Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kamiony se s Bohemiakombi dostanou po železnici až do Ostravy

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00 – KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Společnost Bohemiakombi nyní nově přepravuje kamionové návěsy po železnici z Německa až do Ostravy. Tímto rozšířila svou nabídku železniční přepravy. Kamiony po železnici se tak dostanou jednodušeji do Ostravy a uvítají to především motoristé jezdící mezi Olomoucí a Hradcem Králové.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Vlak kombinované dopravy | foto: Bohemiakombi

Tito motoristé se musí v kopcích mezi Olomoucí a Hradcem Králové pomalu plížit za vlekoucími, těžkými kamiony, kde všem tak chybí plánovaná R-35, jejíž vybudování je zatím v nedohlednu.

Přepravovat kamiony po železnici se vyplatí

Návěsy, které na železnici přešly jako první, patří totiž právě do té nejtěžší váhové kategorie. Využívají výhody a německé legislativní výjimky pro kombinovanou dopravu, když  silniční soupravy jedoucí v kombinované dopravě mohou být na silnicích a dálnicích o 4 tuny těžší, než je dovolené u přímých silničních přeprav.

Terminál v Lovosicích

Terminál v Lovosicích

Na otázky spojené s železniční přepravou kamionů vám odpoví pan Ing. Vladimír Fišer, ředitel společnosti Bohemiakombi.

Vaše společnost se stala známou tím, že se jí s úspěchem daří získávat nové přepravy ze silnice pro železnici. Můžete stručně charakterizovat, co Vaše společnost dělá?   
Jsme společností s podílem železničního dopravce ČD Cargo a.s. a také s podílem silničních dopravců sdružených v ČESMAD Bohemia. Provozujeme pravidelné dálkové nákladní vlaky kombinované dopravy, a to jako službu určenou pro silniční dopravce. Při tom velmi úzce spolupracujeme se zahraničními partnery, se železničními dopravci v evropských zemích a s operátory obdobných vlaků jaké provozujeme my. Tím vznikla rozsáhlá síť linek kombinované dopravy pokrývající západní půlku Evropy. My jsme na tuto síť připojili také železniční síť České republiky.

Jak se Bohemiakombi dařilo v loňském roce?
Loňský rok byl pro Bohemiakombi zlomovým rokem. Podařilo se nám získat hned několik českých silničních dopravců, kteří obdobně jako my spatřují budoucnost přepravy zboží v optimální kombinaci výhod silnice a železnice. Rozšíření počtu českých dopravců s sebou přineslo nárůst počtu přepravených zásilek, takže jsme v loňském roce mohli vypravit o 119 vlaků více než v roce předchozím.

Vlak kombinované dopravy Duisburg - Lovosice - (Ostrava) z 19. března 2011 naložený návěsy a tankovými kontejnery při průjezdu Česko-saským Švýcarskem v Königsteinu. Na tomto vlaku jede náklad ze 40 kamionů.

Vlak kombinované dopravy Duisburg - Lovosice - (Ostrava) z 19. března 2011 naložený návěsy a tankovými kontejnery při průjezdu Česko-saským Švýcarskem v Königsteinu. Na tomto vlaku jede náklad ze 40 kamionů.

Máte už předběžné výsledky?
Ano, výsledky už máme a mohu říci, že jsou dokonce lepší, než jsme sami loni předpokládali. Nový typ vlaků kombinované dopravy pro silniční dopravce provozujeme už pět let. Předchozí 4 roky byly finančně ztrátové, ale loňský rok znamenal pro nás nejen ukončení tohoto nepříjemného ztrátového období, ale zároveň také přechod od úvodní fáze budování klientské základny silničních dopravců  do fáze další expanze na českém trhu.

