iDNES.cz

Každý desátý autobus v Ostravě bude elektrobus

– KOMERČNÍ SDĚLENÍ
DPO zařazuje do provozu největší flotilu elektrobusů v ČR. 24 nových elektrobusů s technologií OppCharge, tedy s průběžným dobíjením, zařazuje od května postupně do svého provozu Dopravní podnik Ostrava (DPO).

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Každý desátý autobus v Ostravě bude elektrobus | foto: DPO

Pro elektrobusy vznikla i další nová nabíjecí infrastruktura na terminálu Hranečník ve Slezské Ostravě, která bude obsluhovat první část převzatých vozů. Po dodání všech vozů bude každý desátý vypravovaný autobus DPO elektrobus. Nasazením všech 24 nových elektrobusů se ve srovnání se CNG autobusy vyprodukuje za rok až o 700 kg emisí oxidu uhličitého méně.

DPO tímto pokračuje ve svém ekologickém závazku „Bez dieselu“, který deklaroval loni na jaře s tím, že již nekoupí žádný dieselový autobus, a mohl tak do svého běžného denního provozu nasazovat pouze vozy na ekologický pohon.

„Měníme autobusovou dopravu v Ostravě. Nová nabíjecí infrastruktura na terminálu Hranečník je další fází naší strategie a doplňuje již stávající nabíječku pro elektrobusy v Ostravě-Svinově. Následující součástí plánu je vybudování nabíjecí stanice i na ul. Valchařská v centru města. Ostrava tak bude mít tři strategické body, kde se budou elektrobusy nabíjet a odkud budou vyjíždět obsluhovat přilehlé lokality. V daných místech se tak znatelně sníží produkce CO2,“ uvádí Daniel Morys, předseda představenstva a generální ředitel DPO.

Primátor města Ostravy, Tomáš Macura, doplňuje: „Jsme rádi, že Ostravanům můžeme nabídnout další možnost ekologické dopravy. Od roku 2010, kdy DPO zakoupil první elektrobus, urazil velký kus cesty k ekologizaci provozu, která vyvrcholila loňskou jarní kampaní a závazkem „Bez dieselu“. Zařazením dalších 24 elektrobusů Dopravní podnik Ostrava již jen potvrzuje svou nezastupitelnou roli při zlepšování životního prostředí v našem městě.“

„Převzetí a uvedení do provozu nových elektrobusů v Ostravě odpovídá cílům vlády v podpoře komfortní a moderní veřejné dopravy. Ministerstvo dopravy se podílí na výstavbě sítě dobíjecích stanic a v dalším operačním programu doprava III chceme podpořit dobíjecí stanice ve výši až 6 mld. Kč,“ uvedl ministr dopravy Martin Kupka.

Celková hodnota dodávky 24 elektrobusů Solaris včetně dobíjecích ramen Siemens (1 terminál Hranečník, 3 ul. Valchařská) je necelých 308 mil. korun bez DPH. Většina nákladů bude spolufinancována z fondů Evropské unie.

K 1. 1. 2022 bylo ve vozovém parku DPO 292 autobusů, z toho 227 CNG a 8 elektrobusů. Na konci roku 2022 počítá DPO s 227 CNG autobusy a 32 elektrobusy.

zpět na článek