Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak vydat knihu a neprodělat na ní kalhoty

  10:00 – KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Tím nejjednodušším způsobem samozřejmě je, že podepíšete smlouvu s nakladatelem, který za vás naprostou většinu výdajů zaplatí. Co ale dělat v případě, že vás nakladatel odmítne?

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Bookla.cz | foto: Archiv Bookla.cz

Bookla.cz

Jak vydat knihu svépomocí a dostat do distribuce - knihkupectví? 

Na rozdíl od spolupráce s nakladatelem je nutné investovat 100 % peněz potřebných na vydání knihy. Předtisková příprava vás nikdy nemine, vždy musíte vytvořit, nebo někde zadat grafické zpracování, následně tisková data. To je terminus technikus, a ne každý, kdo má PC, je grafik. Setkáváme se bohužel s různou kvalitou podkladů, které chtějí klienti vytisknout. O typografických pravidlech, jazykových korekturách atp. nemluvě. Ale co poté? Musíte zaplatit tiskárnu, která knihu vyrobí, sklad, distribuce. Cenu tisku ovlivňuje mnohé, rozsah stran, papír, barevnost, formát a HLAVNĚ náklad. Čím větší náklad, tím nižší kusová cena. Zde je kámen úrazu a my pořád dokola řešíme s nakladateli, proč kusová cena u dotisku není stejná, jako u prvonákladu. Samozřejmě nepočítáte hodiny, které jste proseděli nad psaním knihy samotné. Na druhou stranu, grafika si můžete zaplatit, specifikaci tiskoviny vyšperkovat do luxusní publikace, ale čtenář ocení hlavně obsah. Proto může být úspěšný každý!

Více na Bookla.cz

Bookla.cz

Pokud se budeme bavit o distribuci, v ČR jsou asi 2-3 hlavní hráči, jmenovat nebudeme. Distributor knihu nabídne knihkupcům, kamenným obchodům a e-shopům, které je dál prodávají čtenářům. Cena této služby je kolem 55 % z pultové ceny publikace! Skutečně, více než polovinu ceny v knihkupectví platíte distribuci. V tom jsme také v ČR unikátní, bohužel. Mnozí autoři pak mají pocit, že budou u vchodu na nejlepším místě s označením novinka. Omyl, distributor-obchodník nabídne knihkupci seznam nových titulů, v ČR vzniká cca 40 titulů denně! Váš titul bude v excelu vidět nahoře tak 1. týden a knihkupec si vezme na krám také možná 2 ks do komise, a poté knihy skončí někde v regálu mezi ostatními tituly. Marketingová podpora žádná, za 2 týdny si knihkupec, pokud se tedy knihy neprodají a nebude se o nich mluvit, na váš titul nevzpomene a další nevezme. Váš titul se propadá v seznamu titulů do hloubek, kam již knihkupec nedohlédne.

Bookla.cz

Zde výhody propojení prodeje s výrobou tiskárny Powerprint - Print on Demand

1. - prodej knihy bez rizika remitendy (nikdy nezbude nic na skladě a zároveň je dispozici virtuální sklad s nekonečným množstvím knih)

2. - tisk a prodej titulů, jejichž prodejní potenciál se nedá odhadnout (ne každý titul je bestseller, a ne vždy umíme odhadnout kolik se prodá nebo hůře neprodá

3. - tisk a prodej již vyprodaných titulů (lze vrátit v život i tituly, s jejichž dotisky se již nepočítalo)

4. - snížení finančních nákladů na minimum (bez nákladů tisku, distribuce, skladování atp)

U nás nikdy nebudete řešit kolik vytisknout nebo dotisknout, neriskujete závratnou ztrátu a paletu knih ve sklepě nebo u distributora. Zároveň ale vždy máte knihy skladem v jakémkoli množství, a my doufáme, že právě vám se podaří prodat třeba 1500 ks. Je to vhodné i pro školy a univerzity, nakladatele, kteří mají k dispozici data starších titulů, které nebylo ekonomické vracet do standardní distribuce. Odpadají skoro všechny náklady, s minimální investicí uvedete knihu do prodeje a sami si nastavíte prodejní cenu a svou marži. Defaultně je nastaveno 30 %, ale pokud titulu věříte a máte čtenáře, klidně inkasujte více!

Co marketing? Dlouhodobě u našich autorů - samonakladatelů víme, že vysoký podíl knih se prodá mezi jejich sledujícími na sociálních sítích nebo v komunitě, pro kterou je kniha určena. Proto neváhejte knihu propagovat právě tam! Chovejte se jako podnikatel, hýčkejte marketing a reklamu, budujte svou značku-jméno, náklady na tisk přenechejte nám. Jestliže využijete i velmi efektivní živou reklamu (proto ji většina autorů dělá), autorská čtení, besedy se čtenáři, hurá, vaše budoucnost úspěšného spisovatele se blíží. Přejeme mnoho úspěchů s úspěšným prodejem vašich knih, ať už se vydáte jakoukoli cestou.

Bookla.cz

Foto: bookla.cz, shutterstock

Autor:
  • Nejčtenější

Když stres ochromuje naše zdraví, pomoci může magnézium

Komerční sdělení Magnézium je minerál, který je mimořádně důležitý pro správné fungování našeho organismu v různých a často i ztížených...

Tisíce úspěšných Čechů znají tajemství spoření bez háčků a hvězdiček

Komerční sdělení Objevili efektivní způsob, jak mít své úspory kdykoli k dispozici, bezpečně je zhodnocovat každý den, bez omezení výše...

Zaostřeno na Karvinsko. Z čeho bude v budoucnosti těžit?

Komerční sdělení Území pohornického Karvinska se po ukončení těžby uhlí připravuje na nové projekty. A nebude jich zrovna málo.

Sjednáním pojištění práce poradce nekončí, ale teprve začíná

Komerční sdělení Kvalitní pojišťovací poradci se svými klienty mnohdy vytvářejí partnerství na celý život. Jejich rolí je nejen poradit,...

Jak zavěsit WC?

Komerční sdělení Pryč je doba nevzhledných kombinovaných záchodů, z jejichž nádržek a připojovacích hadiček se tak obtížně stíral prach...

Užijte si ve Vavřinci ty nejlepší Velikonoce

Komerční sdělení Tradiční česká zabijačka, moravská cimbálka, ochutnávky moravské pálenky, jóga i animační programy pro děti zdarma...

I z mála jde poskládat perfektní outfit. Inspirujte se, jak na to

Komerční sdělení Nenadálá schůzka, neplánovaná akce a vy nemáte co na sebe. Přesně pro takové situace byste ve skříni měly vždy mít...

Kroměříž vzdá hold Miloši Formanovi

Komerční sdělení U příležitosti 40. výročí vzniku oscarového snímku Amadeus vzdá Kroměřížský zámek hold Miloši Formanovi a jednomu z...

Jaro klepe na dveře a s ním přichází čas na nové zážitky

Komerční sdělení Starbucks proto přináší novou nabídku osvěžujících ledových nápojů s názvem Iced Oat Shaken Espresso. Užijte si tyto...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu. Taková je Hello Kitty,...

Muž má recept na dlouhověkost, v jednašedesáti je ve skvělé formě

Dave Pascoe chce dokázat světu, že i v důchodu můžete vypadat jako za mlada a také se tak cítit. Stačí dodržovat pár...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

SVJ si bude brát úvěr na opravu balkonů. Musím platit, i když ho nemám?

Výhodou bytu ve vlastnictví je, že ho můžete kdykoli prodat, pronajmout či rekonstruovat, aniž byste potřebovali...