Jaké jsou moderní způsoby vyhledávání nemovitostí?

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00 – KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Prim ve vyhledávání nemovitostí ke koupi hrají specializované internetové servery. Realitní časopisy jsou ovšem stále ještě důležitým zdrojem informací. Podle statistik rovněž přibývá lidí, kteří k vyhledávání nemovitostí využívají mobilní aplikace.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Moderní způsoby vyhledávání nemovitostí! | foto: REAL-CITY

Print, nebo internet? Ideálně dohromady

Ačkoli by se mohlo zdát, že printová média při vyhledávání nemovitostí ustupují do pozadí, praxe ukazuje, že stále ještě hrají jednu z hlavních rolí. Opravdu relevantní zájemci o nemovitosti rádi sáhnou po klasickém tisku, od kterého očekávají přesně ty informace, po kterých prahnou. Realitní kanceláře často přichází s tvrzením, že většina klientů přichází z webu.

"Často se ovšem stane, že čtenář, který si nemovitost prvotně vyhledal v našem časopisu REALCITY.CZ, se s pomocí speciálního ´RC´ kódu dostal přímo ke konkrétní nabídce na internetu na serveru www.realcity.cz, a odtud pak oslovil danou realitní kancelář. Tato tvrzení proto mohou být zkreslená," vysvětluje Roya Ravanbakhsh, majitelka společnosti Multimedia Solution s.r.o., která zastupuje realitní profesionály pod značkou Real-City.

Jak je to s internetovým vyhledáváním

Tištěná média mají v povědomí čtenářů stále ještě větší váhu. Je to vzhledem k množství nerelevantních informací, které spolu s těmi relevantními internetové prostředí nabízí.

Zatímco si čtenář tištěného média v klidu doma nebo jinde vyhledá a zaškrtne nemovitost, která se mu líbí, a následně to konfrontuje s internetovou nabídkou či prezentací nemovitosti nebo i konkrétní realitní kanceláře, na internetu probíhá vyhledávání nemovitostí jinak.

V ideálním případě je to denně, minimálně pak několikrát (3 až 4 krát) za týden. Je prokazatelné, že dnešní doba velmi úzce spojuje realitní časopisy s internetem. Role časopisu je přitom zcela jasná. Pomocí svých inzerátů propaguje a zveřejňuje webové stránky realitních kanceláří. Ty pak dále slouží jako jeden z nejpoužívanějších informačních zdrojů v rámci vyhledávání informací o nemovitostech a stavu realitního trhu.

Zájem roste i o mobilní aplikace

Roya Ravanbakhsh, majitelka společnosti Multimedia Solution

Roya Ravanbakhsh, majitelka společnosti Multimedia Solution

Kromě dvou předchozích nástrojů (print a web) roste i zájem o třetí neméně zajímavý nástroj na vyhledávání nemovitostí, a tím jsou speciální mobilní aplikace. Mezi hlavní výhody tohoto nástroje nepochybně patří možnost přistupovat k informacím odkudkoli - z tramvajové zastávky, z dopravního prostředku i z čekárny u lékaře.

"Spektrum možností je téměř nekonečné a nejvíce kreativní jsou v tomto směru podle našich posledních statistik lidé v Praze. Zájem o tyto aplikace každopádně výrazně stoupá, proto bychom neměli tento nástroj opomíjet," zdůrazňuje Roya Ravanbakhsh.

Statistiky vyhledávání nemovitostí přes mobilní telefony

Statistiky z Real-City hovoří jasně. Pokud se podíváme na skupinu uživatelů, kteří přes mobilní aplikace k serverům REALCITY.CZ přistupují v České republice, celých 81,87 % z nich vyhledává nemovitosti v Praze. Na druhé příčce je s hodnotou 5,95 procent Brno; 1,78 % uživatelů vyhledávalo nemovitosti prostřednictvím mobilních aplikací z Ostravy.

Vyplývá to z exkluzivního průzkumu a interních statistik společnosti Multimedia Solution a z údajů Google Analytics. Uživatelé využívající k vyhledávání nemovitostí mobilní přístup jsou také mezi příjemci informací nejprogresivnější a nejrychleji rostoucí skupinou.

"S přihlédnutím na chování trhu a zájemců o koupi nemovitosti při jejich vyhledávání budoucnost je rozhodně v symbióze všech zmíněných médií a my si to dobře uvědomujeme," dodává Roya Ravanbakhsh.

Autor:

Nejčtenější

Bývalý profesionální cyklista to roztáčí ve světě elektrokol

Jakub Danačík na horském elektrokole MTF MOUNT 7.0.

Startoval v řadě velkých cyklistických závodů po celém světě, doma se stal v roce 2007 mistrem republiky v silničním...

Mountfield rozjíždí prodej elektrokol

Jízdu po zpevněných cestách si nádherně užijete na trekingovém či krosovém...

Společnost Mountfield zahájila ve čtvrtek 29. listopadu ve všech svých prodejnách v České republice, na Slovensku...

Televizní svět čekají změny. Připravte se včas s O2 TV

Televizní světě čekají změny. Připravte se včas s O2 TV.

Svět technologií se neustále vyvíjí. Už v únoru 2021 totiž svůj oblíbený seriál, film nebo diskuzní pořad nenaladí ti,...

OLED: nejvyšší kvalita televizního zobrazení

OLED – nejvyšší kvalita televizního zobrazení

Ploché televizory, tak jak je známe dnes, vstoupily na trh zhruba v polovině poslední dekády minulého století, kdy...

Češi chtějí místo zlatého prasátka raději vánočního medvěda.

Češi opouštějí od zlatého prasátka, místo něho očekávají vánočního medvěda

Zlaté prasátko je spojeno s půstem a vánoční medvěd z e-shopu GRIZLY.cz přináší tolik dobrůtek, že by to člověk určitě...

Další z rubriky

Dechberoucí dárky, které chtějí rockové hvězdy i evropská smetánka

Luxusní povlečení Persia řady Excellent je nejvyšší řadou exkluzivního zboží z...

Stále přemýšlíte nad originálním a krásným dárkem na Vánoce, který rozzáří úsměv na tváři vašim blízkým a který je bude...

Osm pravidel pro výběr zdravotní matrace

Matrace Magniflex nabízejí variantu zdravého spánku pro každého

Výběr zdravotní matrace je rozhodnutí, kterému je třeba věnovat pozornost. V posteli člověk stráví téměř třetinu svého...

S varnými deskami De Dietrich grilovací sezóna nikdy nekončí

S varnými deskami De Dietrich grilovací sezóna nikdy nekončí

Grilování s rodinou a přáteli patří mezi oblíbené letní aktivity, zejména v našich zeměpisných šířkách. Na grilu se...

Najdete na iDNES.cz