Od roku 1992 vyrábějí kazety pro jehličkové, inkoustové a laserové tiskárny pod hlavičkou ABEL. Svým zákazníkům i životnímu prostředí navíc pomáhají díky důmyslnému systému vracení prázdných tiskových kazet. To vše dělá ABEL-Computer s.r.o. jedničkou na českém trhu standardních i alternativních tiskových náplní.
„Když jsem v roce 1992 zakládal se svojí manželkou firmu ABEL-Computer s.r.o., bylo mým tajným přáním fungovat na trhu i za deset, patnáct let. Že nám byznys s tiskovými kazetami takto vyroste pod rukama a že budeme jednou slavit 30 let od založení s téměř 200 zaměstnanci po boku, o tom se mi ani nesnilo,“ vzpomíná na své začátky zakladatel firmy Milan Mačuga. V následujících 30 letech prošla firma ABEL-Computer výrazným rozvojem po výrobní i technické stránce a dnes už se věnuje nejen výrobě, vývoji a prodeji tiskových kazet, ale komplexní péči pro firmy v oblasti tiskáren a jejich příslušenství.
Jeden ze zásadních zlomů pro firmu přišel v roce 1996, který Milan Mačuga popisuje jako náročný, ale přelomově přínosný. „Využívali jsme tenkrát švýcarský stroj na renovaci inkoustových kazet, ale nebyli jsme spokojeni s jeho častou poruchovostí a nákladnými opravami. Učili jsme se z chyb, ale i z konstrukční dokonalosti švýcarského stroje a v dalších letech jsem navrhl a vyrobil prototypy a naprogramoval vlastní stroje na renovaci,“ vysvětluje Milan Mačuga. Investice do vývoje strojů pro renovaci a milionové investice do dalších výrobních technologií se vyplatily - z roku na rok došlo ke skokové expanzi firmy. Obrat oproti roku 1996 narostl o 74 %.
Cílení na zákaznický servis a ekologii se stále vyplácí
V první desetiletce nového tisíciletí roste společnost ABEL-Computer s.r.o. o další desítky procent, úspěšně rozjíždí fungující slovenskou pobočku a své služby rozšiřuje o servis a profylaxi tiskáren. Stěžejním cílem přitom celou dobu zůstává jediné: být zákazníkům důvěryhodným partnerem a nabízet jim kvalitní tiskové kazety na míru jejich potřebám. Proto společnost rozšiřuje silný obchodní tým, který vytváří vztahový byznys se zákazníky napříč celým Českem a Slovenskem, a přijímá další zaměstnance pro administrativní zákaznickou podporu. Důraz na intenzivní vztah se zákazníkem založený na důvěře a perfektních produktových znalostech jsou dodnes motorem obchodního oddělení v ABEL-Computer s.r.o.
Zároveň pokračují investice do péče o životní prostředí prostřednictvím systému renovace tiskových kazet. Společnost už se nezaměřuje jen na černobílé, ale renovuje i barevné inkoustové kazety a dokáže tak pokrýt potřeby všech zákazníků.
V dalších letech se společnost zaměřuje na ocenění svých zaměstnanců jakožto nejcennější komodity, kterou má k dispozici. Jejich spokojenost se odráží např. v téměř nulové fluktuaci i faktu, že 4 z 5 zaměstnanců pracují ve společnosti více než 10 let.
30 let společnosti ABEL-Computer v číslech
124 zaměstnanců české i slovenské pobočky
9 000 000 renovovaných tiskových kazet
4 000 m2 výrobní plochy
8 zaměstnanců vývojového oddělení
2. generace rodinných majitelů ve vedení společnosti
Výhled do budoucna? Zvyšování kvality tisku a investice do výzkumu
V roce 2018 přijalo vedení společnosti do týmu nového člena, a to syna zakladatelů Tomáše Mačugu. „Dodneška si s sebou nesu zážitky z dětství, kdy jsem pomáhal oživovat první stroje pro renovaci, chystal a pájel první desky plošných spojů. Teď o 20 let později, jsem přebral zodpovědnost za další rozvoj, směřování a vyhledávání nových příležitostí na trhu s cílem odlišit se od konkurence. I v dalších letech máme v plánu intenzivně investovat do výzkumu a vývoje, aplikovat nové měřicí a výrobní technologie a tím stále zvyšovat vlastní nároky na kvalitu námi vyráběných tiskových kazet,“ popisuje svůj cíl pro následující roky Tomáš Mačuga.
Lidem v ABELu je vlastní myšlenka tzv. „nekonečné péče“ - díky ní je zákazník stále středem zájmu a vztah s ním nekončí prodejem kazety. „Nečekáme, až nás bude zákazník potřebovat, ale aktivně se mu snažíme pomoci, aby se nedostal do úzkých, protože jakmile v tiskárně dojde toner, je většinou pozdě,“ vysvětluje systém péče o zákazníka Tomáš Mačuga.
Podle Tomáše Mačugy má své oprávněné místo ve strategii firmy péče o zákazníky. „Budeme zákazníky doslova hýčkat tak, jako jsme to dělali posledních 30 let,“ slibuje Tomáš Mačuga. Věří totiž, že osobní péče a kontakt člověka s člověkem bude ceněn více než kontakt zákazníka s automatickým e-shopem.
Společnost ABEL-Computer s.r.o. má pro další roky i jiné cíle:
- vědět o potřebě výměny tiskárny dříve než zákazník
- završit naši myšlenku „nekonečné péče“ - ať zákazník už nikdy nemusí myslet na to, jestli náhodou nedochází toner
- najít cestu, jak ulevit prostředí od vypsaných kazet.
Pro bližší informace kontaktujte:
Miroslava Šmalcová, marketingový ředitel
e-mail: Miroslava.Smalcova@abel.cz
ABEL-Computer s.r.o.
Oblouková 1
746 01 Opava
Česká republika
www.abel.cz