Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nenechte si zkazit dovolenou. Kvalitu hotelu odhalí nezávislé recenze

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00 – KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Pokoj vypadal na fotkách dvakrát tak velký, wi-fi prakticky nefungovala, kvalita kuchyně byla otřesná a personál pomalý. Přitom restaurace byla poloprázdná. To jsou jen některé výtky, které hosté ve svých recenzích adresují českým hotelům a penzionům.

Nenechte si zkazit dovolenou. Kvalitu hotelu odhalí nezávislé recenze | foto: hotel.cz

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Pravděpodobně byste dokázali podobný seznam sestavit také. Recept, jak si příště nepokazit dovolenou, je jednoduchý. Nepodceňte přípravu. Sepište očekávání, věnujte pozornost prezentaci ubytovacích zařízení a nezapomeňte si přečíst recenze.

Češi se při výběru dovolené stále častěji orientují podle recenzí. Nahrává tomu doba. Nikdy nebylo tak jednoduché sdílet na internetu své osobní zážitky. A tak přibývá hodnocení všeho možného na sociálních sítích i specializovaných portálech. Hodnotíme shlédnutý film na ČSFD, novou pračku na Heurece nebo právě navštívený hotel na Hotel.cz. Počet dostupných informací raketově roste a bude čím dál důležitější se v nich umět vyznat.

Nenechte si zkazit dovolenou. Kvalitu hotelu odhalí nezávislé recenze

Nejsou recenze, jako recenze

Milan Petr, manažer českého rezervačního portálu Hotel.cz potvrzuje: „Je velký rozdíl mezi recenzemi na sociálních sítích a recenzemi na rezervačních portálech. Výhodou rezervačních portálů je, že dovolí udělit recenzi pouze hostům, kteří hotel či penzion opravdu navštívili.“ 

Nepravdivá hodnocení na sociálních sítích mohou udělit majitelé ubytovacích zařízení sami sobě ve svůj prospěch, ale na druhou stranu i jejich nekalá konkurence v jejich neprospěch. Věnujte proto při výběru dovolené několik minut navíc informacím mimo vaše sociální sítě. Bez výjimky je nabízejí všechny větší rezervační portály.

Co Češi hodnotí nejčastěji?

Je to mix kvality služeb a vybavení hotelu. Velmi důležitý je přístup personálu, který patří mezi ty nejčastěji zmiňované. Velkým tématem je rovněž čistota, která patřím k faktorům považovaným za standard. Pokud není standard dodržen, lehce to potenciální hosty odradí.

Podle recenzí si můžete udělat obrázek o všem, co hotel či penzion nabízí na svých webových stránkách. Lehce prohlédnete, zda atraktivní fotky nejsou jen vábničkou a zda je realita stejně růžová. Z osobních prožitků sdělených ve formě slovního hodnocení lehce odvodíte, s čím dalším se můžete během dovolené střetnout, jaký komfort naleznete a zda poměr ceny a kvality odpovídá tomu, co očekáváte.

Nenechte si zkazit dovolenou. Kvalitu hotelu odhalí nezávislé recenze

„Mimo samotný obsah recenzí je zajímavé zjistit, jaká klientela hotel či penzion navštěvuje. Zda rodiny s mladšími či staršímu dětmi, mladé páry či skupiny přátel. Pokud do cílové skupiny ubytovacího zařízení zapadáte, je pravděpodobné, že v něm najdete služby, které vás uspokojí,“doplňuje Petr. Doporučuje rovněž sledovat, zda hotel či penzion reaguje na udělené recenze. Tím může mnohdy situaci uvést na pravou míru nebo přinést příslib zlepšení do budoucna.

Jen za loňský rok udělili zákazníci portálu Hotel.cz více jak 21 tisíc recenzí, z toho přes 16 700 jich bylo v hodnotě vyšší jak 8 z 10. Ne každý však má čas procházet desítky recenzí a sestavovat z nich žebříčky popularity. Existují různé zkratky, které vás dovedou k cíli. Příkladem jsou certifikáty, které udělují oborová sdružení či rezervační portály. Jejich věrohodnost ověříte jednoduše. Zajímejte se o to, čím je certifikát podložen.