Bude fungovat zvyšování mýtného a snížení poplatku za železniční cestu? Dnes je poměr silnice versus železnice 80:20, změní se to podle Vás v dohledné době?
Problém železnice je mnohem hlubší a spočívá mimo jiné také v příliš nákladné technologii, která se stále používá a která tady existuje od počátků železnice. Dnes je u nás  poměr přepravy nákladu po železnici vůči silnici 20:80, tedy na evropské poměry ještě relativně dobrý. Tento poměr se ale bude pro železnici i nadále zhoršovat, pokud se nebude modernizovat provozní technologie železnice. Tento trend už v západní Evropě dávno nastal, do infrastruktury překládkových míst se tam investují velké peníze.

Kdo to může ovlivnit? Zákazník, anebo železnice?
O druhu použitého dopravního oboru, o tom, zda bude zboží přepraveno po silnici nebo po železnici,  nerozhoduje nikdo jiný než koncový zákazník. A ten má dnes zcela jasné představy o kvalitě, rychlosti a spolehlivosti přepravy jeho zboží. Složitosti první a poslední míle lépe zvládá silniční doprava, železniční doprava je naopak konkurenceschopnější na dlouhé vzdálenosti a při velkých objemech. Ty však zatím tečou více po silnici. Někdo to všechno ale musí zorganizovat, propojit. A to je naše úloha.

Přicházíte také letos s něčím novým na trh?
Od začátku února tak přepravujeme kamiony po železnici až do Ostravy. Zpočátku tento servis pravidelně každou noc využívá firma EWALS Cargo Care, ale zcela nepochybně se brzy objeví i další zájemci z řad silničních dopravců. Poptávka v tomto směru existuje. Doba jízdy návěsu po železnici z Duisburgu až do Ostravy trvá 35 hodin, v opačném směru je zatím ještě o pár hodin delší. Při vzdálenosti asi 1 100 km je to však už poměrně dobře akceptovatelná rychlost přepravy.

Více na www.bohemiakombi.cz.

logo Bohemiakombi
Autor:

Nejčtenější

Víte, kde se najíst kvalitně, rozmanitě, bez čekání a každý den jinak?

nabídka bistra

Český řetězec supermarketů a bister DELMART otevřel koncem ledna novou pobočku v obchodním centru Quadrio na Národní...

Špičková díla vystavuje Galerie KODL

Emil Filla - Zátiší k zamyšlení, vyvolávací cena 2 300 000 Kč

Nenechte si ujít květnovou výstavu 250 jedinečných uměleckých děl, která se uskuteční od 30. dubna do 26. května v...

Ostatní zdražují, my držíme ceny

Ostatní zdražují, my držíme ceny

Nejjednodušší cestou, jak v současné době rostoucích cen elektřiny uspořit, je najít si vhodnou alternativu. Tedy...

Ideální čas proměnit váš sen o dokonalé koupelně ve skutečnost

Ideální čas proměnit Váš sen o dokonalé koupelně ve skutečnost

S příchodem jara nastává čas změn a nových začátků. Napadlo vás ale, že by změna vaší roky opotřebované koupelny mohla...

Klíšťata už dávno nejsou jen v lese, žijí také v parcích a zahradách

Klíšťata už dávno nejsou jen v lese, žijí také v parcích a zahradách

„Počet zasažených lokalit se zvyšuje, klíšťata jsou i v městských parcích, v lesích, na loukách, ale i na horách, tam,...

Další z rubriky

TOP HOTEL Praha má pro vaše akce japonskou inspiraci

Zahrada

Toužíte po originálním venkovním prostředí, ve kterém budou vaše pracovní i soukromé akce nezapomenutelným zážitkem?...

Bayer posiluje svou značku

Bayer posiluje svou značku

Dynamické, otevřené, osobní...To jsou aktuální atributy inovovaného loga společnosti Bayer. Jak CEO společnosti Werner...

Proč je kurzové sázení tolik populární?

Proč je kurzové sázení tolik populární?

Popularita kurzových sázek byla vysoká v minulosti, a poslední údaje naznačují, že neklesá. Kromě pravidelných sázkařů...

Najdete na iDNES.cz