Jak se české maminky připravují na příchod miminka

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00 – KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Čtyřicet týdnů plných emocí, nových situací a také zařizování před narozením miminka. Začíná zcela nová etapa v životě ženy, která s sebou přináší i mnoho dosud neřešených otázek. Jak se mám nejlépe stravovat? Budu schopna správně kojit? Co vše vzít s sebou do porodnice?

Jak se české maminky připravují na příchod miminka | foto: Bayer

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

A mám dát při výběru masti proti opruzeninám na radu kamarádky, nebo lékárnice? Každé těhotenství je individuální, ale přesto jsou témata, která řeší všechny nastávající maminky. 

Podle aktuálního dotazníkového šetření BEPANTHEN BAROMETR 2017, které exkluzivně zpracovala společnost MEDIAN, je pro těhotné ženy nejdůležitějších těchto pět témat: správné kojení a výživa dítěte (94 %), stravování maminky během těhotenství a kojení (93 %), výbava pro miminko (91 %), nemoci a očkování (87 %) a cvičení v těhotenství a po porodu (85 %).

Jak se české maminky připravují na příchod miminka

Tatínkové by měli ženám poskytovat více materiální podpory a pomáhat v praktických věcech

„Z provedeného průzkumu BEPANTHEN BAROMETR mimo jiné vzešlo, že téměř dvě třetiny budoucích maminek (65 %) by si přály, aby se jim ze strany partnerů dostávalo více materiální podpory a pomoci v zajištění běžného chodu domácnosti (úklid, nakupování atd.). 35 % žen by si pak přálo, aby jim jejich partneři poskytli emocionální a osobní podporu během těhotenství,“ shrnuje výsledky průzkumu Monika Slavíková, produktová manažerka Bayer, divize Consumer Health. 

Ve skutečnosti se tatínkové podílejí materiální podporou a praktickou pomocí ženám v 57 % a emocionální podporou pak ve 43 %.

Jak se české maminky připravují na příchod miminka

Prvorodičky hledají rady hlavně na internetu. Aktivně si informace zjišťují i dosud netěhotné ženy

Informace o tom, co je potřeba nakoupit pro miminko a co vzít s sebou do porodnice, hledají těhotné ženy nejčastěji na internetu (78 %). Jako druhý zdroj (76 %) využívají ženy rady svých kamarádek, rodiny a známých.
Ve 29 % maminky dohledávají také informace v knihách a odborných publikacích.

Celkově vzato si budoucí maminky poměrně zodpovědně zjišťují informace o průběhu těhotenství a s ním souvisejících tématech – informace si aktivně vyhledává 86 % těhotných. V druhém a třetím trimestru je to celých 97 % maminek. I mezi dosud netěhotnými ženami z cílové skupiny žen ve věku 18–35 let je zájem o informace vysoký. 88 % žen, které se o miminko již snaží, si informace v předstihu vyhledává.

Přípravky pro dítě vybírají prvorodičky podle složení a doporučení odborníka i známých

Míra připravenosti výbavičky pro miminko se logicky zvyšuje s pokročilejšími fázemi těhotenství. Podle průzkumu BEPANTHEN BAROMETR 2017 mezi ženami v 1.–5. měsíci ještě 59 % nemá nakoupeno téměř nic, ale v 6.–9. měsíci je těchto „nepřipravených“ už jen 10 %. Více „připravené“ jsou podle průzkumu ženy z větších měst, pravděpodobně vzhledem k lepší dostupnosti prodejen. 

Při výběru přípravků pro dítě je pro ženy důležité zejména jejich složení
(92 %), zkušenosti známých s přípravky (91 %) a také doporučení odborníka (89 %). Cena nehraje u přípravků pro děti takovou roli. Samotné nákupy výbavičky pro dítě pak ženy realizují zhruba rovnoměrně jak v kamenných prodejnách, tak na webu anebo darem či výměnou se známými a rodinou.

