Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Nová tepna Prahy. Radlická radiála propojí Smíchov a Radlice

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00 – KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Radlická radiála je další významnou dopravní stavbou v Praze. Dokončí přímou spojnici mezi Pražským a Městským okruhem a Praha si od ní slibuje efektivnější a bezpečnější dopravu. Prozatím končí pokračování plzeňské dálnice ostrou pravotočivou zatáčkou v Butovicích.

Nová tepna Prahy. Radlická radiála propojí Smíchov a Radlice | foto: Praha.eu

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Už během realizace Zlíchovského tunelu byly vystaveny základy pro budoucí připojovací rampy na Radlickou radiálu, která propojí dálnici D5 a Pražský okruh. Na západním okraji města se zahloubí do země a dovede provoz až do Dobříšské ulice na Městském okruhu.

Radlická radiála tvoří významnou část pražského radiálně-okružního systému v jihozápadní části města. Pražané se mohou těšit na zklidnění povrchové dopravy s pozitivním dopadem na životní prostředí v Praze 5 a 13, na zlepšení životních podmínek a zkvalitnění veřejného prostoru.

„Aby mohl dopravní systém v Praze opravdu fungovat, potřebujeme mít hotové oba okruhy, Pražský i Městský. A rovněž zásadní radiální stavby, které je propojují. Radlická radiála je tak naprosto zásadní. Například Plzeňské ulici uleví obrovsky, ale pomůže i jejímu okolí. Potřebujeme vytvořit pro auta síť páteřních komunikací, ideálně co nejvíce zahloubenou, abychom mohli zklidnit obytné zóny. Tam mají lidé v klidu žít, chodit na procházky a v klidu relaxovat,“ říká náměstek primátorky hlavního města Prahy pro dopravu, sport a volný čas Petr Dolínek (ČSSD).

Radlická radiála urychlí cílovou i tranzitní dopravu a po dokončení převezme část dopravních vztahů ze stávajících komunikací a napojí na Městský okruh oblast Jihozápadního města včetně nových rozvojových oblastí. Lokálním přínosem bude zklidnění povrchové dopravy s pozitivním dopadem na životní prostředí nejen v oblasti Jihozápadního města, ale i v oblasti širšího Smíchova, především podél komunikace Plzeňská.

Radlická radiála povede téměř z poloviny pod zemí

V současné době je Rozvadovská spojka „dočasně“ ukončena ve Stodůlkách na mimoúrovňové křižovatce Bucharova. Radiála bude dlouhá celkem 5,5 kilometrů a téměř z poloviny povede pod zemí ve třech tunelech. Ražený tunel Radlice bude dlouhý 2,22 km a hloubené tunely Jinonice a Butovice shodně 229 metrů.

Stavba obsahuje také 18 mostních objektů, pět mimoúrovňových křižovatek (Bucharova, Řeporyjská, Butovice, Jinonice a Zlíchov), tři lávky pro pěší, značný rozsah opěrných a zárubních zdí, ale i kolejové úpravy na železniční trati Praha Smíchov – Hostivice. Projekt řeší také poměrně obsáhlé návaznosti na širší území, zejména na městskou infrastrukturní vybavenost.

Zahájení výstavby je plánováno na závěr roku 2019 s předpokládanou dobou realizace 4,5 roku.

Projekt má za sebou bohatou historii

Postup územní stabilizace Radlické radiály probíhal již od sedmdesátých let minulého století. V současné době je v provozu úsek Radlické radiály (Rozvadovská spojka) mezi Pražským okruhem a ulicí Bucharova, který byl postaven v letech 1976–1980.

Aktuální dokumentace pro územní rozhodnutí se opírá o platný územní plán Prahy z roku 2000, který umístil radiálu jako kompromis mezi tzv. variantou městskou a segregovanou. Oprávněnost stopy Radlické radiály v půdorysu města potvrdil i vznikající Metropolitní plán.

Radlická radiála nabídne mnoho výhod, myslí i na životní prostředí

Hlavní význam radiály spočívá v plynulém převedení tranzitní dopravy a snížení dopravní zátěže na okolních místních komunikacích, zejména v ulicích Radlická, Karlštejnská – Klikatá, Bucharova a dalších.

