Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Kávovar slaví narozeniny. Espresso si lidé vychutnávají již 190 let

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
Denně se na celém světě vypije 1 400 milionů šálků kávy. Díky jedinečné vůni a bohaté chuti se káva stala po sklenici vody nejoblíbenějším nápojem. Znalci a milovníci kávy se shodují, že nejintenzivnější zážitek přináší espresso.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Kávovar slaví narozeniny. Espresso si lidé vychutnávají již 190 let | foto: Elektrowin

Jedinečná konzistence, exotická vůně, bohatá pěna a jemnost šálku dokáže povzbudit všechny smysly. Kávovar, který vyráběl espresso, vynalezl v roce 1822 Francouz Louis Bernard Rabaut.

První přístroj na espresso dokázal vodu přetvořit na páru, která se prohnala přes mletou kávu. První automatický kávovar již vymyslel Ital. V roce 1833 si nechal tento kávovar, který umí připravit espresso, patentovat světoznámý Ernest Illy, otec italské značky kávy Illy Caffe.

Moderní kávovar na espresso si lidé mohli dopřát od roku 1946

Kávovar slaví narozeniny

Dnešní moderní kávovar na výrobu espressa sestavil na začátku 2. světové války Achilles Gaggia. Na svůj úspěch si ale musel počkat do konce válečného konfliktu. Samotná výroba přístroje začala až v roce 1946. Tento kávovar byl výjimečný tím, že již nepoužíval vodní páru. Voda protekla přes namletou kávu pod vysokým tlakem, a tím se vytvořila krémová pěna, která je pro espresso příznačná. Tento způsob přípravy espressa zaručuje, že káva získá maximální chuť a minimum škodlivin.

Vyhazovat starý kávovar do kontejneru se směsným odpadem je velká chyba

Některé modely prvních přístrojů na espresso, které jsou vyrobené z mědi a mosazi, jsou opravdové historické skvosty. Pokud takový kávovar doma máte, je škoda jej vyhazovat. Většina přístrojů ale poté, co doslouží, již žádnou hodnotu nemá a takové by měly putovat do speciálních kontejnerů pro drobný elektrický odpad nebo přímo do sběrných dvorů k recyklaci.

Elektrowin

Bohužel lidé v přesvědčení, že když jde o malý domácí spotřebič, který se nemusí recyklovat, tyto přístroje vyhazují do kontejnerů se směsným odpadem. To je ale velká chyba, neboť jeho zpracováním lze získat materiály, které se dají použít při další výrobě.

Autor:

Nejčtenější

Nastala nová éra datového centra Coolhousing.
Nastala nová éra datového centra Coolhousing

Datové centrum Coolhousing otevírá po půl roce optimalizování infrastruktury novou éru služeb! Těšit se můžete nejen na vysokou dostupnost, perfektní...  celý článek

Dlažba na balkoně, která přetrvá díky unikátní síle vláken flexibilních lepidel.
Dlažba na balkoně, která přetrvá díky unikátní síle vláken flexibilních lepidel

Balkony a terasy jsou mimořádně namáhané části domu. Kromě toho, že po nich chodíme, jsou vystaveny i povětrnostním vlivům. Díky vysoké zátěži a mnohokrát i...  celý článek

Na druhém ročníku konference Výzvy pro Evropu vystoupí baronka Kishwer Falkner.
Na druhém ročníku konference Výzvy pro Evropu vystoupí baronka Kishwer Falkner

Institut pro politiku a společnost pořádá s partnery druhý ročník úspěšné mezinárodní konference Výzvy pro Evropu, která se uskuteční 25. září v...  celý článek

Minimalismus se podepisuje především na ikonickém kousku, kterým je rozhodně...
Talent a design pod křídly jedné značky

Česká módní značka Pietro Filipi si pro tvorbu svých kolekcí vybírá experty a profesionály ze svého oboru. Stojí si za tím, že velká přidaná hodnota produktu...  celý článek

Poskytnutí virtuálního sídla firmy je snadné. Jak na to?
Poskytnutí virtuálního sídla firmy je snadné. Jak na to?

Toužíte po prestižní adrese pro svou firmu? Kvůli dobré vizitce a prestiži nemusíte celou svou společnost stěhovat. Poskytnutí virtuálního sídla firmy vám...  celý článek

Další z rubriky

Jaký styl učení má vaše dítě?
Jaký styl učení má vaše dítě?

Pamatujete, jakým způsobem jste si během svých školních let vždy všechno nejlépe „vtloukli do hlavy“? Každému vyhovuje jiný styl učení. Zjistěte, jak se vše...  celý článek

Děti čištění zoubků nebaví. Poradíme, jak to změnit
Děti čištění zoubků nebaví. Poradíme, jak to změnit

Jak děti zaujmout a přilákat je k čištění zoubků? Zdá se vám to možná nemožné, ale jde to!  celý článek

Jak připravit děti na 21. století?
Jak připravit děti na 21. století?

Vývoj jde neustále kupředu. Proto je důležité, aby nezaostával ani styl výuky. Pro život v dnešním hektickém světě vašeho potomka kvalitně připraví program...  celý článek

Další nabídka

Arome.cz

Ženy se zplihlými vlasy sem! Tři kroky k husté hřívě
Ženy se zplihlými vlasy sem! Tři kroky k husté hřívě

Každá druhá žena si přeje mít vlasy jako vodopád. A tak následuje hodinová foukaná, nespočet pěn a sprejů na objem, drah... celý článek

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.