Nenechte si zkazit dovolenou. Kvalitu hotelu odhalí nezávislé recenze

Příkladem je Certifikát kvality rezervačního portálu Hotel.cz. Udělován je na základě nestranných recenzí, do kterých portál nijak nezasahuje. Podmínkou je získání dostatečného počtu vynikajících recenzí. Certifikát hledejte na stránkách ubytovacího zařízení. Pokud ho najdete, můžete být klidnější a rezervovat bez pročítání dlouhého seznamu recenzí.

Druhým vodítkem může být oficiální klasifikace pomocí jedno až pěti hvězdičkové stupnice. Určitě jí znáte – počet hvězdiček značí úroveň vybavení hotelu. Ruku na srdce, kdo ale o tomto žebříčku dokáže říct víc, než že tříhvězdičkový hotel nebude pravděpodobně tak dobře vybaven, jako ten pětihvězdičkový. A že noc v pětihvězdičkovém hotelu pravděpodobně zatíží vaší peněženku víc, než v tom tříhvězdičkovém.

Technologie jako bonus

Digitální technologie mění svět. A také očekávání zákazníků i způsob jejich rozhodování. Cestovní ruch není výjimkou a tak čím dál více lidí na světě, včetně Čechů, očekává služby v reálném čase. Zatímco na e-mail bývalo slušností odpovědět během 24 hodin, sociální sítě přinesly nový standard. Ten se dá charakterizovat jedním slovem:okamžitě. 

Především mladí lidé požadují možnost objednat ubytování on-line na stránkách hotelu či penzionu. A rychlost odezvy považují za klíčovou. Komunikace s ubytovatelem před odjezdem na dovolenou může rovněž napovědět, jak profesionálně se o vás postará. 


Nejčtenější

Víte, kde se najíst kvalitně, rozmanitě, bez čekání a každý den jinak?

nabídka bistra

Český řetězec supermarketů a bister DELMART otevřel koncem ledna novou pobočku v obchodním centru Quadrio na Národní...

Špičková díla vystavuje Galerie KODL

Emil Filla - Zátiší k zamyšlení, vyvolávací cena 2 300 000 Kč

Nenechte si ujít květnovou výstavu 250 jedinečných uměleckých děl, která se uskuteční od 30. dubna do 26. května v...

Ostatní zdražují, my držíme ceny

Ostatní zdražují, my držíme ceny

Nejjednodušší cestou, jak v současné době rostoucích cen elektřiny uspořit, je najít si vhodnou alternativu. Tedy...

Ideální čas proměnit váš sen o dokonalé koupelně ve skutečnost

Ideální čas proměnit Váš sen o dokonalé koupelně ve skutečnost

S příchodem jara nastává čas změn a nových začátků. Napadlo vás ale, že by změna vaší roky opotřebované koupelny mohla...

Klíšťata už dávno nejsou jen v lese, žijí také v parcích a zahradách

Klíšťata už dávno nejsou jen v lese, žijí také v parcích a zahradách

„Počet zasažených lokalit se zvyšuje, klíšťata jsou i v městských parcích, v lesích, na loukách, ale i na horách, tam,...

Další z rubriky

Pár hodin v cizím městě: jak vytěžit co nejvíce z přestupů mezi lety?

Několik hodin v cizím městě: jak vytěžit co nejvíce z přestupů mezi lety?

Nejde o nic ojedinělého. Celé hodiny se snažíte ulovit co nejlevnější letenku do dalekých krajin a najednou ji máte - a...

Zažijte zlaté časy českého hokeje v muzeu Grévin

Zažijte zlaté časy českého hokeje v muzeu Grévin

Letos uplyne dvacet let od fenomenálního úspěchu českého hokejového týmu na Zimních olympijských hrách v Naganu. Turnaj...

Alitalia byla v lednu nejdochvilnější letecká společnost na světě

Alitalia: v lednu nejdochvilnější letecká společnost na světě

Italská letecká společnost Alitalia se v roce 2017 umístila na třetím místě v Evropě a na šestém místě mezi hlavními...

Najdete na iDNES.cz