Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jak vybrat nové lyže? Někdy je to oříšek, nechce si poradit

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
Koupě nových lyží sebou přináší mnohé otázky. Jak tedy vybrat nové lyže? Pamatujte, není obchod jako obchod. Poradíme vám, kde koupit kvalitní a zároveň levné nové lyže.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Jak vybrat nové lyže? Koupě nových lyží bývá někdy oříškem. | foto: LevneLyze.cz

Pokud jste se rozhodli, že si koupíte nové lyže, určitě oceníte pár rad. Poradíme Vám, jak investovat tak, aby se vám koupě nových lyží vyplatila a abyste s nimi byli na sjezdovce maximálně spokojeni. Jinými slovy, popisujeme zde, jak by postupoval imaginární lyžař Homo Economicus.

Náš Homo Ecomomicus tedy došel k názoru, že potřebuje vybrat nové lyže, a co tedy teď s tím. Koupě nových lyží začíná u Homo Economicuse shromažďováním všech dostupných informacích o všech lyžích, které jsou na trhu k dispozici.

Pročítá katalogy jednotlivých firem, lyžařské časopisy, výsledky různých lyžařských testů, sleduje diskuze na internetu, poslouchá rady od známých jak vybrat nové lyže, vznáší dotazy do poradenských center a všechny informace postupně vstřebává. A teď nastává velmi důležitý moment. Konfrontuje všechny nasbírané informace se svými lyžařskými dovednostmi a potřebami.

Jak vybrat nové lyže?

Jak vybrat nové lyže? Je třeba si uvědomit, jaké vlastně potřebujete

Je potřeba si uvědomit, jaké lyže vlastně potřebuje. Jinými slovy, proč by si měl kupovat nové lyže typu allmountain s šířkou 80 mm ve středu a více, když mimo sjezdovky netráví skoro vůbec žádný čas nebo jen velice minimálně a to spíše omylem. Takováto široká lyže se na upravených tratí velmi pomalu překlápí z hrany na hranu a je líná a málo hbitá.

Takže sice má na nohou lyži, co v testu obdržela 6 hvězdiček z 5, ale sotva využije z poloviny její vlastnosti a že vlastně tato lyže není pro něj určena. Proč by si kupoval univerzální allround lyže, když vlastně miluje krásné dlouhé oblouky na upravených pláních nebo se naopak vyžívá v krátkých zatáčkách?

Nakonec by zjistil, že si koupil výborné nové lyže, co umí sice jak krátký, tak dlouhý oblouk, ale ani jeden pořádně. Na kopci by nakonec poznal, že si měl koupit nové lyže z kategorie race carver a užívat si toho, co má vlastně na lyžování rád: "letět po sjezdovce jako vítr".

Homo economicus si tedy v první řadě uvědomí, co ho na lyžování baví. Zda upravené tratě, dlouhý oblouk, krátký oblouk, prašan, boule, nebo je celý den ve snowparku. Pak se bude soustředit na kategorii lyží, která je pro něj určena. Moc dobře ví, že si rád lyžovaní užívá a že ony nové lyže, co zázračně umí vše, umí sice od něčeho kousek, ale dohromady vlastně nic.

nové lyže - děti

Koupě nových lyží není jen tak

Když si vybral kategorii lyží, které mu budou sedět, tak teď už jen vybrat ty správné lyže napříč všemi značkami a koupit je. V tomto má dvě možnosti. Buď zvolí nejlepší variantu, a to že věnuje výběru lyží 1 - 2 dny a v nějakém veřejném testu si vyzkouší pokud možno všechny modely lyží z dané kategorie, anebo si nechá poradit od profesionálů.

První varianta je časově náročnější a samozřejmě také dražší, u druhé varianty se musí spolehnout na rady od profesionálů. Pokud tedy nemá čas a peníze nazbyt, musí si nechat poradit, ale jak pozná profesionála? Je sice hezké, když mu v obchodě prodavač o té lyži vykládá naučenou básničku a doporučuje mu ji, protože jich mají na skladě opravdu hodně.

Nakonec ale také může zjistit, že daný prodavač nikdy v životě nelyžoval a plete si Pec pod Sněžkou se Zadovem. A nebo si Homo Economicus píše dlouhé emaily s prodejcem na internetu, aby nakonec zjistil, že daný korespondent kromě lyží nabízí i velmi kvalitní prací prášek a výhodně sadu školních potřeb a nové lyže překupuje od kohosi jiného a je si pouze stoprocentně jist, že ty lyže, co prodává, jsou takový ty dvě prkýnka, co zabírají zbytečně hodně místa v jeho meziskládku.

Testcentrum Soelden

Homo Economicus tedy vždycky tyhle "pasti", co na něj číhají jak na internetu, tak v kamenném obchodě prokoukne. Na internetových stránkách daného eshopu vždy koukne do kontaktů a podívá se, jestli za lyžařským eshopem stojí lyžaři nebo pochybný P.O. BOX beze jména, či velmi úspěšný prodavač počítačových her, který to taky "zkusil" s lyžemi.

V kamenném obchodě i v eshopu se vždy zeptá na osobní zkušenosti prodavače s danými lyžemi, aby zjistil, na základě čeho a proč vlastně mu ty nové lyže doporučuje. Těch důvodů může být totiž mnoho a ne všechny můžou být prospěšné pro našeho vzorového Homo Economica.

