Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Poradíme, jak na veřejné zakázky

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
Český stát denně vyhlašuje zakázky v průměrné výši jedné miliardy korun. Přinášíme rady a tipy, jak z něj udělat jednoho z vašich lukrativních zákazníků.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Jak na veřejné zakázky | foto: eNovation s.r.o.

Obce, města a státní instituce poptávají každý den zboží a služby v průměrné hodnotě jedné miliardy korun. Nejedná se však jen o hardware, software či stavební práce, stát často nakupuje také zdravotnické výrobky a zařízení, nábytek či přepravní a obchodní služby. Ucházet se o veřejnou zakázku, či stát se úspěšným dodavatelem, však není tak nemožné, jak se většině podnikatelů na první pohled zdá.

Klíčový je monitoring veřejných zakázek

Chcete-li získat stát coby svého nového klienta, klíčové je mít přehled, jaké služby či výrobky aktuálně poptává. V dnešní době existuje několik nástrojů, které podnikatelům usnadňují zdlouhavé a mnohdy nepřehledné vyhledávání aktuálních tendrů prostřednictvím Věstníku veřejných zakázek. Některé služby dokonce nabízejí strukturovaný přehled veřejných zakázek dle jednotlivých odvětví, např. deník GovDaily takový souhrn přináší jako přílohu k předplatnému zdarma.

Zadávací dokumentaci pečlivě pročtěte

Jakmile objevíte vhodnou zakázku, důkladně si prostudujte celou zadávací dokumentaci. Je-li vám v zadávací dokumentaci cokoliv nejasného, můžete zadavatele požádat o sdělení dodatečných informací, kterými by měl zadavatel zadávací podmínky upřesnit.

Příprava nabídky

Po důkladném prostudování zadávací dokumentace se můžete pustit do přípravy nabídky. Pokud nesplňujete všechny kvalifikační předpoklady, které jsou součástí zadávacích podmínek, můžete využít subdodavatele, který vám chybějící kvalifikaci pomůže prokázat.

Nepodceňujte formální náležitosti

Mnoho nabídek bývá z hodnocení vyřazeno pro nesplnění předepsaných formalit. Tomu se můžete vyhnout jedině důkladným prostudováním zákona o veřejných zakázkách a příslušných prováděcích předpisů, dané zadávací dokumentace a především velkou pečlivostí při přípravě nabídky.

Zprvu se vám může zdát účast ve výběrovém řízení velmi administrativně a časově náročná. Důležité je se v problematice zorientovat - jakmile víte, jak na to, dá se spousta času ušetřit rutinními postupy. Zpočátku je vhodné využít externího specialistu na administraci veřejných zakázek, který má nezbytné know-how a správným postupům vás naučí. Zlaté pravidlo účasti ve výběrovém řízení je držet se pevně zákona a postupovat přesně dle požadavků zadavatele stanovených v zadávací dokumentaci.

V případě zájmu o pomoc s podáním vaší nabídky nás neváhejte kontaktovat na tel.č. 224 492 531 či navštivte naše stránky www.profitender.cz.

Autor:

Hlavní zprávy

Další z rubriky

Mistrem v byznys angličtině za den.
Mistrem v byznys angličtině za den

Chcete úspěšně vést prezentace, porady a jednání v cizím jazyce? Ucházíte se o práci v zahraničí, chystáte se na důležitou pracovní cestu, důležité jednání či...  celý článek

Do GDPR zbývá 7 měsíců, české firmy stále nejsou připravené.
Do GDPR zbývá 7 měsíců, české firmy stále nejsou připravené

GDPR, General Data Protection Regulation nebo česky Obecné nařízení o ochraně osobních údajů, vejde v platnost už v květnu následujícího roku. Přesto spousta...  celý článek

Vybíráte výtah? Pozvěte si mobilní showroom Schindler.
Vybíráte výtah? Pozvěte si mobilní showroom Schindler

Výtah je v domě užitečným pomocníkem, který si můžete podle vlastních potřeb vyladit do naprostých detailů. Jejich výběr usnadní nový mobilní showroom...  celý článek

Vyfoťte, vystavte, prodejte
Vyfoťte, vystavte, prodejte

Prodávejte jednoduše přes mobilní aplikaci Bazar eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.