Lahví k udržitelnějšímu životnímu prostředí

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00 – KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Žijeme v době plastové. V posledních 70 letech lidstvo vyprodukovalo 8,3 miliard tun plastů, přičemž polovina tohoto množství byla vyrobena za posledních 13 let.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Lahví k udržitelnějšímu životnímu prostředí | foto: P&G

Každoročně je vyprodukováno zhruba 330 milionů tun, z toho osm milionů tun plastů skončí ve světových oceánech. Nadace Ellen MacArthur Foundation předpovídá, že pokud nic neuděláme, bude do roku 2050 v oceánech více plastů než ryb.

Fotogalerie

Některé společnosti ale nechtějí jen tak nechat ležet plast na pláži. Společnost Procter & Gamble inovovala lahve svých produktů Head & Shoulders a Fairy a přišla s prvními recyklovatelnými lahvemi, které jsou částečně vyrobené z plážového odpadního plastu. Tyto značky jsou dobře známé tím, že dokážou zbavit nečistot, a to buďto na vlasech nebo na nádobí, a tak je jen logické, že budou zbavovat znečištění i moře a pláže. Tento přístup vedl k vyvinutí první lahve z odpadního plážového plastu pro šampony Head & Shoulders.

Během půl roku společnost P&G pracovala se 100 neziskovými organizacemi a 1 000 dobrovolníky, včetně zaměstnanců P&G, aby vysbírala dostatek plastů z francouzských pláží a vyrobila 150 000 šamponových lahví pro první limitovanou edici prodávanou ve Francii loni v létě. Jakmile je lidé po spotřebování recyklují, kruh se uzavře.

Společnost P&G se do této novinky pustila společně s experty na recyklaci TerraCycle a Suez. Spolupracuje také s Ocean Conservancy a Trash Free Seas Alliance a snaží se omezit příliv plastů do oceánu, především v jihovýchodní Asii.

„V Procter & Gamble věříme, že hlavní jsou činy, ne slova. Vyšší míra využití recyklovaného plastu od konečného spotřebitele v rámci našeho portfolia značek v oblasti péče o vlasy poukazuje na naše stálé úsilí o skutečnou změnu,“ komentuje Virginie Helias, viceprezidentka P&G pro globální udržitelnost. 

„Recyklovatelná šamponová lahev produktu Head & Shoulders vyrobená částečně z plážového plastu představuje vůbec první podobný počin v kategorii péče o vlasy. Rostoucí využití recyklovaných plastů v obalech našich vlajkových značek, jako jsou Pantene či Head & Shoulders, spotřebitelům usnadňuje výběr udržitelnějších produktů, a to bez jakýchkoli kompromisů. Sami jsme sice hrdí na to, čeho jsme již dosáhli a na čem pracujeme, víme ale, že mnohem víc práce je ještě před námi.“

Je proto přirozené, že společnost P&G začala aplikovat tyto poznatky i na další svoje značky. Další na řadě byla značka prostředku na mytí nádobí Fairy. V případě lahve Fairy společnost P&G zaznamenala další přelom – průhlednost lahve byla zachována, ačkoli byla 100% vyrobena z recyklovaného plastu, přičemž 10 % z toho tvoří odpadní plast z pláží. 

Lahve Fairy Ocean Plastic se nejdříve objeví na policích obchodů ve Velké Británii zhruba v polovině tohoto roku. Další značky, jako například Lenor, již nyní mají obaly z 50 % tvořené plasty recyklovanými po spotřebě (PCR).

Lahví k udržitelnějšímu životnímu prostředí

„Firmy, jako například P&G, které integrují do svého provozu technologická opatření a řešení šetrná k životnímu prostředí a snižující spotřebu zdrojů, tím snižují také vlastní náklady. V oblasti zvyšování energetické účinnosti a snížení spotřeby zdrojů je návratnost investic poměrně rychlá. 

Z dlouhodobého hlediska je pro takové firmy ekologické chování způsobem, jak oslovit i mladší generace, například tzv. mileniály,“ řekla Veronika Doubnerová, Sustainable Development and Environment Manager, Byznys pro společnost.Koneckonců chovat se ekologicky znamená podporovat inovace a vývoj nových technologických řešení, což firmám přináší konkurenční výhodu a promítá se v pozitivním vnímání jejich značky,“ dodává.

Na konferenci OSN na téma oceánů se společnost P&G zavázala rozšířit tuto iniciativu na více značek a více zemí a bude chtít využít síly svých produktů k tomu, aby inspirovala změnu u ostatních lídrů na trhu rychloobrátkového zboží. Teoreticky, pokud by všechny společnosti a všechny značky udělaly totéž, mohly by být jednoho dne všechny oceány a pláže bez odpadků? Doufejme, že se tak brzy stane.

Tento text vychází z článku viceprezidentky pro globální udržitelnost P&G Virginie Helias.

Hlavní zprávy

Nejčtenější

Užívejte si oblíbené aplikace bez čerpání dat

Užívejte si oblíbené aplikace bez čerpání dat

Sedíte v dálkovém autobuse z Ostravy do Prahy. Vlak má zase zpoždění. Potřebujete zabavit děti při čekání u lékaře nebo...

Plzeňské překvapení? Ne! Tipéři to vidí na druhou výhru Realu

Plzeňské překvapení? Ne! Tipéři to vidí na druhou výhru Realu

Druhá prohra s Realem, nebo plzeňské překvapení? Největší komunita sázkařů žene za druhou výhrou Real.

Samsung, nebo iPhone, to je oč tu běží

Black friday

Sparta, nebo Slavia? Blondýnky, nebo brunetky? Kančí se šípkovou, nebo se zelím? Svět je plný dilemat, což platí...

Moderní stavební systém spoří čas i peníze

Moderní stavební systém spoří čas i peníze

Sedíte právě nad výpočty a cenami svého budoucího domu či přestavby? Myslete na to, aby se úspora v materiálu...

John Quinn, tvář whiskey Tullamore D.E.W. v Praze

John Quinn, tvář whiskey Tullamore D.E.W. v Praze

Při příležitosti festivalu Whisky Life Prague navštívil Prahu John Quinn, Global Brand Ambassador irské whiskey...

Další z rubriky

DELTA hovořila k tématu digitalizace na konferenci Real Estate Market

Erik Štefanovič – téma: Digitalizace ve stavebnictví

Financování nemovitostí, problematika bytového trhu či perspektivy kancelářských budov a mnohá další témata byla...

John Quinn, tvář whiskey Tullamore D.E.W. v Praze

John Quinn, tvář whiskey Tullamore D.E.W. v Praze

Při příležitosti festivalu Whisky Life Prague navštívil Prahu John Quinn, Global Brand Ambassador irské whiskey...

Samsung, nebo iPhone, to je oč tu běží

Black friday

Sparta, nebo Slavia? Blondýnky, nebo brunetky? Kančí se šípkovou, nebo se zelím? Svět je plný dilemat, což platí...

Najdete na iDNES.cz