Lidé, kteří na veletrh zavítali, mohli získat atraktivní práci nejen v regionu, ale i profesionální pomoc s výběrem školy či kariéry. Prezentovaly se nové trendy v oblasti bezpečnosti na školách i vize v personalistice.
O tom, jaký byl ten právě skončený 18. ročník veletrhu Educa week 2024, si povídáme s jeho ředitelem Lukášem Přindou ze společnosti SFM Liberec, s. r. o., která veletrh každoročně ve spolupráci s Libereckým krajem a Úřadem práce ČR pořádá.
Lišil se nějak právě skončený EDUCA WEEK od předchozích ročníků?
Pro letošní 18. ročník jsme zachovali koncept, který jsme představili před třemi lety a velmi se osvědčil. Udrželi jsme čtyři hlavní programové sekce EXPO, EVENT, VISIT a KIDS a zaměřili jsme se na jejich obsah a zejména kvalitu. Ať už jde o odborné konference, semináře a workshopy nebo o samotný veletrh JOBEXPO, kde jsme se orientovali více na kariérní poradenství a individuální přístup.
Takže na veletrhu našel zaměstnaní každý, kdo ho hledal?
Udělali jsme pro to vše. Spojili jsme síly nejen s libereckým úřadem práce ČR, ale i s jedničkou na trhu v oboru zaměstnávání, personální agenturou Manpower. Díky této kombinaci jsme na Expu nabízeli více než 1500 pracovních pozic a také rekvalifikační kurzy nebo kariérní a personální poradenství. Jde nám o to, aby každý mohl být na trhu práce úspěšný.
EDUCA přesáhla hranice regionu, je to pro vás výzva?
Rozhodně je. Za 18 let, co EDUCA existuje, se veletrh neustále rozvíjí. Z třídenního veletrhu vzdělávání a pracovních příležitostí se nám postupně podařilo vybudovat velkou týdenní akci s výrazným nadregionálním přesahem. Veletrh zahajuje celorepubliková pedagogická konference. Eventy a konference na téma zaměstnanost, kariéra nebo vzdělávání probíhají na mnoha místech Liberce včetně technické univerzity nebo krajské knihovny. Mezi vystavovatele se vedle firem z Libereckého kraje řadí i nadnárodní společnosti nebo i školy a firmy z Německa.
Čím si ten zájem vysvětlujete? Čím je EDUCA mezi ostatními veletrhy a burzami práce a škol výjimečná?
Úspěch EDUCA WEEKU vidím v tom, že jsme schopni téma vzdělání a zaměstnanost, které stabilně rezonuje napříč republikou, kvalitně zpracovat a nabídnout velmi širokému publiku. Během jednoho týdne dokážeme oslovit jak firmy a zaměstnavatele, tak uchazeče o práci, jak pedagogy a školy, tak studenty, žáky a jejich rodiče a v doprovodných programech sekcí KIDS a EVENT nezapomínáme ani na malé předškolní děti, seniory a širokou veřejnost.
Každoročně také vyhlašujete nejkreativněji pojatou expozici v kategorii TOP firma a TOP škola. Kdo si ocenění odnesl letos?
V prestižní soutěži TOP firma a TOP škola nezávislá porota posuzuje kvalitu prezentace dané firmy nebo školy, hodnotí různá hlediska od obsahu poskytovaných informací přes kreativní ztvárnění až po přístup k návštěvníkům. Letos si skleněnou trofej a výstavní plochu na příští rok zdarma zasloužily Střední uměleckoprůmyslová škola sklářská z Železného Brodu jako TOP škola a náš tradiční vystavovatel Preciosa, a. s. jako TOP firma.
Splnil EDUCA WEEK 2024 vaše představy?
Za náš tým určitě. Ale podstatné je, jaké jsou reakce návštěvníků, vystavovatelů a našich partnerů. Ty aktuálně vnímám jako pozitivní. Vynikající jsou i čísla návštěvnosti na jednotlivých akcích. Jen Home Credit Arénou během EDUCA EXPO prošlo za poslední tři dny 20 tisíc návštěvníků.