Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

O dálnice a silnice I. třídy se v zimě nově starají i soukromé firmy

Komerční sdělení   0:01aktualizováno  10:37
Přes 804 milionů korun ušetří stát díky veřejné soutěži na zimní údržbu silnic I. třídy. V tendru s předpokládanou cenou téměř 8,5 miliardy korun, který na následujících osm let vypsalo ministerstvo dopravy, uspěly soukromé firmy i krajské správy údržby silnic.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

O dálnice a silnice I. třídy se v zimě nově starají i soukromé firmy. | foto: AVE CZ

O více než 1 440 km silnic nejvyšší kategorie se v zimě od letoška stará společnost AVE CZ. Ta soutěž vyhrála celkem v šesti krajích –
v Karlovarském, Libereckém, Moravskoslezském, Olomouckém, Zlínském a Středočeském, který je navíc rozdělený na dvě oblasti. Ve všech krajích se bude o vozovky starat v konsorciu s dalšími firmami. Smlouvy s ministerstvem dopravy uzavřely společnosti do roku 2025.

„S údržbou komunikací I. třídy máme mnohaleté zkušenosti ze Středočeského, Libereckého, ale i Zlínského kraje, kde jsme v roce 2013 vyhráli pilotní tendr Ministerstva dopravy. Ten měl prověřit, zda bude zimní údržba se soukromými firmami fungovat a zda může stát ušetřit. Vše proběhlo bez problémů a ukázalo se, že stát veřejnou soutěží ušetří 20–30 % vynaložených prostředků, protože soukromé firmy pracují efektivněji,“ říká Pavla Ivácková, tisková mluvčí AVE CZ.

„Předsezonní přípravy máme úspěšně za sebou. Nic jsme nepodcenili, díky svým zkušenostem dobře víme, s čím vším musíme u zimní údržby počítat. Na pokyn dispečerů je připraveno vyjet celkem 54 moderně vybavených vozů, které se kromě ‚jedniček‘ postarají i o některé úseky dálnic,“ dodává Pavla Ivácková.

O dálnice a silnice I. třídy se v zimě nově starají i soukromé firmy.

Údržbové vozy vyjíždí do 30 minut od zjištění závady

Jak má zimní údržba vypadat a v jakých časových limitech musí být provedena, přesně specifikuje zákon o pozemních komunikacích. Od okamžiku, kdy je zjištěn problém ve sjízdnosti vozovky, musejí údržbové vozy do 30 minut vyrazit k zásahu. Na ošetření a zajištění sjízdnosti dálnice pak mají lhůtu dvě hodiny, v případě silnic I. třídy je tato lhůta tříhodinová.

„Zimní údržbu zajišťujeme podle schváleného plánu a přesně podle toho, jak nám ukládá zákon a smlouva uzavřená s Ředitelstvím silnic a dálnic. Dispečeři čtyřiadvacet hodin denně monitorují a vyhodnocují stav vozovek. Klíčové jsou pro ně předpovědi meteorologů, radary, hlášení z meteostanic a sledování kamerového systému. Jakmile zjistí potenciální problém, okamžitě vysílají k zásahu posypové vozy,“ vysvětluje Pavla Ivácková.

I ošetřené vozovky mohou namrzat

Přestože jsou vozovky ošetřeny, mohou v zimním období namrzat. Týká se to především mostních konstrukcí, které v zimním období rychle promrzají a námraza se na nich tvoří mnohem častěji než na běžném úseku silnice.

„Řidiče na nebezpečné úseky, kde je zvýšené riziko vzniku námrazy, upozorňuje dopravní značení a speciální modré směrové sloupky. I když je vozovka ošetřená, může být kluzká. Apelujeme na řidiče, aby s tímto rizikem počítali a přizpůsobili tomu styl jízdy.“

Více na ave.cz.


Nejčtenější

Neplaťte víc, otestovali jsme ceníky elektřiny

Otestovali jsme ceníky elektřiny. Partner od Centropolu garantuje letošní ceny...

Cena elektřiny roste a všichni dodavatelé se shodnou na tom, že v první polovině roku 2018 poroste dál. Proto jsme...

Dárky pro nejmenší: Musí bavit, zároveň mají dítě i rozvíjet

Dárky pro nejmenší: Musí bavit, zároveň mají dítě i rozvíjet.

Zářící oči dítěte, které pod stromečkem rozbaluje dárky, jsou odměnou za veškeré předvánoční úsilí a stres. Jaké dárky...

Den s umělou inteligencí ve smartphonu

Den s umělou inteligencí ve smartphonu

Umělá inteligence v mobilních zařízeních je futuristicky znějící pojem, který se před nedávnem stal realitou. Huawei ji...

Sendvičové dřevostavby představují moderní bydlení plné výhod

Sendvičové dřevostavby představují moderní bydlení plné výhod

Sendvičové dřevostavby si u nás získávají čím dál větší oblibu. Na pohled jsou k nerozeznání od klasické zděné stavby,...

Kanalizace není skládka, varují PVK

Kanalizace není skládka, varují PVK.

Pražské vodovody a kanalizace upozorňují, že kanalizační síť je určena výhradně k odvádění odpadních vod – mírně...

Další z rubriky

Sendvičové dřevostavby představují moderní bydlení plné výhod

Sendvičové dřevostavby představují moderní bydlení plné výhod

Sendvičové dřevostavby si u nás získávají čím dál větší oblibu. Na pohled jsou k nerozeznání od klasické zděné stavby,...

Centrální vysavač je léty prověřená kvalita

Centrální vysavač je léty prověřená kvalita.

Vysavače obvykle řadíme do skupiny spotřebního zboží a v posledních letech se takové zboží obvykle porouchá během...

Tou nejlepší volbou pro váš spánek jsou postele z masivu

Tou nejlepší volbou pro váš spánek jsou postele z masivu.

Žádný jiný nábytek není tak často využíván jako postel, proto byste jejímu výběru měli věnovat zvýšenou pozornost....

Najdete na iDNES.cz