Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Lahví k udržitelnějšímu životnímu prostředí

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00 – KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Žijeme v době plastové. V posledních 70 letech lidstvo vyprodukovalo 8,3 miliard tun plastů, přičemž polovina tohoto množství byla vyrobena za posledních 13 let.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Lahví k udržitelnějšímu životnímu prostředí | foto: P&G

Každoročně je vyprodukováno zhruba 330 milionů tun, z toho osm milionů tun plastů skončí ve světových oceánech. Nadace Ellen MacArthur Foundation předpovídá, že pokud nic neuděláme, bude do roku 2050 v oceánech více plastů než ryb.

Fotogalerie

Některé společnosti ale nechtějí jen tak nechat ležet plast na pláži. Společnost Procter & Gamble inovovala lahve svých produktů Head & Shoulders a Fairy a přišla s prvními recyklovatelnými lahvemi, které jsou částečně vyrobené z plážového odpadního plastu. Tyto značky jsou dobře známé tím, že dokážou zbavit nečistot, a to buďto na vlasech nebo na nádobí, a tak je jen logické, že budou zbavovat znečištění i moře a pláže. Tento přístup vedl k vyvinutí první lahve z odpadního plážového plastu pro šampony Head & Shoulders.

Během půl roku společnost P&G pracovala se 100 neziskovými organizacemi a 1 000 dobrovolníky, včetně zaměstnanců P&G, aby vysbírala dostatek plastů z francouzských pláží a vyrobila 150 000 šamponových lahví pro první limitovanou edici prodávanou ve Francii loni v létě. Jakmile je lidé po spotřebování recyklují, kruh se uzavře.

Společnost P&G se do této novinky pustila společně s experty na recyklaci TerraCycle a Suez. Spolupracuje také s Ocean Conservancy a Trash Free Seas Alliance a snaží se omezit příliv plastů do oceánu, především v jihovýchodní Asii.

„V Procter & Gamble věříme, že hlavní jsou činy, ne slova. Vyšší míra využití recyklovaného plastu od konečného spotřebitele v rámci našeho portfolia značek v oblasti péče o vlasy poukazuje na naše stálé úsilí o skutečnou změnu,“ komentuje Virginie Helias, viceprezidentka P&G pro globální udržitelnost. 

„Recyklovatelná šamponová lahev produktu Head & Shoulders vyrobená částečně z plážového plastu představuje vůbec první podobný počin v kategorii péče o vlasy. Rostoucí využití recyklovaných plastů v obalech našich vlajkových značek, jako jsou Pantene či Head & Shoulders, spotřebitelům usnadňuje výběr udržitelnějších produktů, a to bez jakýchkoli kompromisů. Sami jsme sice hrdí na to, čeho jsme již dosáhli a na čem pracujeme, víme ale, že mnohem víc práce je ještě před námi.“

Je proto přirozené, že společnost P&G začala aplikovat tyto poznatky i na další svoje značky. Další na řadě byla značka prostředku na mytí nádobí Fairy. V případě lahve Fairy společnost P&G zaznamenala další přelom – průhlednost lahve byla zachována, ačkoli byla 100% vyrobena z recyklovaného plastu, přičemž 10 % z toho tvoří odpadní plast z pláží. 

Lahve Fairy Ocean Plastic se nejdříve objeví na policích obchodů ve Velké Británii zhruba v polovině tohoto roku. Další značky, jako například Lenor, již nyní mají obaly z 50 % tvořené plasty recyklovanými po spotřebě (PCR).

Lahví k udržitelnějšímu životnímu prostředí

„Firmy, jako například P&G, které integrují do svého provozu technologická opatření a řešení šetrná k životnímu prostředí a snižující spotřebu zdrojů, tím snižují také vlastní náklady. V oblasti zvyšování energetické účinnosti a snížení spotřeby zdrojů je návratnost investic poměrně rychlá. 

Z dlouhodobého hlediska je pro takové firmy ekologické chování způsobem, jak oslovit i mladší generace, například tzv. mileniály,“ řekla Veronika Doubnerová, Sustainable Development and Environment Manager, Byznys pro společnost.Koneckonců chovat se ekologicky znamená podporovat inovace a vývoj nových technologických řešení, což firmám přináší konkurenční výhodu a promítá se v pozitivním vnímání jejich značky,“ dodává.

Na konferenci OSN na téma oceánů se společnost P&G zavázala rozšířit tuto iniciativu na více značek a více zemí a bude chtít využít síly svých produktů k tomu, aby inspirovala změnu u ostatních lídrů na trhu rychloobrátkového zboží. Teoreticky, pokud by všechny společnosti a všechny značky udělaly totéž, mohly by být jednoho dne všechny oceány a pláže bez odpadků? Doufejme, že se tak brzy stane.

Tento text vychází z článku viceprezidentky pro globální udržitelnost P&G Virginie Helias.

Hlavní zprávy

Nejčtenější

Nová platební metoda v kryptoměně Bitcoin

Nová platební metoda v kryptoměně Bitcoin

Společnost Pražská plynárenská se od června zařadila mezi společnosti, které se nebojí využívat nové technologie a svým...

Dá se při zařizování interiéru spolehnout na jediného partnera?

Luxusní prémiová kuchyně a sestava skříní HANÁK FOTO: HANÁK NÁBYTEK

A kde ho najít? Vyhněte se stresu, ztrátě času i špatným rozhodnutím a najměte jednoho spolehlivého dodavatele. Obraťte...

Dáváte školákům kapesné? Odbornice radí, jak na to

Dáváte školákům kapesné? Odbornice radí, jak na to

Se začátkem školního roku vyvstává ve většině rodin se školáky otázka kapesného. Měly by děti dostávat svoje peníze,...

Rybářství Třeboň: Staráme se o klenoty v české krajině

Rybářství Třeboň: Staráme se o klenoty v české krajině

Na Třeboňsku je přibližně 500 rybníků, které tvoří geniálně důmyslný systém propojený desítkami kilometrů vodních...

Střední Čechy zvou i na cizokrajná zvířata. Jejich maskotem je pratur

Střední Čechy zvou i na cizokrajná zvířata. Jejich maskotem je pratur

Objevte svět zvířat ve středních Čechách. Středočeský kraj je plný domácích, divokých, exotických, ale i pravěkých...

Další z rubriky

Přínos business inteligence řešení vám pomohou zvýšit externí data

Přínos business inteligence řešení vám pomohou zvýšit externí data

Vložte do rukou svých B2B obchodníků účinnou zbraň! Je čas vidět svůj business z větší perspektivy, přes externí data....

Univerzita přesně k vašim službám

Univerzita přesně k vašim službám

Je statisticky dokázáno, že čím má člověk vyšší vzdělání, tím pravděpodobně najde lepší uplatnění. Dnes je na trhu...

Pasivní bydlení: roli hraje úspora, ale i komfort

Výstavba rodinných domů ALEA v Říčanech u Brna

Zelené technologie se při výstavbách bydlení masivně prosazují také v Česku. Za posledních dvacet let ušly dlouhou...

Najdete na iDNES.cz