Netpromotion group s.r.o. a její zkušenosti s náborem lidí

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00 – KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Podle dostupných údajů Českého statistického úřadu nezaměstnanost neustále klesá. V závěru listopadu spadla na 3,5 %. Trh práce je tak téměř vyčerpaný. Lidí bez práce je tak nejméně za posledních dvacet let.

Tým netpromotion hledá další profesionály, dbá na recenze. Foto: netpromotion group s.r.o. | foto: netpromotion group s.r.o.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Firmy nové pracovníky potřebují a snaží se je najít i udržet všemi dostupnými prostředky. Jak to ale udělat? Roli mohou hrát i maličkosti.

Čechů bez práce je stále méně, o práci se ucházelo k listopadu zhruba 265 tisíc lidí a s tímto faktem musejí počítat nejen tradiční zaměstnavatelé, ale i firmy zaměstnávající sezónní pracovníky a například společnosti zaměřující se na online marketing. Od února se očekává opět větší šance najít schopné lidi.

Cestou je zvyšování mezd či investice do automatizace a robotizace v technických oborech.

Nejen ve službách jsou pak silné firmy, které mají vlastní hodnoty i vizi, definovanou misi, firemní kultury, umí pracovat se zpětnou vazbou a mají skvělý kolektiv. Takové jsou stále žádané. Roli hrají dokonce i recenze firmy třeba od současných či bývalých pracovníků, kteří se o společnosti vyjadřují v diskuzích na internetu.

Své o tom ví odborníci z online marketingové společnosti netpromotion group s.r.o., kteří prozradili, že získat aktuálně kvalitní zaměstnance, a to i po stránce profesionální a morální, není jednoduché. V době, kdy se navíc firmy o lidi přetahují a nabízejí stále více, je náročné ukázat svou jedinečnost a aby se jednalo o skutečně ověřenou firmu. Pro společnosti jsou také velmi důležité reference.

Plusovými body pak mohou být výhry v prestižních soutěžích, jako je například WebTop100, která má za cíl najít a ocenit to nejlepší z digitálního marketingu nebo třeba zisk certifikací, jako je třeba Collabim z oblasti SEO.

Výhra kategorie Obchod a služby B2B v soutěži WebTop100 s webem pro Kubový...

Výhra kategorie Obchod a služby B2B v soutěži WebTop100 s webem pro Kubový s.r.o. Foto. netpromotion group s.r.o.

Při náboru pomáhají testy i zavádění novinek

V netpromotion group s.r.o. umí s pracovníky jednat. Jaké jsou jejich zkušenosti při náboru? Vždy zjišťují, zda je kandidát v souladu s tím, koho hledají. Mají vypracovaný profil s představou, jaké vlastnosti jsou pro danou pozici důležité. Ač to vypadá jednoduše a logicky, není to v každé firmě tolik jasné. Zkušenosti jsou s tím ale pozitivní. Je to totiž dobré i pro daného uchazeče, protože to snižuje možnost, že by člověk na dané pozici nebyl dlouhodobě šťastný.

„Proto děláme psychologický test Strenghtsfinder dle výzkumné společnosti Gallup, který ukazuje silné stránky člověka a ty se snažíme v jeho pozici uplatnit. Také po nástupu u nás platí využívání silných stránek, kde se často lidi v týmech doplňují. Snažíme se rovněž inspirovat se poznatky Jana Mühlfeita,“ prozradila Štefánia Machová, HR specialista ze společnosti netpromotion group s.r.o.

Pokud se na nějaké pozici člověk necítí, lze ji změnit a není ani výjimkou, že se například vytvoří pro daného člověka nová pozice.

Firemní hodnoty pomáhají překonat krize. Foto netpromotion group s.r.o.

Firemní hodnoty pomáhají překonat krize. Foto: netpromotion group s.r.o.

Samozřejmostí je i vytvořená mise společnosti, kdy je to v případě online marketingové společnosti: „Pomáháme klientům využít potenciál online světa“, vize a etický kodex.

Společnost s více než 13 lety zkušeností působící takřka po celé České republice s kancelářemi v Pardubicích, Praze, Chrudimi, Brně a Berouně potřebuje v podstatě lidi do týmů po celém Česku. Od roku 2005, začínala s katalogy jako jsou www.netfirmy.cz, www.netkatalog.cz, www.idatabaze.cz, www.ekatalog.cz a dnes se zabývá kompletně online marketingem, od budováním pozic na internetu po návrh a tvorbu webu.

Ve vedení je Tomáš Meloun v pozici výkonného ředitele se zaměřením na obchod a produktový ředitel David Šupita. Aktuálně má firma zhruba 60 zaměstnanců.

Kvalitních lidí s obchodním duchem a zároveň morálním základem, kteří jsou schopní se učit, jak to ve světě online funguje, je nedostatek stále. Určitým vodítkem mohou být pro žadatele o práci také jasné firemní hodnoty, které jsou pro ni důležité. Firemní hodnoty netpromotion group s.r.o. jsou například Radost, Seberealizace, Důvěra a Inovace.

„Je pro nás důležité, abychom znali silné vlastnosti svých lidí a ptali se jich, zda jsou se svou prací spokojeni a vyhovuje jim. Není u nás výjimkou, že jsme v rámci týmu přeskládali náplně práce podle toho, co kdo dělal raději v rámci procesu. Tím se zvýšila i míra, jak celý tým práce baví a jak se každý z nás realizuje,“ říká Štefánia Machová, HR specialista ze www.netpromotion.cz/.

