K. Černý: Nikdo není odborník na vše. Chytré firmy si nechají poradit

  7:00aktualizováno  7:00 – KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Chytré firmy si nechají poradit s komunikací a reklamou. Každý Třebíčák, který přijíždí od Vladislavi do Třebíče, si určitě všiml růžové cedule s městskou věží a nápisem Jste doma. Tento vítací prvek vymyslela třebíčská marketingová a reklamní agentura Relative. Už dvacet let ji vede Kamil Černý.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Kamil Černý vede marketingovou a reklamní firmu Relative dvacet let. | foto: Eva Fruhwirtová

Pro zákazníky je především partnerem. Velmi dobře ví, s jakými problémy se majitelé firem a manažeři potýkají. Jeho prací je hledat a nalézat řešení efektivní řízené komunikace. Jedině tak může firma cíleně oslovovat své zákazníky, pracovat s nimi, budovat vztah a také nezapomenout na svou vizi a cíle a v neposlední řadě také na své zaměstnance. Zkušenosti Relativu využívají klienti nejen z Třebíčska, ale z celé republiky, dokonce i ze Slovenska.

K. Černý: Nikdo není odborník na vše. Chytré firmy si nechají poradit

Pro síť prodejen s autodíly Meteor realizuje tým firmy Relative reklamní kampaně po celém kraji. Autor: Daniel Valčík

Firmy po celé republice znají Třebíč především díky památkám UNESCO, ale také jako domovské město marketingové firmy Relative. Jaké byly vaše začátky?

Firmu jsem založil se svými společníky, kteří to se mnou táhnou dál. Obracely se na nás firmy s tím, že potřebují pomoci se svou reklamou. Někdo to musel vymyslet, vyrobit, dodat, uvést na svět a vyhodnotit. A to nám přesně sedělo. Původně jsme to dělali při práci, ale pak bylo tolik zakázek, že jsme se do toho pustili naplno. Začínali jsme v jedné kanceláři a dnes má Relative vlastní grafické studio, specialisty na copywriting a strategický marketing, vlastní reklamní výrobu a také oddělení, které se věnuje tvorbě webů, e-shopů a reklamy na internetu.

Máte pobočku v Praze, ale Třebíč zůstala vždy na prvním místě. Nelákalo vás přesunout se do velkoměsta?

Jsem rodilý Třebíčák, i mí společníci. Naši zaměstnanci jsou také z Třebíče. Je to srdcová záležitost. Nevnímám to rozhodně jako handicap. Na Vysočině máme spousty zákazníků a díky dobré poloze jsme poměrně rychle v Praze i Brně. Ani pro klienty to není nijak limitující. Kvalitní práce, kreativita, dobrý servis a služby přeci nesouvisejí s adresou firmy. Navíc my jsme jako tým na Třebíč hrdí.

Jak se mění marketingové myšlení firem v posledních letech? Tedy jestli se vůbec mění?

Před dvaceti, patnácti lety to bylo ve stylu potřebujeme vizitky, polepit auta a něco na billboard. Byly to jednotlivosti, které většinou neměly systém. Jenže reklama, která funguje a přivádí zákazníky a přináší prodeje, musí být dobře naplánovaná, velmi dobře provedená a nesmí chybět vyhodnocení jejího přínosu. Některé firmy si uvědomují, že marketingové a komunikační strategie jsou důležité a ve finále šetří čas i peníze. Někteří také vědí, že nejsou odborníci na všechno, proto si nechají poradit. Ale jsou i takové firmy, které nás oslovují s tím, že jim nejde prodávat část výrobků, nebo že potřebují najít zákazníky pro své nové služby. Když to shrnu, tak myšlení firem se proměňuje v tom, že se na své podnikání dívají komplexně a věnují se tomu, co umí. To ostatní přenechávají specialistům, především oblast komunikace a marketingu. A je to také proto, že nemají čas se těmto oblastem věnovat. My jim pomáháme budovat značku, prodávat jejich výrobky i služby a také vše vyhodnocovat. Každý chce přece vědět, jestli své peníze investoval smysluplně.

Firmy kolem nás slaví dvacet, třicet let. Vznikly po revoluci a postupně se rozvíjely. Nepozorujete, že dochází ke generační výměně, předávání otěží synům, dcerám nebo dalším nástupcům?

Firmy vyrostly a dozrály. Zakladatelé těchto firem jsou často srdcaři, ale cítí, že už na všechno nestačí sami. Hodně pracují, ale uvědomují si, že to nejde do nekonečna. Obměny se dějí a je to v pořádku. Vznikají ale také nové, mladé firmy. Mají jinou startovací pozici, nestaví na tradici, ale právě naopak na inovacích. Jedno mají společné – pro dnešní úspěšné fungování potřebují mít dobře zvládnutou řízenou komunikaci a firemní strategii.

Na čem stavíte a v čem podle vás děláte věci jinak?

Zaměřujeme se na to, abychom klientovi pomáhali. Je těžké, když jste strojař, staráte se o padesát lidí, o firemní komunikaci i hospodářské výsledky. Stavíme na partnerství, které je dlouhodobé. Zjišťujeme, jaká je přidaná hodnota firmy, jaká je tam atmosféra, v čem je zajímavá. Efektivní komunikace nebo reklama potřebuje mít dobré zadání. A u toho vždy začínáme. S firmami se bavíme o tom, kdo jsou, jaké mají zákazníky, zajímáme se o jejich představu budoucího směru. Společně to analyzujeme, následuje plán a dalším krokem je realizace, na které se podílíme. Každou kampaň pak vyhodnocujeme a výsledky pak klientům předáváme. Spolupracujeme s klienty, pro které tyto plány, realizaci a vyhodnocení zajišťujeme i několik let.

