Největší mezinárodní vánoční průzkum srovnává spotřebitele 20 zemí

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00 – KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Více než 13 000 domácností se podílelo na Ferratum Group Vánočním BarometruTM ,který je úspěšně pořádán již třetím rokem. Jaké jsou oblíbené dárky? Ve které zemi se na Vánoce utratí nejvíce? Nakupují domácnosti převážně online, nebo v kamenných prodejnách? To vše ukázal mezinárodní vánoční průzkum.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Největší mezinárodní vánoční průzkum srovnává spotřebitele 20 zemí | foto: Ferratum Czech s.r.o.

Čeští zákazníci Ferratum Bank byli součástí FERRATUM VÁNOČNÍHO BAROMETRU 2016 – pátého průzkumu, ve kterém sledujeme vánoční výdaje.

Evropská ekonomika pokračuje v pozvolném ekonomickém oživování. Rozdíly ve spotřebitelském chování jsou srovnatelné s výsledky předchozích dvou ročníků Vánočního Ferratum Barometru. 50 % domácností se chystá za vánoční dárky a oslavy utratit stejně jako v minulém roce, zatímco 6 % domácností bude mít výdaje vyšší.

Největší mezinárodní vánoční průzkum srovnává spotřebitele 20 zemí

Největší evropské ekonomiky ukazují cestu

Vánoční BarometrTM ukázal, že v porovnání s loňskými Vánocemi ve Velké Británii výrazně pokleslo konzumní chování. Zatímco v roce 2015 se Britové chystali utratit 38,5 % (€ 1145) příjmu domácnosti, letos je to pouze 23 % (€ 695).

Naopak Němci konzumují více než jakýkoliv jiný národ. Lidé, žijící v největší evropské ekonomice, utratí letos za Vánoce více než 30 % (€ 807) měsíčního příjmu domácnosti. Toto číslo je o 10 % vyšší než medián (22 %) všech zemí, které se zapojily do tohoto průzkumu.

Německo je překvapivě následováno malými Baltskými zeměmi Litvou a Estonskem, zatímco nejvíce šetrné spotřebitele najdeme v Norsku, Finsku a Holandsku. V těchto zemích plánují o letošních Vánocích utratit méně než jednu pětinu příjmu domácnosti.

Například ve Finsku, domovině Ferratum Group, domácnosti za Vánoce utratí kolem 15 % dostupných příjmů (€ 468). V sousedním Švédsku je toto číslo výrazně vyšší. Domácnosti během Vánoc utratí € 688, což je 20 % dostupných příjmů.

Index online nákupů neustále roste

Přestože tři čtvrtiny vánočních nákupů stále probíhají tradičními cestami, podíl online nákupů nevyhnutelně roste. Podle Barometru medián online nákupů oproti loňskému roku vzrostl – z 21,6 % na 24,5 %.

Co se týká nakupování online, Velká Británie nepřekonatelně vede. Mezinárodní vánoční průzkum ukázal, že přes 40 % britských vánočních nákupů se uskuteční online. Holandsko, Švédsko, Francie, Česká Republika, Polsko a Německo jsou před všemi národy s mediánem online nakupování 24,5 %.

Mezinárodní vánoční průzkum prozradil oblíbené dárky

Hračky a hry (20 %), oblečení (18 %) a spotřební elektronika (12 %) jsou stále nejpopulárnějšími vánočními dárky. V porovnání s loňskými Vánocemi však můžeme vypozorovat zajímavé rozdíly.

Například pro vydavatele nevypadají letošní Vánoce příliš dobře. Z druhého nejpopulárnějšího dárku (15,5 %) v minulém roce klesl podíl knih na 6 %. Knihy jsou v nejoblíbenější pětce vánočních dárků pouze v Polsku (10 %) a České Republice (8 %).

