, přiznala Knightley

Keira Knightley (39) se rozpovídala o tom, jaký vliv měla filmová série Piráti z Karibiku na její hereckou kariéru....