Důležitá je také práce se zpětnou vazbou

Podle odborníků dokáže pracovat se zpětnou vazbou jeden člověk z deseti. Důvodem je, že ji lidé spíše vnímají jako kritiku a berou si ji osobně. Správná zpětná vazba má jít proti věci třeba výkonu, projevu, situaci, nikdy ne proti samotnému člověku. Má být konstruktivní a věcná, nikoliv zraňující a osobní. Hodně záleží na formulaci, kterou člověk použije. „Nevadí mi, co řekl, ale jak to řekl“ tady platí dvojnásob. Profesionálové radí být co nejvíce konkrétní, být důrazný, ale ne agresivní a používat třeba otevřené otázky či být popisný, nikoliv hodnotící.

Jak přijmout zpětnou vazbu? Destruktivní kritiku odmítnout a na tu konstruktivní reagovat. Akceptovat zodpovědnost ale odmítnout vinu za někoho cizího. Zpětnou vazbu nedávají jen nadřízení podřízeným, ale v dobře fungující firmě by měla jít i směrem zdola nahoru.

V netpromotion group s.r.o. jsou zpětné vazbě otevření. Snaží se dle různých postřehů přizpůsobovat prostředí nebo jednání, aby bylo v souladu. „Chystáme se na zavádění systému zpětné vazby 360 stupňů, abychom měli všichni jasnou představu, co se dá zlepšovat, byli otevření ještě více,“ prozradila HR specialistka Štefánia Machová.

Při této metodě hodnocení je jednomu zaměstnanci poskytována zpětná vazba větším počtem lidí. Svůj název má od pomyslného kruhu. Hodnocení je komplexní, tedy ze všech možných stran, a to jak od nadřízeného, kolegů, spolupracovníků, podřízených, zákazníků a rovněž člověk hodnotí sám sebe.

Řeší ji dle požadavků toho, kdo dává zpětnou vazbu. Ve firmě se snaží jít přímo za člověkem, kterému zpětnou vazbu chtějí dát a řešit případně, co pro ně není vyhovující.

„Moje zkušenost je, že když jsem přišla za nadřízeným, že mi práce nevyhovuje, a očekávala tak ukončení poměru, dostala jsem výzvu, ať se zamyslím nad tím, co ráda dělám a co bych chtěla dělat. Na základě toho mi byla vytvořena úplně nová pozice, ve které jsem se našla a jsem spokojená,“ svěřila se Štefánia Machová, HR specialista ze společnosti netpromotion group s.r.o.

Co patří mezi silné motivátory pro nové zaměstnance?

Využívání silných stránek, hledání osobního potenciálu každého člověka, rozvoj pomocí interních i externích kurzů nebo vlastního mentora. Také určitě možnost homeoffice a v realizačních týmech menší stupeň kontroly. Je vidět, kdo je jak moc přínosem, takže není mnohdy potřeba přílišná kontrola.

Práce z domova má pro zajímavost dle odborníků bezpochyby své výhody a často se využívá jako benefit. Pokud se to stanem pravidlem a životním stylem, člověk ušetří spoustu času stráveného dojížděním do práce a z práce a může se více věnovat rodině a koníčkům. Na druhou stranu vyžaduje práce z domova velkou míru silné vůle. Doma se totiž nachází mnoho věcí, které člověka rozptylují a daleko hůře se rozlišuje pracovní a osobní čas i prostor.

Souhrnně řečeno, pracovníků bude do budoucna stále méně, pracovních nabídek naopak hodně. Společnosti se podle toho musejí zařídit a vyhrají ty, které nabídnou více, a to nejen ve finančním směru.

Nejčtenější

Mountfield překvapuje: ve velkém se pustil do vánočních dekorací

Vánoční dekorace Mountfield.

Mountfield letos pojímá Vánoce ve velkém stylu. Připravil pro zákazníky ohromný výběr vánočních dekorací. Od LED...

Líbí se vám minimalistické betonové stěrky? Splňte si svůj sen

Betonepox

S přicházejícím podzimem, kdy trávíme všichni mnohem více času uvnitř domova, vám přinášíme inspiraci pro zvelebení...

Na televizorech QLED se nevypaluje obraz, potvrdily zahraniční testy

Na televizorech QLED se nevypaluje obraz, potvrdily zahraniční testy

Společnost RTINGS připravila už tři testy týkající se vypalování a retence obrazu.* Z výsledků jasně vyplynulo, že u...

Raketově rychle. Tak funguje půjčka od lidí

Raketově rychle. Tak funguje půjčka od lidí

O tom, že je půjčka od lidí levnější, už všichni vědí. Že mají peníze do pěti minut na účtu, si teprve lidé zvykají....

Myslete na budoucnost, nikdy není brzy začít spořit na důchod

Myslete na budoucnost – nikdy není brzy začít spořit na důchod

Dnes už víme, že do důchodu odejdeme nejpozději v 65 letech. Nikdo nám ale nezaručí, že to bude platit i za pár let....

Další z rubriky

SCHUNK na výročním 60. ročníku brněnského MSV

SCHUNK na výročním 60. ročníku brněnského MSV

Firma SCHUNK se každý rok účastní Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně a ani letos tomu nebude jinak.

API rozhraní a databáze vám pomohou při rozhodování

API rozhraní a databáze vám pomohou při rozhodování

Na internetu lze dnes najít celou řadu tzv. „open dat“, která jsou zdarma. Proč tedy využívat často komerční API...

Nová posila agentury HiPromotion

Viktor Willant, realizační ředitel HiPromotion

Úspěšná digitální agentura HiPromotion, která se na českém trhu pohybuje již sedmým rokem, získala od prvního října do...

Najdete na iDNES.cz