Podle Vánočního BarometruTM 2016 Bulhaři, Španělé a Kanaďané preferují oblečení jako dárek více než ostatní národy. Více než 20 % spotřeby je vyhrazeno na měkké dárky. Podíl hraček a her je největší ve Francii (31 %), Austrálii (26 %) a Polsku (23 %). Překvapivě může vypadat fakt, že alkohol bude o letošních Vánocích konzumován pouze v Kanadě, kde má podíl 4%.

Podívejte se, prosím, na grafiku a výsledky všech 20 zemí.

Jak byl Vánoční Barometer TM 2016 proveden?

  • Průzkum byl proveden na aktivních zákaznících skupiny Ferratum Group ve 20 zemích jako standardizovaný internetový průzkum pro všechny země.
  • Příjmy byly uváděny v lokálních měnách a srovnání je v každé zemi vypočítáno jako poměr měsíčního příjmu na domácnost. Disponibilní příjem byl upraven pro každou zemi individuálně paritou kupní síly, založené na údajích Světové banky z roku 2014.
  • 13 261 domácností se zapojilo do průzkumu.
  • Věk respondentů byl v rozmezí 18 - 65 let a 49,64 % z nich byly ženy. Průměrný hrubý měsíční příjem zapojených domácností v těchto 20 zemích byl € 230 - € 6720.
  • Průměrná velikost domácnosti byla 2.59 osoby.
  • Kromě demografických údajů byli respondenti dotazováni na hrubý měsíční příjem, kolik utratí za Vánoce, za jaké aktivity utratí nejvíce, kolik nákupů uskuteční online.
  • Průzkum využíval příslušnou měnu každé země. Odpovědi byly upraveny tak, aby odrážely kupní sílu každé země. Všichni respondenti byli anonymní.

Více informací najdete na ferratumbarometer.com.

Ferratum Czech s.r.o.

Ferratum Czech s.r.o.

Autor:

Nejčtenější

Top trendy zimy 2018/2019: ikonické pohorky jsou zpět

Top trendy zimy 18/19: Ikonické pohorky jsou zpět!

S posledními paprsky slunce vás přicházejí oslnit novinky z oblasti obuvi, módy a životního stylu. Nadcházející sezona...

Líbí se vám minimalistické betonové stěrky? Splňte si svůj sen

Betonepox

S přicházejícím podzimem, kdy trávíme všichni mnohem více času uvnitř domova, vám přinášíme inspiraci pro zvelebení...

Na televizorech QLED se nevypaluje obraz, potvrdily zahraniční testy

Na televizorech QLED se nevypaluje obraz, potvrdily zahraniční testy

Společnost RTINGS připravila už tři testy týkající se vypalování a retence obrazu.* Z výsledků jasně vyplynulo, že u...

Raketově rychle. Tak funguje půjčka od lidí

Raketově rychle. Tak funguje půjčka od lidí

O tom, že je půjčka od lidí levnější, už všichni vědí. Že mají peníze do pěti minut na účtu, si teprve lidé zvykají....

Myslete na budoucnost, nikdy není brzy začít spořit na důchod

Myslete na budoucnost – nikdy není brzy začít spořit na důchod

Dnes už víme, že do důchodu odejdeme nejpozději v 65 letech. Nikdo nám ale nezaručí, že to bude platit i za pár let....

Další z rubriky

Intenzivní jazykové kurzy angličtiny rozmluví i věčné začátečníky

Intenzivní jazykové kurzy angličtiny rozmluví i věčné začátečníky.

V dnešní době je znalost cizích jazyků nezbytná. Potřebujeme ji nejen pro práci, ale i v běžném životě. Vyzkoušeli jste...

SCHUNK na výročním 60. ročníku brněnského MSV

SCHUNK na výročním 60. ročníku brněnského MSV

Firma SCHUNK se každý rok účastní Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně a ani letos tomu nebude jinak.

Financování exportu vyžaduje finančního experta

Financování exportu vyžaduje finančního experta

Vývoz služeb nebo produktů na trhy za hranice České republiky je lákavý pro většinu firem. Větší trhy, větší objemy,...

Najdete na iDNES.cz