Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kávové trendy 2014 podle NCA: lidé chtějí rozmanitost káv v práci i doma

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00 – KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Spotřeba kávy neklesne, bude pokračovat nárůst u káv připravovaných doma.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Kávové trendy 2014 podle NCA (National Coffee Association) | foto: Lirika Plus lateral, LEVEL

Nápojová ambulance, jako poskytovatel kávových služeb v kancelářích, musí vědět, co se na trhu s kávou děje. Americké trendy dříve nebo později dorazí také do Evropy. Proto je zajímavé podívat se na to, jak vypadají  zvyky pití kávy v USA. Prezentované údaje pocházejí ze zprávy NCA – National Cofee Association. 

Spotřeba kávy v průběhu minulého roku vzrostla a trend individuálně připravovaných kávových specialit nejeví žádné známky zpomalení. Osmdesát tři procent dotázaných dospělých v USA uvedlo, že mělo včera minimálně jednu kávu, což je o 5 %  více než v loňském roce. Současně s tím procento těch, kdo si dopřejí kávu denně, je stabilní (63 %).

Nejnovější výzkum NCA o spotřebě kávy na trhu také ukazuje, že formát vaření kávy doma pokračuje a dramaticky roste. Dvanáct procent dospělých Američanů uvedlo, že nyní vlastní kávovar, proti 10 % v loňského roku a 7 % v roce 2011. To má vliv i na další číslo, že si doma připravil svoji oblíbenou kávu téměř jeden ze tří dotázaných (31 %). 

Mladší spotřebitelé mají lepší vztah k míchaným nápojům na bázi espressa, než je jiných věkových skupin. Šestnáct procent dotázaných z  věkové kategorie 18-39  si včera dopřálo míchaný nápoj na bázi espressa, jako je caffe latte, nebo capucciono, v porovnání s pouhými 6 % u věkové skupiny nad 60 let.

Nicméně se zdá, že celková denní spotřeba kávy u mladších spotřebitelů klesá. U věkové skupiny 18-24 klesla denní spotřeba kávy na 41 % z 50 % z loňského roku, pro skupinu 25-39 spotřeba klesla na 59 % z 63 % .

Naopak, celková denní spotřeba kávy u věkové skupiny nad 60 se zvýšila na 76 % proti 71 % v roce 2012 , a pro skupinu 40 - 59 na 69 % z 65 % v loňském roce. Ze studie také vyplývá, že skupina 60+ upřednostňuje tradiční, gurmánskou kávu, neb její spotřeba narostla na 24 % z 19 % v roce 2012. U skupiny 25 až 39 je tomu naopak, hodnoty klesly na 18 % z 26 % v loňském roce.

"Studie NCA prokázala, že americká spotřeba kávy pokračuje v trendu směrem vzhůru a pro spotřebitele je stále více důležitá rozmanitost a pohodlí přípravy," komentuje fakta Robert F. Nelson, prezident a výkonný ředitel NCA . 

NCA provádí studie národních trendů pití kávy každoročně od roku 1950. Jedná se o nejdelší dostupné statistické řady spotřebitelských konzumací v USA. Letošní studie vychází z národně reprezentativního vzorku 2 840 dospělých, kteří absolvovali on-line průzkum.

Bohužel nejsou k dispozici separátní data o spotřebě v průběhu pracovní doby. Tato spotřeba je zahrnuta do dotazu: Měl jste včera alespoň jednu kávu?

Trendy pití kávy pro rok 2014 tedy jsou: gurmánské kávy, míchané nápoje na bázi espressa, domácí příprava kávy, rozmanitost káv a pohodlná příprava. Nápojová ambulance jako poskytovatel kávových služeb v kancelářích je připravena na letošní trendy reagovat. 

Autor: Petr Veselý, Nápojová Ambulance, www.n-a.cz

Autor:

Nejčtenější

Nová platební metoda v kryptoměně Bitcoin

Nová platební metoda v kryptoměně Bitcoin

Společnost Pražská plynárenská se od června zařadila mezi společnosti, které se nebojí využívat nové technologie a svým...

Dá se při zařizování interiéru spolehnout na jediného partnera?

Luxusní prémiová kuchyně a sestava skříní HANÁK FOTO: HANÁK NÁBYTEK

A kde ho najít? Vyhněte se stresu, ztrátě času i špatným rozhodnutím a najměte jednoho spolehlivého dodavatele. Obraťte...

Dáváte školákům kapesné? Odbornice radí, jak na to

Dáváte školákům kapesné? Odbornice radí, jak na to

Se začátkem školního roku vyvstává ve většině rodin se školáky otázka kapesného. Měly by děti dostávat svoje peníze,...

Rybářství Třeboň: Staráme se o klenoty v české krajině

Rybářství Třeboň: Staráme se o klenoty v české krajině

Na Třeboňsku je přibližně 500 rybníků, které tvoří geniálně důmyslný systém propojený desítkami kilometrů vodních...

Střední Čechy zvou i na cizokrajná zvířata. Jejich maskotem je pratur

Střední Čechy zvou i na cizokrajná zvířata. Jejich maskotem je pratur

Objevte svět zvířat ve středních Čechách. Středočeský kraj je plný domácích, divokých, exotických, ale i pravěkých...

Další z rubriky

Firma Copy General uspořádala v NN pojišťovně tzv. digitální rallye

Nové fototiskárny HP jedou za vámi. Představí se vám pomocí roadshow

Služby Copy General pro NN pojišťovnu se dočkaly významného rozšíření. Koncem roku 2017 firma spustila službu...

Slevové kupóny nejsou žádná kouzla, ale skutečný způsob jak ušetřit

Slevové kupóny nejsou žádná kouzla, ale skutečný způsob jak ušetřit

Slevové kupony jsou obchodním nástrojem, který je populární u obou stran. Jak mezi obchodníky, tak i u jejich...

Konference o coworkingu TechoCon 2018

Konference o coworkingu TechoCon 2018

Kanceláře se čím dál rychleji mění, práce v nich stejně tak. Jak funguje moderní coworking? Jak na tyto změny musí...

Najdete na iDNES.cz