Už víte, jaké nové lyže koupit. Ale co cena?

Když tedy dospěje k závěru, jaké nové lyže mu budou přesně sedět, vyvstává poslední úskalí: cena. Homo economicus si velmi dobře uvědomuje, že jeho vybrané nové lyže mají obvyklou cenu a že je může sehnat +/- za tuto cenu. Nabízí-li jím vyhlédnutý obchod akční slevu, sežene je i o něco levněji.

Když je však sleva u zcela nového modelu nižší například hned o 25 %, začne tušit, že asi není všechno v pořádku. Homo Economicus totiž moc dobře ví, že společně s novými lyžemi si kupuje i dvouletou záruku a tu mu může poskytnout jen obchod, za kterým stojí autorizovaný dovozce nebo výrobce, a nebo přímo výrobce lyží a ne obchod, který lyže pochybně získal buď mimo autorozivaného dovozce, a nebo dokonce ne zcela legální cestou. 

testování lyží Vail

Na co si dát ještě pozor u koupě nových lyží?

Vrchol tohoto honu na co nejnižší cenu nových lyží  byl předloňský případ, kdy bohužel někdo zcizil větší množství nových modelů od jisté značky lyží, bohužel nebo snad díky bohu bez vázání. Daný "obchodník" je začal nabízet na internetových aukčních serverech ze neskutečnou cenu 3 000 až 5 000 Kč bez vázání. Přitom se jednalo o nové lyže v hodnotě 15 000 Kč a více v setu s originálním vázáním.

Na internetu sice upozorňoval, že se jedná o lyže bez vázání, ale to stovkám Homo NE-economicus nevadilo a nakupovali. Posléze zjistili, že na tyto lyže pasuje, díky originálnímu systému uchycení, pouze originální vázání. A to již daný pokoutný "obchodníček" nemá, ale má ho pouze výhradní zástupce. Ten ho ovšem nikomu zvlášť neprodá, protože má všechny lyže napárované s vázáním a nechce podporovat tento nečistý prodej.

Takže stovky Homo NE-economicus byly o 3 000 až 5 000 Kč lehčí a stále neměly lyže, na kterých by se dalo lyžovat. Pochopitelně náš "obchodníček" nenabízel to, co je u kvalitních obchodů samozřejmostí, čtvrnáctidenní vrácení peněz za nakoupené zboží, bez udání důvodu a jeho klienti měli holt smůlu, že mu skočili na lep.

Čas strávený na horách je vzácný. Užijte si ho do posledního oblouku!

Radko Prouza

Homo Economicus dobře ví, že jeho čas strávený na horách je vzácný a že si ho chce maximálně užít do posledního oblouku. Dobře ví, že nové lyže vhodné na jeho styl jízdy tento požitek ještě umocní, a že když by náhodnou měli konstrukční vadu, že dostane od svého prodejce co nejrychleji nové. Nic neřeší, nepřepíná, nikam nevolá, nelamentuje, jen se v každém oblouku směje.

www.levnelyze.cz - profesionálové každým coulem

LevneLyze.cz
Autor:

Nejčtenější

Nejsme tak bohatí, abychom mohli silnice opravovat levným materiálem

Nejsme tak bohatí, abychom mohli silnice opravovat levným materiálem.

Neodborné opravy výtluků, použití nekvalitních materiálů a obecně nezájem o udržování vozovek. To jsou podle Ing....

Podlehněte kráse českých stříbrných šperků, které dobyly Japonsko

Kapky rosy na kvítcích třešňových stromů připomíná náhrdelník Pearl Blossom.

„Můžete být nádherná ve třiceti, okouzlující ve čtyřiceti a neodolatelná po zbytek svého života,“ řekla Coco Chanel....

Užívat vůz v pronájmu, nebo vlastnit?

Užívat vůz v pronájmu, nebo vlastnit?

I pořízení vozu může být rychlé a jednoduché. Pokud máte vybrané auto, stačí najít toho pravého prodejce a nakonec...

Nechtěné a podceněné akcie jsou zajímavou investiční příležitostí

Nechtěné a podceněné akcie jsou zajímavou investiční příležitostí.

Co není výnosné dnes, může být výnosné zítra. Tuto strategii bezezbytku využívají některé fondy.

Vyhrajte inteligentní osvětlení Philips Hue

Vyhrajte inteligentní osvětlení Philips Hue.

Dnešní svět nejmodernějších technologií otvírá nové možnosti v použití domácího osvětlení. Philips Hue je světlo, které...

Další z rubriky

Vybíráte akunářadí? Poradíme, na co se zaměřit a na co si dát pozor

Vybíráte akunářadí? Poradíme, na co se zaměřit a na co si dát pozor.

Moderní akunářadí má své výhody, ale i nevýhody. Pojďme se společně podívat, čemu při výběru věnovat pozornost, abyste...

Obložte stěnu kamenem

Obložte stěnu kamenem

Keramický obklad sice díky kvalitnímu tisku může docela věrně napodobit i kamenné struktury. Pravý kámen však svou...

Postavte dřevěný plot s brankou

Postavte dřevěný plot s brankou

Plot nejen chrání majetek a soukromí. Má také dekorativní funkci, dotváří vzhled domu a zahrady. Chcete-li se pustit do...

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.