V kojení mají české ženy jasno – pro dítě je zdravé a pro rodiče finančně výhodné

Pro budoucí maminky je kojení a správná výživa dítěte prioritou. Naprostá většina budoucích maminek (98 %) je rozhodnuta, že bude kojit. Jako důvody pro toto rozhodnutí ženy podle výzkumu BEPANTHEN BAROMETR uvádějí, že je to to nejlepší pro dítě, že je kojení zdravé, že je mateřské mléko výživově kvalitní, že je kojení přirozené a prohlubuje vztah dítěte s matkou. 

V neposlední řadě ženy přiznávají, že je kojení také finančně výhodné. „Kojení v prvních letech života podporuje zdravý vývoj mozku a rozvíjí základní mentální dovednosti dítěte. Delší doba kojení také pozitivně ovlivňuje rozvoj jeho poznávacích funkcí v pozdějším věku. 

„U kojených dětí je dále prokázáno nižší riziko vzniku enterokolitidy, infekčních onemocnění a obezity, maminky, které kojily, mají snížené riziko vzniku rakoviny prsu,“ uvádí MUDr. Anna Mydlilová z Laktační ligy. Jak dále ukázal průzkum, bližší informace o kojení si v rané fázi těhotenství zjišťuje 45 %, v pozdější fázi 66 % těhotných.

BEPANTHEN BAROMETR 2017 v kostce

V březnu a dubnu 2017 proběhlo dotazníkové šetření BEPANTHEN BAROMETR 2017 s cílem zjistit, jakým způsobem se české ženy připravují na narození potomka. Internetového dotazování se v ČR zúčastnilo celkem 406 žen ve věku 18–35 let. Uvedená procenta platí pro skupinu budoucích maminek. 

Více informací najdete na www.bayer.cz.

Hlavní zprávy

Nejčtenější

Užívejte si oblíbené aplikace bez čerpání dat

Užívejte si oblíbené aplikace bez čerpání dat

Sedíte v dálkovém autobuse z Ostravy do Prahy. Vlak má zase zpoždění. Potřebujete zabavit děti při čekání u lékaře nebo...

Plzeňské překvapení? Ne! Tipéři to vidí na druhou výhru Realu

Plzeňské překvapení? Ne! Tipéři to vidí na druhou výhru Realu

Druhá prohra s Realem, nebo plzeňské překvapení? Největší komunita sázkařů žene za druhou výhrou Real.

Samsung, nebo iPhone, to je oč tu běží

Black friday

Sparta, nebo Slavia? Blondýnky, nebo brunetky? Kančí se šípkovou, nebo se zelím? Svět je plný dilemat, což platí...

John Quinn, tvář whiskey Tullamore D.E.W. v Praze

John Quinn, tvář whiskey Tullamore D.E.W. v Praze

Při příležitosti festivalu Whisky Life Prague navštívil Prahu John Quinn, Global Brand Ambassador irské whiskey...

Moderní stavební systém spoří čas i peníze

Moderní stavební systém spoří čas i peníze

Sedíte právě nad výpočty a cenami svého budoucího domu či přestavby? Myslete na to, aby se úspora v materiálu...

Další z rubriky

Zahradu snů pomohou vytvořit jezírkové folie a plachty na fóliovníky

Vytvořte pomocí jezírkové folie nebo plachty na fóliovníky zahradu snů.

Období podzimu láká k přemýšlení, jak na příští sezónu svou zahradu ještě více vyšperkovat, aby byla krásnější a...

Vítězové ankety Český výrobek roku 2018 převzali své ceny

Vítězové ankety Český výrobek roku 2018 převzali své ceny

Dvacátého sedmého října byl Den českých výrobků. Při této příležitosti a na počest 100. výročí založení republiky byly...

Lidé už nechodí pro půjčku do banky. Obracejí se přímo na lidi

Lidé už nechodí pro půjčku do banky. Obracejí se přímo na lidi

To, co se před lety zdálo nepředstavitelné, je skutečností. Kvůli půjčce už lidé nechodí na pobočku, stačí jim...

Najdete na iDNES.cz