Bujné kníry tak můžeme od 1. listopadu vídat na čelech všech ostravských tramvají Škoda 39T a Stadler. Cílem iniciativy je upozornit na důležitost prevence v oblasti mužského zdraví.
Movember je pravidelná charitativní akce zaměřená na prevenci rakoviny u mužů. Její název vznikl ze dvou anglických slov: knír (moustache) a listopad (november). V přeneseném významu se jedná o měsíc mužské solidarity. Akce se zaměřuje na informování o těch nejzávažnějších potížích, které mohou muže postihnout, a snaží se zlepšit povědomí o nutnosti preventivních prohlídek mužských pohlavních orgánů. Iniciativa se věnuje také otázkám mužského duševního zdraví. Více informací o akci je k nalezení na webových stránkách organizátorů: cz.movember.com nebo muziprotirakovine.cz.
„Bezpečnost našich cestujících je pro nás prioritou. Pro posilování pocitu bezpečí cestujících děláme maximum: kamery ve vozidlech i na zastávkách, společné bezpečnostní akce asistentů přepravy a ostravských strážníků, obnova vozového parku nejmodernějšími vozy s bezpečnostními prvky, antikolizní systémy atd. Zapojení do kampaně Movember 2024 je tak další díl do naší bezpečnostní mozaiky, jejímž výsledkem je péče o zdraví našich cestujících ve všech podobách,“ uvádí předseda představenstva a generální ředitel DPO Daniel Morys a dodává: „Proto jsme polepili v Ostravě knírem všechny tramvaje Stadler a Škoda. Movemberu je věnována samostatná stránka na našem webu a informujeme samozřejmě i na sociálních sítích.“