LOUIS XIII.: Nápoj, který jeho tvůrce nikdy neokusí

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00 – KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Koňak, mnoho let stařený vinný destilát z přísně vymezené francouzské oblasti Cognac představoval exkluzivní záležitost už v době napoleonských válek a byl oblíbeným nápojem na všech královských dvorech. Běžná pálenka z vína se nazývá brandy, ale koňak se vždy těšil nesrovnatelně vyšší prestiži.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

LOUIS XIII. | foto: Remy Cointreau

Proč? Jedním z důvodů jsou přísná pravidla pro výrobu zahrnující předepsané odrůdy hroznů, délku zrání i typ dřeva pro výrobu sudů. K věhlasu koňaku však přispěli také ti nejlepší z výrobců, jejichž jména se v průběhu staletí stala symbolem vrcholné úrovně.

LOUIS XIII.

Mezi ně neodmyslitelně patří Rémy Martin. Legendární firma spatřila světlo světa již v roce 1724 – zanedlouho tedy oslaví třísté narozeniny – a dnes se řadí mezi vůbec největší výrobce koňaku. Tradice ovšem není jediným důvodem jejího úspěchu. Mezi znalci je Rémy Martin proslulý zejména nekompromisním přístupem ke kvalitě. Na rozdíl od řady konkurentů používá pro všechny své koňaky výhradně hrozny z oblastí Grande Champagne a Petite Champagne, přičemž prvně jmenovaných musí být nejméně polovina. Víno z Champagne má díky složení místní půdy největší potenciál rozvíjet se během dlouhého zrání, čehož Rémy Martin naplno využívá.

LOUIS XIII.

Důkazem budiž specialita nazvaná LOUIS XIII. Jméno francouzského panovníka nenese nadarmo, může se totiž hrdě nazývat králem koňaků. LOUIS XIII. představuje směs neuvěřitelného počtu až 1 200 koňaků různého stáří, od „nejmladších“ čtyřicetiletých až po stoleté. Všechny pocházejí výhradně z Grande Champagne a zrají ve 100 – 150 let starých sudech z limousinského dubu.

Málokterý profesionál čelí tak paradoxnímu údělu jako sklepmistr značky LOUIS XIII. Těší se výsadě připravovat nejexkluzivnější koňak všech dob. Zároveň však ví, že kvůli mimořádně dlouhému zrání nikdy konečný výsledek své práce neochutná – tuto možnost bude mít až někdo z jeho nástupců. „Příprava směsi je samozřejmě věda, ale bez intuice by to nešlo,“ říká Baptiste Loiseau, současný sklepmistr Rémy Martin. „V určité chvíli se musíte uvolnit a nechat koňak, aby vás sám vedl tou správnou cestou.“

LOUIS XIII. se prodává v křišťálových dekantérech ruční výroby a cena odpovídá výjimečnosti obsahu. Prostřednictvím tohoto nápoje se můžete dotknout dávno minulých dob a vychutnat hloubku chuti, jakou vám nenabídne žádný jiný destilát světa.

Další informace naleznete na webové stránce WWW.LOUISXIII-COGNAC.COM

O koňaku LOUIS XIII

Myslíme o století dopředu

Každý dekantér koňaku LOUIS XIII. zhmotňuje životní úspěch mnoha generací sklepmistrů. Každý z nich vybírá již od roku 1874 nejstarší a nejdražší destiláty, aby tvořily srdce koňaku LOUIS XIII. I současný sklepmistr Baptiste Loiseau vyčleňuje to nejlepší z produkce jako dědictví pro další generace v daleké budoucnosti.

LOUIS XIII.

V roce 1874 Rémy Martin poprvé namíchal ze starých zděděných sudů koňak, který nazval Louis XIII s označením „doba stáří neznámá“ a stočil ho do skleněných dekantérů ručně vyrobených podle tři sta let staré vojenské láhve, která se našla na bitevním poli v Jarnacu.

Koňak LOUIS XIII. představuje směs 1 200 eaux-de-vie pocházejících z Grande Champagne, odborníky nejvýše hodnocené oblasti francouzského regionu Cognac. Každý dekantér je vzácným originálem, jehož ruční výrobu z jemného křišťálu mají na starosti vyhlášení mistři sklářského řemesla. Tajemství výroby se dědí z otce na syna, z generace na generaci. Koňak LOUIS XIII. charakterizuje výjimečné aroma evokující myrhu, med, sušené růže, švestku, zimolez, doutník, kůži, fíky a mučenku.

LOUIS XIII. je vůně. Vůně času.

Hlavní zprávy

Nejčtenější

Bývalý profesionální cyklista to roztáčí ve světě elektrokol

Jakub Danačík na horském elektrokole MTF MOUNT 7.0.

Startoval v řadě velkých cyklistických závodů po celém světě, doma se stal v roce 2007 mistrem republiky v silničním...

Co muže více potěší nežli lahev nejoceňovanější whisky na světě?

Co muže více potěší nežli lahev nejoceňovanější whisky na světě?

Nejedna žena před Vánocemi přemýšlí, čím by potěšila svůj mužský protějšek. Přeci jenom – rozzářené mužské oči u...

Češi na internetu riskují a ztrácejí kontrolu nad svými online daty

Češi na internetu riskují a ztrácejí kontrolu nad svými online daty

Češi si na internetu se svými údaji počínají neopatrně, zjistili odborníci z Kaspersky Lab. Navíc skoro třetina rodičů...

Tato zima bude bez propadlých kanálů a výmolů

Tato zima bude bez propadlých kanálů a výmolů

Firma POKLOPSYSTEM s.r.o. přináší dobrou zprávu pro řidiče. V letošní zimě nemusí nikde být výmoly a propadlé nebo...

Jak na nejlepší řízky

Jak na nejlepší řízky

Štědrý den je den, kdy vrcholí všechny přípravy vánočních svátků. Dárky jsou koupené, zabalené, výzdoba je hotová,...

Další z rubriky

Jaký dárek na poslední chvíli? Český projekt Darujpoukaz.cz pomůže

Jaký dárek na poslední chvíli? Český projekt Darujpoukaz.cz pomůže

Nový český start-up Darujpoukaz.cz přináší revoluci s výběrem dárků, a to formou v současné době velmi oblíbených...

Na adventní trhy s pojištěním. Lidé na výletech podceňují rizika

Na adventní trhy s pojištěním: Lidé na výletech podceňují rizika

Trhy patří k adventu jako cukroví k Vánocům. V Evropě se návštěva adventních trhů s kouzelnou sváteční atmosférou stává...

Podnikání s hodinkami se mi stalo koníčkem a Helveti.cz je moje dítě

Hodinky CITIZEN, které jsem měl tento rok na testování v Himálaji.

Jiří Štencek o podnikání v oboru, ve kterém není moc místa pro úspěch...

Najdete na iDNES.cz