Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nerovnoměrná poslední splátka jako motivace ke koupi nového automobilu

Komerční sdělení   0:01aktualizováno  0:01
Češi kupují auta především za hotové, ovšem nové druhy finančních produktů mají za následek změnu tohoto chování. Financování auta pomocí úvěru nebo operativního leasingu zvažuje v budoucnu až polovina Čechů.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Nerovnoměrná poslední splátka jako motivace ke koupi nového automobilu | foto: Volkswagen Financial Services

Rozhodujícím faktorem přitom je čím dál častěji výše měsíční splátky za vůz, nikoli jeho výsledná cena. Roli hraje například i to, zda je součástí pojištění či servis.

Asi třetina současných zákazníků si pořídila svůj osobní automobil na splátky. V blízké budoucnosti by ovšem mohla být takových lidí až polovina, jak vyplývá z nedávného průzkumu Volkswagen Financial Services. Důležitou roli při rozhodování, zda pořídit auto na splátky, přitom hraje výše pravidelného měsíčního výdaje.

Nerovnoměrná poslední splátka jako motivace ke koupi nového automobilu

„U 25 % českých domácností maximální měsíční výše splátky za auto nepřekročí 3 tisíce korun. Pětina domácností si může dovolit splátku 3 až 4 tisíce korun. Pro zhruba třetinu českých zákazníků je únosná měsíční splátka 4 až 6 tisíc korun,“ komentuje výsledky průzkumu Lukáš Cankař, ředitel marketingu a retailového prodeje ve Volkswagen Financial Services, a dodává: 

„U nás se za tyto peníze dá financovat například nový vůz ŠKODA Citigo, který pořídíte měsíčně za 3 959 korun, respektive nový SEAT Ibiza za 3 999 korun nebo nový Volkswagen Golf za 5 200 korun, případně nová ŠKODA Rapid Spaceback 4 769 korun.“

Z toho je jasné, že české domácnosti nechtějí za automobil platit měsíčně příliš vysoké částky a drží se z tohoto hlediska v cenově nižších kategoriích. Rovnou 66 % respondentů v průzkumu tak uvedlo, že kupují ojetý automobil. 

Nerovnoměrná poslední splátka jako motivace ke koupi nového automobilu

Nejčastěji vydají za vůz české domácnosti částku mezi 100 000 a půl milionem korun, přičemž zdaleka nejběžnější je cena vozu ve výši 150 – 300 tisíc korun. Za takovou částku nakoupilo vůz 31 % lidí.

S financováním vozy pro každého

V současnosti ovšem existuje cesta, jak si za nízkou měsíční splátku pořídit mnohem dražší, a tudíž modernější a novější vůz než při obvyklém splácení například bankovního úvěru. O výši měsíční splátky totiž nemusí rozhodovat jen celková výše úvěru a takzvaná akontace, tedy jakýsi počáteční vklad klienta, ale nejnověji také takzvaná poslední nerovnoměrná splátka. 

Tento model znamená, že zákazník na počátku zaplatí určité menší procento z ceny vozu, následně několik let splácí nízkou měsíční částku a po skončení tohoto splácení tu zbývá poslední nerovnoměrná splátka, která může dosáhnout výše až šedesáti procent ceny vozu.

Flexibilita v rozhodnutí

Může se hodit

Máte doma starý vůz? Chcete ho vyměnit za nový a přitom chytře financovat?

Sledujte tipy, akční nabídky v pravidelné rubrice MOJE AUTO.

Provedeme vás, jak na to.

Zákazníci se přitom mohou rozhodnout, jak s touto splátkou nakonec naloží: „Mohou si vůz odkoupit, pokračovat ve splácení podle svých možností, nebo jej vyměnit za novější. Je to daleko ekonomičtější model, než si pořídit najednou vůz za hotové a pak třeba vystavit rodinu životu bez rezerv,“ vysvětluje Lukáš Cankař. 

