Ve výběru barvy vozu jsme konzervativní

Komerční sdělení   0:01aktualizováno  0:01 – KOMERČNÍ SDĚLENÍ
I když automobilky nabízejí stále více různých atraktivních barev, zákazníci u nových automobilů nadále nejraději volí konzervativní odstíny. S přehledem statistkám už několik let vévodí bílá barva. Ale v případě určitých zákaznických skupin přeci jen popularita méně tradičních odstínů stoupá.

Ve výběru barvy vozu jsme konzervativní. | foto: Volkswagen Financial Services

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Dlouhá léta vládla prodejním statistikám stříbrná barva, to se ale začalo po celém světě měnit někdy zhruba v roce 2011. Tehdy podle různých zdrojů začala vévodit prodejům na řadě trhů bílá barva. A na čele se drží dodnes. Je to svým způsobem módní záležitost, ale popularita bílé má i své další důvody. Zatímco dříve ji výrobci dodávali v podstatě jen jako základní barvu k modelům třeba s nelakovanými nárazníky, dnes je k dostání v celé řadě provedení a samozřejmě s kompletně lakovanými karosářskými díly.

Zatímco po celém světě byla v loňském roce bílá barvou jejich srdce pro 37 % zákazníků, třeba v Číně jí volilo 57 % klientů. V ostatních asijských zemích bylo 48 % nových aut bílých, v Africe pak 47 %. Zato třeba v Evropě bílou volilo 27 % zákazníků, v Rusku 28 % a v Severní Americe 25 %. V Česku je popularita bílé mírně nad průměrem Evropy. Vloni to bylo 29,5 % a letos zatím podle statistik Svazu dovozců automobilů (SDA) drží podíl 29,4 %.

Z „chudého příbuzného“ je pak najednou takové auto luxusní záležitostí. V bílé barvě také na karoserii vyniknou více některé linky, které jiné barvy mohou maskovat. A i proto je dnes díky pokroku v tvarování karosářských plechů populárnější.

Má to ale i pragmatičtější důvody. Jedná se o dobrou barvu pro případné polepy, pokud auto kupují firmy. A radost z této barvy mají i odborníci z oblasti bezpečnosti provozu, bílá patří k hůře přehlédnutelným barvám. Na některých trzích pak bílou zákazníci volí i proto, že se auto v takové barvě méně zahřívá na slunci. I proto se její popularita v jednotlivých regionech liší.

Ve výběru barvy vozu jsme konzervativní.

Nejoblíbenější je bílá

Podle slov Lukáše Cankaře z Volkswagen Financial Services tvoří v letošním roce prodeje bílých vozů s financováním téměř 30 % objemu (pozn. interní statistiky společnosti). Ve statistikách SDA si pak letos dále dobře vedou šedá (22,6 %), modrá (13,9 %), černá (11,7 %) a červená (10,4 %). „Když sečteme různé varianty modré, je u nás dokonce druhá nejpopulárnější, pak následují šedá, černá a červená auta,“ komentuje Cankař drobnou změnu v pořadí při pohledu do interních statistik financovaných aut u Volkswagen Financial Services.

Může se hodit

Máte doma starý vůz? Chcete ho vyměnit za nový a přitom chytře financovat?

Sledujte tipy, akční nabídky v pravidelné rubrice MOJE AUTO.

Provedeme vás, jak na to.

Žebříčku barev tedy vládnou ty konzervativní, které jsou obecně považovány za nadčasové. O popularitě bílé u firem už byla řeč, Cankař ji potvrzuje. „Téměř tři pětiny bílých aut si pořídí firmy, dvě pětiny pak fyzické osoby. U modré je přitom tento poměr v podstatě přesně obrácený,“ vysvětluje Cankař. Zákazníci z řad fyzických osob, ať už podnikatelé či nepodnikatelé, jsou podle něj v poslední době ve volbě barvy odvážnější.

Podobně také zákazníci volí odvážnější barvy častěji u malých modelů aut. Zatímco Octavia je nejprodávanější v bílé, černé, stříbrné a šedé variantě od Volkswagen Financial Services, v červeném, modrém a zeleném provedení vede menší Fabia.

Pořídili byste si bílý vůz?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 28. února 2018. Anketa je uzavřena.

Ne 348
Ano 264

Vliv na cenu

Ale zpět k popularitě konzervativních barev. Jedním z mnoha důvodů pro jejich volbu je také to, že barva může mít vliv na prodejní hodnotu ojetého vozu. Konzervativní barvy totiž lépe odolávají výkyvům v módních trendech a taková auta pak lze prodat za vyšší cenu, než auta ve výrazných a křiklavých odstínech. Výjimkou samozřejmě mohou být některé sportovní vozy, které si naopak často žádají výrazné odstíny. I tohle ovšem může být důvod, proč například v některých akčních nabídkách operativních leasingů figuruje u daného modelu jen omezená nabídka barev a za méně obvyklou barvu si zákazník někdy připlatí.

Partnerem sekce je lídr na českém trhu v oblasti financování Volkswagen Financial Services.

Nejčtenější

Nové datovky. Komunikujte se státní správou zdarma i z mobilu

Nové datovky. Komunikujte se státní správou zdarma i z mobilu

Vlastní datovou schránku mají jen dva ze sta Čechů. Nepatříte mezi ně? Pak byste s jejím založením neměli dlouho váhat....

Přivýdělek na rodičovské dovolené: Jak najít časově flexibilní práci?

Přivýdělek na rodičovské dovolené: Jak najít časově flexibilní práci?

Na mateřské a rodičovské dovolené se hodí každá koruna. A tak není divu, že spousta rodičů hledá přivýdělek, který by...

Zedník sobě – nezateplený dům z Ytongu

Zedník sobě – nezateplený dům z Ytongu

Z čeho postavit a jak? Co takhle se zeptat člověka, kterému stavební materiál prochází denně rukama? Majitel rodinného...

Tmavší barvy v interiéru? Rezidence Waltrovka inspiruje vzorovým bytem

Ve Waltrovce se v lednu 2019 otevírá nový vzorový byt. O jeho podobu se...

Nový vzorový byt navrhla designérka Beata Haškovcová, která nás pozvala do Rezidence Waltrovka na jeho návštěvu. Nejvíc...

Cena Finparády za první českou multibankovní aplikaci Banky CREDITAS

Aplikace Richee: Hlavní přehled, Zadání platby, Založení účtu z aplikace

Portál Finparáda.cz na konci ledna oznámil výsledky soutěže Finparáda.cz - Finanční produkt roku, a to v 11...

Další z rubriky

Auto budoucnosti bude řídit samo. Stihne nás u toho i bavit

Auto budoucnosti bude řídit samo. Stihne nás u toho i bavit.

Odborníci hovoří na téma budoucnosti mobility jasně – musí být udržitelná. Čekají nás tak auta poháněná elektřinou,...

Pořízení rodinného vozu pod kontrolou

Pořízení rodinného vozu pod kontrolou

Pořízení rodinného vozu, jeho výběr i následné financování představuje dlouhodobou investici, která by se neměla...

Ve výběru barvy vozu jsme konzervativní

Ve výběru barvy vozu jsme konzervativní.

I když automobilky nabízejí stále více různých atraktivních barev, zákazníci u nových automobilů nadále nejraději volí...

Najdete na iDNES.cz