Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kamionová doprava jezdí i po kolejích. A navíc ve větším počtu než vloni

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
Kamiony na silnicích ostatní motoristé v lásce právě nemají. Kéž by se podařilo kamionovou dopravu alespoň zčásti přestěhovat na koleje, sní mnozí z nich. Firmou, která kamionové návěsy po železnici pravidelně vozí, je BOHEMIAKOMBI spol. s r.o. se sídlem v Praze.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Kamionová doprava jezdí i po kolejích. | foto: BOHEMIAKOMBI, spol. s r.o.

BOHEMIAKOMBI je operátorem nákladních expresů, které si u železničních dopravců objednává na vlastní účet. Vlaky nakupuje podle potřeb kamionových dopravců. Každý týden společnost vypravuje 16 mezinárodních expresních nákladních vlaků, které v pravidelném taktu pendlují mezi ČR a průmyslovým Porúřím a mezi ČR a Hamburkem.

Nákladní expresy, na nichž má kamionová doprava zájem, nejsou konkurencí mezi dopravními obory železnice a silnice, ale naopak výrazem a příkladem vzájemně užitečné spolupráce obou oborů.

Kamionová doprava jezdí i po kolejích.3

Tatáž společnost už v minulosti organizovala speciální vlaky s přepravou kompletních kamionů i jejich řidičů, což dobře fungovalo až do okamžiku vstupu ČR do EU. Takové vlaky ale byly velmi nákladné a musely být státem trvale a vydatně dotovány.

Poté, co zájem kamionových dopravců o tuto službu v přímé souvislosti se vstupem ČR do EU opadl na minimum, musel být kohoutek s penězi ze saských a českých dotací zastaven a provoz vlaků, díky kterým byla kamionová doprava přemístěna na koleje, na tzv. lince RoLa z Lovosic do Drážďan, byl vzápětí ukončen.

Společnosti BOHEMIAKOMBI, která tím rázem ztratila 95 % svých výkonů, nezbývalo nic jiného, než přijít na trh se zcela novými projekty, nákladově méně náročnými, které už mohou být rentabilní i bez státních dotací.

Společně se zahraničními partnery vypracovala dva projekty dálkových expresních vlaků na delší vzdálenosti mezi ČR a Německem a začala nabízet kamionovým dopravcům novou službu tzv. kontinentálních linek kombinované dopravy. Posláním operátora vlaků BOHEMIAKOMBI  byla nejen příprava a uvedení nových projektů dálkových expresů do života, ale tyto vlaky pak na vlastní riziko dlouhodobě provozovat.

Kamionová doprava je jakýmsi nutným zlem

Kamiony na silnicích motoristé nemilují, některým vadí více, jiným méně. Kamionová doprava je jakýmsi nutným zlem, bez kterého se však ekonomika naší konzumně orientované společnosti nemůže obejít.

Pravděpodobně málokterý motorista ale ví, že kamiony na vlacích může vídávat mimo jiné také zásluhou sdružení ČESMAD Bohemia. Toto sdružení je totiž třiceti procentním spoluvlastníkem operátora vlaků BOHEMIAKOMBI.

"S houstnoucí dopravou se přetížené silniční komunikace stávají překážkou, a tak spolupráce s železnicí může být částečným řešením," říká Ing. Martin Špryňar, generální tajemník ĆESMAD BOHEMIA.

Kamionová doprava jezdí i po kolejích.1

Jedním z takových úzkých hrdel a velmi přetížených míst je úsek silnice mezi Lovosicemi a Ústím nad Labem. Nákladní expresy "Bohemia" právě tomuto exponovanému silničnímu úseku odlehčují dnes už více než o 500 kamionů týdně. Obdobně přetíženým úsekem je silnice R 35 mezi Hradcem Králové a Olomoucí.

Také na tento úsek společnost BOHEMIAKOMBI svoji pozornost už zaměřila, a tak je kamionová doprava od letošního roku každodenně přemisťována po železnici z Lovosic až do Ostravy. Pravidelný každodenní servis nové linky Duisburg – Ostrava byl zahájen na začátku letošního roku a dobře se osvědčil. Zájem o tuto novou linku rychle roste, ve druhém čtvrtletí se více než zdvojnásobil.

Těžká kamionová doprava se postupně přesouvá z přetížených silnic na železnice zatím bohužel  velice pomalu. Vyžaduje totiž jednorázové investice kamionových dopravců do nových návěsů. Jen pomalu a postupnými kroky se daří zpátky získávat důvěru zákazníků v přepravy zboží po železnici, kterou železnice kdysi mívala.

Dnešní požadavky na přepravu zboží jsou vysoké, přeprava musí být rychlá, spolehlivá a zároveň bezpečná i cenově dostupná. K renesanci přepravy zboží po železnici tak železničářům napomáhají - pro někoho možná překvapivě - právě silniční dopravci. Ti v ní spatřují vysoký potenciál budoucí spolupráce, jež může přinášet prospěch oběma stranám.

V minulých dvou letech se do projektu expresních nákladních vlaků postupně zapojovali další kamionoví dopravci. Letos díky svým nově pořízeným intermodálním návěsům české firmy poprvé přečíslili na česko-německých linkách své zahraniční konkurenty.

Kamionová doprava jezdí i po kolejích.4

Kamionová doprava je přemisťována po kolejích stále více

Dlouhodobý trend výsledků společnosti BOHEMIAKOMBI prokázal, že možnosti pro návraty přeprav zboží ze silnic na železniční koleje existují, a že jsou v praxi také skutečně dosažitelné. Počet expresních nákladních vlaků, díky kterým je kamionová doprava přemístěna na železnice, na linkách mezi Lovosicemi a Německem v letošním prvním pololetí meziročně narostl o celou stovku vlaků, tj. o celou jednu třetinu.

Nákladní expresy na linkách "Bohemia" přepravily ve srovnání s loňským prvním pololetím o 46 % kamionových zásilek více. Intermodální linky silnice – železnice – silnice mezi Lovosicemi a Německem se tím dostávají mezi nejdynamičtěji se rozvíjející  linky v Evropě. To je jistě dobrý signál a zároveň nadějná zpráva nejen pro BOHEMIAKOMBI, ale také pro všechny české motoristy.

Autor:

Hlavní zprávy

Další z rubriky

Místo, kde historie ožívá: K prohlídce Prahy patří i návštěva legendárního...
Co zajímavého vidět v Praze? Navštivte legendární Hotel Paříž

Podzimní měsíce jsou pro procházky Prahou jako stvořené. Slunce má ještě sílu, vše je zahaleno v teplých barvách podzimu a lístky stromů se ladně snáší k zemi...  celý článek

Na VŠO se můžete hlásit do konce září.
Na VŠO se můžete hlásit do konce září

I když začátek akademického roku pomalu klepe na dveře, stále ještě najdete školy, které přijímají nové studenty. Na Vysoké škole obchodní v Praze (VŠO) můžete...  celý článek

Pět pravidel pro bezpečnou platbu na internetu
Pět pravidel pro bezpečnou platbu na internetu

On-line platby jsou každým rokem populárnější, protože jsou pohodlnější, levnější a ve svém důsledku i bezpečnější než například platba na dobírku. Jen je...  celý článek

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.