Výměna proběhne v podstatě tak, že zákazník vůz odprodá (například přímo dealerovi), a to právě zhruba za cenu odpovídající výši poslední nerovnoměrné splátky. Podle odhadu zůstatkové hodnoty vozu se totiž tato splátka typicky nastavuje. Nové auto si pak lze pořídit ve stejném režimu splácení.

V průzkumu Volkswagen Financial Services označily možnost nastavit si výši poslední nerovnoměrné splátky jako atraktivní tři čtvrtiny respondentů. A 43 % dotázaných uvedlo, že by je tato možnost motivovala k častějšímu pořízení nového a bezpečnějšího vozu. To je vzhledem k průměrnému věku českého vozového parku pozitivní zpráva. 

Nerovnoměrná poslední splátka jako motivace ke koupi nového automobilu

Z průzkumu sice vyplývá, že nejčastěji mění domácnosti auto po pěti až šesti letech užívání (uvedlo to 23 % respondentů), ale rovná pětina dotázaných mění auto po více než deseti letech a dvanáct procent respondentů auto zatím vůbec neměnila (bez ohledu na věk).

Motivuje vás financování vozu s poslední nerovnoměrnou splátkou k pořízení nového vozu?

Nerovnoměrná poslední splátka je přitom pro zákazníky motivující i z jiného důvodu. Při pořízení na splátky totiž nejčastěji rozhodují celkové náklady na pořízení a provoz vozu, tedy výdaje včetně pojistek, ceny za servis a palivo.

Díky novému režimu splácení si přitom zákazníci mohou dovolit pořídit úspornější a novější vůz, který bude v záruce nebo bude s největší pravděpodobností vyžadovat jen minimální servisní výdaje.

Partnerem sekce je lídr na českém trhu v oblasti financování Volkswagen Financial Services.


Nejčtenější

Neplaťte víc, otestovali jsme ceníky elektřiny

Otestovali jsme ceníky elektřiny. Partner od Centropolu garantuje letošní ceny...

Cena elektřiny roste a všichni dodavatelé se shodnou na tom, že v první polovině roku 2018 poroste dál. Proto jsme...

Dárky pro nejmenší: Musí bavit, zároveň mají dítě i rozvíjet

Dárky pro nejmenší: Musí bavit, zároveň mají dítě i rozvíjet.

Zářící oči dítěte, které pod stromečkem rozbaluje dárky, jsou odměnou za veškeré předvánoční úsilí a stres. Jaké dárky...

Kanalizace není skládka, varují PVK

Kanalizace není skládka, varují PVK.

Pražské vodovody a kanalizace upozorňují, že kanalizační síť je určena výhradně k odvádění odpadních vod – mírně...

Parkour je ideální výzvou pro rozhýbání teenegerů

Proč právě parkour? V současnosti není problém s nedostatkem aktivit nabízených menším dětem na dětských hřištích....

Honor k Vánocům naděluje skvělé ceny smartphonů a další dárky

Honor k Vánocům naděluje skvělé ceny smartphonů a další dárky

Honor se rozhodl udělat svým fanouškům pořádnou radost, a proto v prosinci výrazně snižuje ceny vybraných smartphonů a...

Další z rubriky

Auto budoucnosti bude řídit samo. Stihne nás u toho i bavit

Auto budoucnosti bude řídit samo. Stihne nás u toho i bavit.

Odborníci hovoří na téma budoucnosti mobility jasně – musí být udržitelná. Čekají nás tak auta poháněná elektřinou,...

Autorizovaný servis je zárukou kvality

Autorizovaný servis je zárukou kvality .

Auto je díky financování od leasingových společností dostupné skutečně pro každého. Aby vám co nejlépe sloužilo, je...

Třetina Čechů někdy řídila opilá. Patříte mezi ně i vy?

Třetina Čechů někdy řídila opilá – patříte mezi ně i vy?

Překročení povolené rychlosti, telefonování za jízdy, nedání přednosti chodcům na přechodu či dokonce alkohol za...

Najdete na iDNES.cz