V reklamě se pohybujete dlouhou dobu a určitě jste leccos zažil. Ke každému podnikání patří pády i vzestupy. Důležité je, jak se s tím člověk naučí pracovat a co si z té zkušenosti vezme. Co ve vaší branži považujete za úspěch?

Naši práci děláme proto, abychom firmám pomáhali růst a aby byly firmy úspěšné. Jejich úspěch je také náš úspěch. Přiznávám, že mě to hodně baví. Jinak to ani nejde dělat dobře. A samozřejmě jsem moc rád, když naše zkušenosti jsou přetavené do reality a jsou hmatatelné. Například jsme spolupracovali s významnou třebíčskou firmou B technik, která nedávno slavila 25 let. Pomáhali jsme jim s firemní strategií a řízenou komunikací. Naše zkušenosti využila také firma Tipafrost, které jsme pomohli s posílením značky a zapracovali na tom, aby ji cílová skupina vnímala jako zmrzlinu z Vysočiny. Velký kus práce jsme také udělali pro značku Heluz, kterou znají snad všichni, kteří někdy stavěli dům. Dlouhé roky jsme připravovali kreativu a grafiku pro známý třebíčský festival Zámostí. Pro síť prodejen s autodíly Meteor realizujeme reklamní kampaně po celém kraji.

Čeho si v práci a v životě nejvíc vážíte?

Lidí, kteří drží slovo. Jsem z generace, která vyrostla v době, kdy podání ruky platilo za zákon. Tím se řídím celý život a mám to tak i s klienty.

Dobré nápady nás často napadají mimo kancelář a zajímavé lidi potkáme často tam, kde bychom to nečekali. Kde hledáte inspiraci a co vás nabíjí?

U mě to vždy byl a je sport. Hrozně mě baví hokej, volejbal a florbal. Když sportuji, tak nevnímám čas, a je mi hodně dobře. Velkou motivací jsou moje děti. Když jsem totiž před dvěma roky viděl na hřišti jednoho trenéra a kolem něj plno dětí, tak mě napadlo, že by bylo dobré oběma stranám pomoci. Dnes mám trenérskou licenci a trénuji mladší žáky ve florbale. Jsem přesvědčený, že sport je dobrá příprava na život. Není to jen o pohybu, ale také o férovém jednání, přijímání proher a užívání si vítězství.

Chcete nezávaznou konzultaci?

  • Nejčtenější

O2 na výročí sametové revoluce rozezvoní všechny budky

Operátor O2 v rámci projektu Svoboda není samozřejmost rozezvoní všechny telefonní budky. Veřejné automaty postupně...

Vyzkoušejte si vysněnou pergolu pomocí aplikace ve vašem telefonu

Jaká pergola se bude ve vašem exteriéru nejlépe vyjímat? V minulosti platilo, že dokud vám pergola nebude stát na...

Nošovické SUV Hyundai Tucson v zimní limitované edici IceBreaker

Vlajková loď značky Hyundai, populární model Tucson, se stále těší velkému zájmu zákazníků. Rodinné SUV z Nošovic u...

Úklid a údržba podlahy před Vánocemi

Přehled mopů, čističů a prostředků pro kvalitní čištění a údržbu podlah.

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

TV s technologií NanoCell posouvají domácí zábavu na další úroveň

Díky umělé inteligenci starající se o maximální kvalitu obrazu a zvuku, podpoře zvukového formátu Dolby Atmos,...

Premium

Nikdo dodnes neví, kolik těch holek zůstalo zakopaných. Starosta Dubí vzpomíná

„Devadesátky“ a přelom tisíciletí byly v Dubí na Teplicku divoká léta. Řádili tu pasáci prostitutek a mafiáni. Město se...

Premium

Jakub Šural: Snažím se, aby na mě brácha mohl být hrdý

Přes půl roku uplynulo od toho 29. dubna, kdy fotbalový svět přišel o Josefa Šurala a Jakub Šural, obránce Zbrojovky...

Premium

Kořeněná jídla ani káva neškodí, vyvrací profesor Tesař letité mýty

Kola je pro ledviny hrob. Nejlepší je nesolit a nejíst ostrá exotická jídla. Alkohol dokáže „propít“ ledviny, které je...

  • Další z rubriky

Elektromobilita přichází i do Horáckého autodružstva v Třebíči

Novým rokem 2020 přivítáme v Horáckém autodružstvu v Třebíči první zcela elektrický vůz CITIGOe iV a plug-in hybrid...

Tradice pokračuje. Vychází nahý kalendář další neziskové organizace

První nahý kalendář vznikl již v roce 1999 v rámci dobročinné sbírky v Anglii. Na tuto „tradici“ se rozhodlo navázat i...

BOSCH pozval vysokoškoláky na High-Tech Day

Na již dvanáctý ročník tradiční akce „High-Tech Day“ přijelo v říjnu 2019 do jihlavského Bosche přibližně 70...

Plán zimní údržby místních komunikací

Zimní údržba bude spočívat v zajištění sjízdnosti a schůdnosti místních komunikací. Obecně provádění zimní údržby...

Najdete na iDNES.cz