Součástí projektu Radlická radiála je také návrh kombinovaných protihlukových opatření, která sníží negativní dopady této dopravní stavby na okolí. Pro posouzení vliv stavby na znečištění ovzduší byla zpracována rozptylová studie. Studie řeší stav stávajícího imisního zatížení v daném území a příspěvek Radlické radiály ke znečištění ovzduší pro období výhledu naplnění územního plánu. Cílem studie bylo posoudit, jak velký bude dopad provozu na imisní zátěž v lokalitě a zda je tato zátěž pro okolí přijatelná. Hodnotil se tedy stav realizace Radlické radiály a její nerealizace. Jako kompenzační opatření byla navržena výsadba 400 kusů stromů.

V rámci environmentální části projektu byla zpracována a projednána dokumentace hodnocení vlivů na životní prostředí EIA. Následně bylo v roce 2009 vydáno souhlasné stanovisko.

Doplňující projekty

V rámci kompenzačních opatření připravuje hl. m. Praha také sérii doprovodných projektů, které budou řešit širší návaznosti stavby v přilehlém městském parteru a tím dotvářet okolí Radlické radiály. Projekty navazujících veřejných prostranství budou připravovány jako „doprovodné investice“ Radlické radiály.

Už nyní jsou na základě jednání s městskou částí Praha 5 vytipovány 3 projekty, které mohou být realizovány ještě před zahájením výstavby Radlické radiály. Jedná se o lokalitu D) – Jinonická náves, E) Okružní křižovatka Karlštejnská – Na Pomezí a J) - Butovická náves a předprostor Waldorfské školy.

Veřejná prezentace stavby proběhne v Centru architektury a městského plánování CAMPu (Vyšehradská 51) 29. 11. 2017 od 18.00 hodin.

Více informací najdete na www.radlickaradiala.info a na www.praha.eu.

Hlavní zprávy

Nejčtenější

Vyberte si spolehlivé elektrokolo

Vyberte si spolehlivé elektrokolo

Díky výkonným elektrokolům SCOTT můžete zjednodušit a zrychlit svůj pohyb po městě, vyjet si na delší výlet, ale i...

Nový Scott Genius 2018. Geniální kolo do terénu

Nový Scott Genius 2018. Geniální kolo do terénu!

Takový je nový Scott Genius 2018. Je pátou generací špičkových celoodpružených trailových kol této modelové řady. A je...

ALPINE PRO: značka, která pronikla až na stupně olympijských vítězů

ALPINE PRO: značka, která pronikla až na stupně olympijských vítězů

Když Václav Hrbek a Vladislav Fedoš zakládali v roce 1998 novou značku sportovního oblečení, netušili, že jejich ALPINE...

Vsaďte si na MS v Rusku v Tipsportu a získejte 1 000 Kč zdarma

fotbal

Obhájí titul Němci, nebo konečně na trůn vrátí Brazilce? Vstupte do největší komunity sázkařů a vyzvedněte si během MS...

Program ŠKODA Bez starostí nabízí inovativní možnosti operativního leasingu

Program ŠKODA Bez starostí nabízí inovativní možnosti operativního leasingu

Inovativní produkt v podobě programu ŠKODA Bez starostí přinesla mladoboleslavská automobilka na český trh již v roce...

Další z rubriky

Ošetření vody v přírodních jezírkách přípravky řady PROJEZÍRKA®

Ošetření vody v přírodních jezírkách přípravky řady PROJEZÍRKA®

Obliba koupacích a okrasných jezírek roste. Jedná se o relaxační zónu, která ladí s okolím a zapadá do koloritu...

ŠKODA AUTO Vysoká škola rozšířila svou nabídku výuky v Praze

MBA program

V březnu letošního roku otevřela ŠKODA AUTO Vysoká škola nový MBA program Global Management in Automotive Industry,...

Zásoby na dovolenou, chatu či túru do hor? Vše nakoupíte na Grizly.cz

GRIZLY.cz

Chystáte se vyrazit s rodinou k moři do Chorvatska, vybavit dítě na prázdninový tábor zdravými sladkostmi nebo strávit...

Najdete na iDNES.cz