Pokud však jeden či více pracovníků nedisponují požadovanými jazykovými znalostmi, je třeba jim zajistit výuku angličtiny na vlastní náklady. Co byste měli vědět a na co si dávat pozor v případě, že se rozhodnete vyslat své zaměstnance na jazykový kurz angličtiny?
Spousta jazykových škol nabízí několik typů kurzů. Jaké jsou mezi nimi rozdíly?
Téměř všechny školy nabízí skupinové kurzy pro veřejnost, na které se může dostavit kdokoliv z řad široké veřejnosti. Úroveň znalosti anglického jazyka se určí na základě rozřazovacího testu, který pořádá jazyková škola. Studenti jsou pak rozděleni do skupin dle aktuálních jazykových znalostí.
Výuka probíhá jako v klasické škole, kdy je třeba dojíždět na jednotlivé přednášky. Individuální kurzy jsou vhodné pro zaměstnance, kteří mají nedostatky v určité oblasti (písemná komunikace, ústní komunikace, slovní zásoba specifická pro určitý obor, telefonické hovory). Individuální kurzy mohou probíhat buď v prostorách školy nebo u vás v firmě.
Firemní jazykové kurzy
Firemní výuka zahrnuje jazykové kurzy na míru, které jsou určené výhradně pro vybranou skupinu zaměstnanců. Výuka pak nejčastěji probíhá v prostorách firmy (záleží na domluvě s lektorem), díky čemuž zaměstnanci neztrácejí drahocenný čas přejížděním z místa na místo. Stejně jako u jiných kurzů, i zde jsou základem rozřazovací testy, díky nimž lektor získá představu o jazykových schopnostech vašich zaměstnanců. Dle výsledků sestaví skupiny, ve kterých bude vyučovat s ohledem na jazykovou úroveň a potřebu jednotlivých členů. Vy jako zaměstnavatel tak budete mít jistotu, že jazykový kurz vašim zaměstnancům dá přesně to, co chcete.
Motivujte své zaměstnance
Často se stává, že na začátku mají všichni zaměstnanci o jazykové kurzy neskutečný zájem. Postupem času však jejich nadšení začíná opadat. Někteří přestávají chodit na přednášky, jiní zanedbávají pravidelnou přípravu atd. Výuka se tak může stát neefektivní, i když ji bude vést zkušený lektor. Jak tomu zabránit?
Vytyčte svým zaměstnancům nějaký studijní cíl. Tímto cílem může být po dokončení semestru složení jazykových zkoušek a získání příslušného certifikátu (FCE, CAE, CPE), kdy v případě, že zaměstnanec zkoušku nesloží, zaplatí poměrnou část kurzovného zpět zaměstnavateli. Účast v hodinách můžete podmínit měsíčními či ročními prémiemi atd.
Důležité je, aby zaměstnanci měli důvod, proč ve studiu pokračovat a nepolevovali vždy, když se jim zrovna nebude chtít. Tento motivační systém je nutí se neustále zlepšovat. Jakmile vaši zaměstnanci uvidí, že již po pár přednáškách jsou na tom s angličtinou lépe, bude je výuka bavit. Uvidí smysl svého snažení a o to jde především. Aby sami pochopili, že firemní jazykové kurzy nenavštěvují pouze kvůli svému zaměstnavateli, ale hlavně - kvůli sobě.