EDUCA WEEK 2024: Kvalitně zpracované téma vzdělání a zaměstnanosti

Komerční sdělení
Zájem o veletrh, který vzdělává a zaměstnává celý region, EDUCA WEEK 2024 stále roste. Během minulého týdne přivítaly veletržní programy přes neuvěřitelných 30 tisíc návštěvníků.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Lukáš Přinda ředitel veletrhu EDUCA WEEK a jednatel společnosti SFM Liberec...

Lukáš Přinda ředitel veletrhu EDUCA WEEK a jednatel společnosti SFM Liberec s.r.o. | foto: EDUCA WEEK

Lidé, kteří na veletrh zavítali, mohli získat atraktivní práci nejen v regionu, ale i profesionální pomoc s výběrem školy či kariéry. Prezentovaly se nové trendy v oblasti bezpečnosti na školách i vize v personalistice.

O tom, jaký byl ten právě skončený 18. ročník veletrhu Educa week 2024, si povídáme s jeho ředitelem Lukášem Přindou ze společnosti SFM Liberec, s. r. o., která veletrh každoročně ve spolupráci s Libereckým krajem a Úřadem práce ČR pořádá.

Lišil se nějak právě skončený EDUCA WEEK od předchozích ročníků?

Pro letošní 18. ročník jsme zachovali koncept, který jsme představili před třemi lety a velmi se osvědčil. Udrželi jsme čtyři hlavní programové sekce EXPO, EVENT, VISIT a KIDS a zaměřili jsme se na jejich obsah a zejména kvalitu. Ať už jde o odborné konference, semináře a workshopy nebo o samotný veletrh JOBEXPO, kde jsme se orientovali více na kariérní poradenství a individuální přístup.

Takže na veletrhu našel zaměstnaní každý, kdo ho hledal?

Udělali jsme pro to vše. Spojili jsme síly nejen s libereckým úřadem práce ČR, ale i s jedničkou na trhu v oboru zaměstnávání, personální agenturou Manpower. Díky této kombinaci jsme na Expu nabízeli více než 1500 pracovních pozic a také rekvalifikační kurzy nebo kariérní a personální poradenství. Jde nám o to, aby každý mohl být na trhu práce úspěšný.

EDUCA přesáhla hranice regionu, je to pro vás výzva?

Rozhodně je. Za 18 let, co EDUCA existuje, se veletrh neustále rozvíjí. Z třídenního veletrhu vzdělávání a pracovních příležitostí se nám postupně podařilo vybudovat velkou týdenní akci s výrazným nadregionálním přesahem. Veletrh zahajuje celorepubliková pedagogická konference. Eventy a konference na téma zaměstnanost, kariéra nebo vzdělávání probíhají na mnoha místech Liberce včetně technické univerzity nebo krajské knihovny. Mezi vystavovatele se vedle firem z Libereckého kraje řadí i nadnárodní společnosti nebo i školy a firmy z Německa.

Čím si ten zájem vysvětlujete? Čím je EDUCA mezi ostatními veletrhy a burzami práce a škol výjimečná?

Úspěch EDUCA WEEKU vidím v tom, že jsme schopni téma vzdělání a zaměstnanost, které stabilně rezonuje napříč republikou, kvalitně zpracovat a nabídnout velmi širokému publiku. Během jednoho týdne dokážeme oslovit jak firmy a zaměstnavatele, tak uchazeče o práci, jak pedagogy a školy, tak studenty, žáky a jejich rodiče a v doprovodných programech sekcí KIDS a EVENT nezapomínáme ani na malé předškolní děti, seniory a širokou veřejnost.

Každoročně také vyhlašujete nejkreativněji pojatou expozici v kategorii TOP firma a TOP škola. Kdo si ocenění odnesl letos?

V prestižní soutěži TOP firma a TOP škola nezávislá porota posuzuje kvalitu prezentace dané firmy nebo školy, hodnotí různá hlediska od obsahu poskytovaných informací přes kreativní ztvárnění až po přístup k návštěvníkům. Letos si skleněnou trofej a výstavní plochu na příští rok zdarma zasloužily Střední uměleckoprůmyslová škola sklářská z Železného Brodu jako TOP škola a náš tradiční vystavovatel Preciosa, a. s. jako TOP firma.

Splnil EDUCA WEEK 2024 vaše představy?

Za náš tým určitě. Ale podstatné je, jaké jsou reakce návštěvníků, vystavovatelů a našich partnerů. Ty aktuálně vnímám jako pozitivní. Vynikající jsou i čísla návštěvnosti na jednotlivých akcích. Jen Home Credit Arénou během EDUCA EXPO prošlo za poslední tři dny 20 tisíc návštěvníků.

Nejčtenější

Zrcadlovky zestárly. Na prodej nebo výměnu ale ještě pozdě není

Komerční sdělení
Zrcadlovky zestárly. Na prodej nebo výměnu ale ještě pozdě není

Máte doma starší zrcadlovku a přemýšlíte o tom, že byste ji prodali, nebo si pořídili novější fotoaparát? Vyčkávat se vám nevyplatí. Podpora zrcadlovek ze strany těch největších hráčů skončila a...

Škoda Auto ukázala zákulisí výroby. Zjistěte, jak vzniká nové auto

Komerční sdělení

Nahlédnout do výroby automobilky zůstává pro většinu lidí vzácná příležitost. Šest odborníků ze Škody Auto popisuje, jak se v Mladé Boleslavi z návrhů a tisíců dílů stává hotové auto.

