Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Největší mezinárodní vánoční průzkum srovnává spotřebitele 20 zemí

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
Více než 13 000 domácností se podílelo na Ferratum Group Vánočním BarometruTM ,který je úspěšně pořádán již třetím rokem. Jaké jsou oblíbené dárky? Ve které zemi se na Vánoce utratí nejvíce? Nakupují domácnosti převážně online, nebo v kamenných prodejnách? To vše ukázal mezinárodní vánoční průzkum.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Největší mezinárodní vánoční průzkum srovnává spotřebitele 20 zemí | foto: Ferratum Czech s.r.o.

Čeští zákazníci Ferratum Bank byli součástí FERRATUM VÁNOČNÍHO BAROMETRU 2016 – pátého průzkumu, ve kterém sledujeme vánoční výdaje.

Evropská ekonomika pokračuje v pozvolném ekonomickém oživování. Rozdíly ve spotřebitelském chování jsou srovnatelné s výsledky předchozích dvou ročníků Vánočního Ferratum Barometru. 50 % domácností se chystá za vánoční dárky a oslavy utratit stejně jako v minulém roce, zatímco 6 % domácností bude mít výdaje vyšší.

Největší mezinárodní vánoční průzkum srovnává spotřebitele 20 zemí

Největší evropské ekonomiky ukazují cestu

Vánoční BarometrTM ukázal, že v porovnání s loňskými Vánocemi ve Velké Británii výrazně pokleslo konzumní chování. Zatímco v roce 2015 se Britové chystali utratit 38,5 % (€ 1145) příjmu domácnosti, letos je to pouze 23 % (€ 695).

Naopak Němci konzumují více než jakýkoliv jiný národ. Lidé, žijící v největší evropské ekonomice, utratí letos za Vánoce více než 30 % (€ 807) měsíčního příjmu domácnosti. Toto číslo je o 10 % vyšší než medián (22 %) všech zemí, které se zapojily do tohoto průzkumu.

Německo je překvapivě následováno malými Baltskými zeměmi Litvou a Estonskem, zatímco nejvíce šetrné spotřebitele najdeme v Norsku, Finsku a Holandsku. V těchto zemích plánují o letošních Vánocích utratit méně než jednu pětinu příjmu domácnosti.

Například ve Finsku, domovině Ferratum Group, domácnosti za Vánoce utratí kolem 15 % dostupných příjmů (€ 468). V sousedním Švédsku je toto číslo výrazně vyšší. Domácnosti během Vánoc utratí € 688, což je 20 % dostupných příjmů.

Index online nákupů neustále roste

Přestože tři čtvrtiny vánočních nákupů stále probíhají tradičními cestami, podíl online nákupů nevyhnutelně roste. Podle Barometru medián online nákupů oproti loňskému roku vzrostl – z 21,6 % na 24,5 %.

Co se týká nakupování online, Velká Británie nepřekonatelně vede. Mezinárodní vánoční průzkum ukázal, že přes 40 % britských vánočních nákupů se uskuteční online. Holandsko, Švédsko, Francie, Česká Republika, Polsko a Německo jsou před všemi národy s mediánem online nakupování 24,5 %.

Mezinárodní vánoční průzkum prozradil oblíbené dárky

Hračky a hry (20 %), oblečení (18 %) a spotřební elektronika (12 %) jsou stále nejpopulárnějšími vánočními dárky. V porovnání s loňskými Vánocemi však můžeme vypozorovat zajímavé rozdíly.

Například pro vydavatele nevypadají letošní Vánoce příliš dobře. Z druhého nejpopulárnějšího dárku (15,5 %) v minulém roce klesl podíl knih na 6 %. Knihy jsou v nejoblíbenější pětce vánočních dárků pouze v Polsku (10 %) a České Republice (8 %).

Podle Vánočního BarometruTM 2016 Bulhaři, Španělé a Kanaďané preferují oblečení jako dárek více než ostatní národy. Více než 20 % spotřeby je vyhrazeno na měkké dárky. Podíl hraček a her je největší ve Francii (31 %), Austrálii (26 %) a Polsku (23 %). Překvapivě může vypadat fakt, že alkohol bude o letošních Vánocích konzumován pouze v Kanadě, kde má podíl 4%.

Podívejte se, prosím, na grafiku a výsledky všech 20 zemí.

Jak byl Vánoční Barometer TM 2016 proveden?

  • Průzkum byl proveden na aktivních zákaznících skupiny Ferratum Group ve 20 zemích jako standardizovaný internetový průzkum pro všechny země.
  • Příjmy byly uváděny v lokálních měnách a srovnání je v každé zemi vypočítáno jako poměr měsíčního příjmu na domácnost. Disponibilní příjem byl upraven pro každou zemi individuálně paritou kupní síly, založené na údajích Světové banky z roku 2014.
  • 13 261 domácností se zapojilo do průzkumu.
  • Věk respondentů byl v rozmezí 18 - 65 let a 49,64 % z nich byly ženy. Průměrný hrubý měsíční příjem zapojených domácností v těchto 20 zemích byl € 230 - € 6720.
  • Průměrná velikost domácnosti byla 2.59 osoby.
  • Kromě demografických údajů byli respondenti dotazováni na hrubý měsíční příjem, kolik utratí za Vánoce, za jaké aktivity utratí nejvíce, kolik nákupů uskuteční online.
  • Průzkum využíval příslušnou měnu každé země. Odpovědi byly upraveny tak, aby odrážely kupní sílu každé země. Všichni respondenti byli anonymní.

Více informací najdete na ferratumbarometer.com.

Ferratum Czech s.r.o.

Ferratum Czech s.r.o.

Autor:

Hlavní zprávy

Další z rubriky

Do GDPR zbývá 7 měsíců, české firmy stále nejsou připravené.
Do GDPR zbývá 7 měsíců, české firmy stále nejsou připravené

GDPR, General Data Protection Regulation nebo česky Obecné nařízení o ochraně osobních údajů, vejde v platnost už v květnu následujícího roku. Přesto spousta...  celý článek

Mistrem v byznys angličtině za den.
Mistrem v byznys angličtině za den

Chcete úspěšně vést prezentace, porady a jednání v cizím jazyce? Ucházíte se o práci v zahraničí, chystáte se na důležitou pracovní cestu, důležité jednání či...  celý článek

Změna sídla společnosti bez stěhování? Svěřte papírování odborníkům.
Změna sídla společnosti bez stěhování? Svěřte papírování odborníkům

Máte fungující firmu, která je zapsaná do obchodního rejstříku a přejete si změnit její sídlo na novou adresu? Nebo jste si pořídili ready made společnost a...  celý článek

Hledáte maminku v okolí na společné aktivity?
Hledáte maminku v okolí na společné aktivity?

Tyhle maminky na eMimino.cz jsou na tom stejně.

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.