V úseku dlouhém přes 400 metrů dvoukolejně je teď unikátní provedení pevné jízdní dráhy, která zajistí tišší provoz tramvají. Nové je i vybavení tramvajových zastávek Krajský úřad a Dům energetiky.
Kromě unikátní konstrukce pevné jízdní dráhy, která je v tomto případě robustnější než obvykle a navíc i speciálně odpružená, je zajímavostí i estetizující zadláždění trati a nástupiště zastávky Krajský úřad z přírodní žulové dlažby.
„Máme radost, že se nám podařilo trať zprůjezdnit podle plánu. V místě budou probíhat už jen menší dokončovací práce bez vlivu na provoz. Chceme cestujícím zvyšovat kvalitu přepravy a věříme, že ocení přínos této stavby. Modernizace jim přináší snížení vibrací z tramvajového provozu a také zvýšení bezpečnosti na zastávce a přechodu. Investice se pohybuje okolo 80 milionů korun, a usilujeme přitom o dotaci z fondů EU v rámci programu Doprava,“ uvádí Daniel Morys, generální ředitel DPO a předseda představenstva.
„Víme, že pro obyvatele Ostravy jsou letní výluky MHD nevítanou záležitostí. Vedení města se proto vždy snaží, společně s Dopravním podnikem Ostrava a obvody, sezónní stavební činnost pečlivě koordinovat. U konce je výluka tramvajové dopravy i uzavření ulice pro osobní automobilovou dopravu. Ostravané tak mohou zcela nový úsek tramvajové trati a moderní zastávky opět využívat,“ doplnil Břetislav Riger, náměstek primátora pro dopravu.
Na páteřní trase v centru města tak probíhá už jen výluka na ulici Nádražní, kde se od 1. července rekonstruuje parovod. Konkrétně v prostoru mezi tramvajovou zastávkou Muglinovská a křižovatkou Nádražní x Myslbekova. Úsek Důl Jindřich – Hlavní nádraží je zajištěn náhradní autobusovou dopravou. Výluka potrvá do konce letních prázdnin.