Češi se nedobrovolně smiřují s realitou menších bytů s vyšším nájmem

Komerční sdělení

Rostoucí ceny energií, inflace i vysoké úrokové sazby brzdí plány na pořízení vlastního domova natolik, že 6 z 10 Čechů už s ním do budoucna vůbec nepočítá. Aktuální situace na nemovitostním trhu se...

Rezidence Aušperský potok: stylové bydlení u Brna v harmonii s přírodou

Komerční sdělení

Klidné prostředí u lesů a rybníků, výborná dostupnost do centra Brna i chytrá řešení snižující náklady na bydlení. Nový developerský projekt Rezidence Aušperský potok v Popůvkách přináší vysoký...

Je umělá inteligence hrozbou pro vzdělávání a práci v IT?

Komerční sdělení
Je umělá inteligence hrozbou pro vzdělávání a práci v IT?

S nástupem umělé inteligence ztrácí klasické vzdělávání smysl! AI sebere práci velkému množství profesí včetně vysoce honorovaných programátorů a grafiků! Ano, můžeme se dočíst mnohé. Často jsou...

Digitální showroom: když technologie dává firmám duši

Komerční sdělení
Filip Major

Rozhovor s Filipem Majorem, zakladatelem iShowroom.eu.

7. listopadu 2025

Teplárny Brno připravují budoucnost elektromobility v každé čtvrti

Komerční sdělení
Po Academy parku vznikne nový dobíjecí hub na Červeném mlýně.

Teplárny Brno stojí u zrodu bezemisní éry dopravy v Brně a stávají se motorem městské elektromobility. Tradiční dodavatel tepla a dalších energií chce postavit několik set dobíjecích stanic.

7. listopadu 2025

Tam, kde rostou značky

Komerční sdělení

GIVET míří mezi lídry kosmetiky v Evropě. Z malého hráče vyrostl v silný house of brands.

7. listopadu 2025

Uspesnynaburze.cz otestoval brokery XTB a eToro: fakta místo reklamy

Komerční sdělení
Uspesnynaburze.cz otestoval brokery XTB a eToro: fakta místo reklamy

V investování je stále obtížnější rozlišit, kdo má reálné zkušenosti a kdo jen přebírá texty z marketingových brožur. Investor Lukáš Ištvan a zakladatel portálu Uspesnynaburze.cz patří mezi ty, kteří...

7. listopadu 2025

Vize budoucnosti: Z Prahy do Liberce za 69 minut

Komerční sdělení
Vize budoucnosti: Z Prahy do Liberce za 69 minut

Železniční spojení mezi Prahou a Libercem čeká v následujících letech zásadní modernizace. Tento strategický infrastrukturní projekt má za cíl zkrátit cestovní dobu vlaků mezi oběma městy a zároveň...

7. listopadu 2025

Češi se nedobrovolně smiřují s realitou menších bytů s vyšším nájmem

Komerční sdělení

Rostoucí ceny energií, inflace i vysoké úrokové sazby brzdí plány na pořízení vlastního domova natolik, že 6 z 10 Čechů už s ním do budoucna vůbec nepočítá. Aktuální situace na nemovitostním trhu se...

6. listopadu 2025

Tradice, poctivost a kvalita. Nahlédněte do masozávodu v Modleticích

Komerční sdělení

Jen pár kilometrů od Prahy, v Modleticích, se denně píše příběh desítek tun čerstvého masa. Sídlí zde masozávod Kauflandu, který už přes dvě dekády zajišťuje na stoly českých a slovenských domácností...

6. listopadu 2025

Jak překladač Vasco Translator Q1 zvyšuje pohodlí na dovolené

Komerční sdělení

Existuje zvláštní druh klidu, když víte, že se můžete dorozumět s kýmkoli a kdekoli. Ať už se procházíte zářícími ulicemi Tokia, objednáváte si oběd na marockém trhu nebo se ptáte na cestu v malé...

6. listopadu 2025

Města a obce obdrží dotace na zkvalitnění turistické infrastruktury

Komerční sdělení
Ilustrační foto

Přes 38 milionů korun dá Ústecký kraj obcím a městům na podporu oživení cestovního ruchu na území Ústeckého kraje. Bude se jednat především o zkvalitnění turistické infrastruktury.

6. listopadu 2025

Český fintech dospěl: z experimentu vyrostl obor s miliardovým výkonem

Komerční sdělení
Český fintech dospěl: z experimentu vyrostl obor s miliardovým výkonem

Český fintech se definitivně zařadil mezi klíčová ekonomická odvětví.

6. listopadu 2025

Jak vybrat správnou výšku a šířku lešení

Komerční sdělení
Jak vybrat lešení

Výběr správné výšky lešení rozhoduje o tom, zda bude práce bezpečná a pohodlná, nebo naopak zdlouhavá a nepříjemná. Správné rozměry lešení určují nejen váš dosah a stabilitu, ale i celkovou...

5. listopadu 2025  17:19

Jan Révai zve na Zakázané zóny. Adrenalin, poučení i síla práce v týmu

Komerční sdělení
Jan Révai zve na Zakázané zóny. Adrenalin, poučení i síla práce v týmu

Herec Jan Révai se už příští týden představí v nové dobrodružné roli. Jako hlavní průvodce pořadu Zakázané zóny, který poběží každý večer na TV Spektrum, nahlédne společně s diváky do 20 tajemných...

5. listopadu 2025
Nastavte si velikost písma, podle vašich preferencí.