Jak jsme vlastně začínali aneb Pohled do 25. leté historie firmy ISOTRA a.s.

Komerční sdělení   0:01aktualizováno  0:01 – KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Po sametové revoluci dostali všichni občané České republiky možnost soukromě podnikat. V tu dobu jsme náhodou narazili v tisku na inzerát, kde již soukromá firma sháněla po celé ČR montéry pro montáž silikonového těsnění do oken a dveří (do té doby byl u nás známý pouze Kovotěs).

Jak jsme vlastně začínali aneb Pohled do 25. leté historie firmy ISOTRA a.s. | foto: ISOTRA a.s.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Neměli jsme žádný kapitál, ale měli jsme obrovskou chuť něco dělat a něco vytvořit.

Nějakou dobu jsme jezdili po rodinných domech a bytech a montovali těsnění. Zakázek bylo hodně a pracovali jsme denně od rána až do večera, mnohdy i v sobotu. Zákazníci se často ptali na žaluzie do oken, zda-li je také montujeme. Na žaluzie byl tenkrát pořadník s čekací dobou cca 2 roky. A už byla myšlenka na světě !

V roce 1992 jsme založili firmu ISOTRA s.r.o., podle ISO (od slova isolation – izolace) a TRA (od slova trade – obchod). V roce 1993 jsme přijali do pracovního poměru naše první zaměstnance, v garáži jsme začali vyrábět první žaluzie a spolu s těsněním je i montovali zákazníkům. Ještě v tomtéž roce jsme dosáhli obratu 5 mil. Kč a otevřeli podnikovou prodejnu v Ostravě. Výroba byla převedena z domácí garáže do prostor v nájmu v Bolaticích. Rok 1994 byl ve znamení dynamického růstu poptávky po našich interiérových žaluziích. Měli jsme už 45 zaměstnanců s ročním obratem 25 mil. Kč. V roce 1995 jsme se rozhodli vyrábět vlastní komponenty k žaluziím i k jiným výrobkům stínicí techniky. Zakoupili jsme svou první budovu v Rohově, první 3 vstřikovací lisy a první stroje vlastní nástrojárny. To jsme už měli 76 zaměstnanců a náš roční obrat dosáhl 49 mil. Kč. Stávající prostory už nám nemohly stačit, proto byla v roce 1996 výroba žaluzií přesunuta do prostor v Chuchelné.

Ale naše snaha nesla ovoce. V roce 1998 jsme poprvé exportovali naše výrobky do zahraničí. Následující rok 2000 pro nás znamenal obrovský rozmach ve vývoji firmy. Vyvinuli jsme nový typ žaluzie s řetízkovým ovládáním „ISOTRA systém“ a poprvé jsme vystavovali na největším světovém veletrhu stínicí techniky R+T ve Stuttgartu jako jediná česká firma. Rokem 2001 jsme pokračovali v našem, troufáme si říci - šíleném - tempu. To už jsme měli 146 zaměstnanců s ročním obratem 101 mil. Kč. Stávající prostory stále nestačily našemu rozmachu, a proto jsme zakoupili 2 výrobní haly v Rohově a zrekonstruovali je vlastními silami. V tomtéž roce jsme zahájili výrobu prvních venkovních žaluzií s produkcí 20 ks žaluzií měsíčně.

Jak jsme vlastně začínali aneb Pohled do 25. leté historie firmy ISOTRA a.s.

Mezníkem v našem podnikání byl rok 2004, kdy jsme zakoupili současný výrobní areál v Opavě ve snaze umístit po 12 letech podnikání celou firmu na jedno místo. V příštích letech naše snaha, úsilí a píle přinášely další ovoce. Právní úpravu jsme změnili na ISOTRA a.s., exportovali do 46 zemí světa, zavedli výrobu venkovních rolet, sítí proti hmyzu, garážových vrat a mříží, výrobu forem pro vstřikování termoplastů. Investovali jsme nemalé finanční prostředky do vybavení vlastní nástrojárny (obráběcí centra, CNC technologie pro řezání vodním paprskem atd.), vlastního vývojového pracoviště a konstrukce.

Začali jsme používat nejnovější 3D technologie, aktivně jsme se účastnili mezinárodních veletrhů v Evropě i mimo Evropu. Vyvinuli jsme vlastní střihací stroje a plně automatizované válcovací tratě. Jsme majiteli 16 užitných vzorů a 6 patentových vynálezů. Spolupracovali jsme s VŠB – Technickou univerzitou Ostrava na vývoji pohonné jednotky elektromobilu KAIPAN. Uvedli jsme na trh širokou škálu látkových rolet, venkovních markýz, screenových rolet, systémů plisse včetně možnosti implementace do střešních systémů a naprosto unikátní řetězovou žaluzii TITAN. Zavedli jsme povrchovou technologii DECORAL pro dekorování hliníkových profilů.

V loňském roce jsme dosáhli obratu 643 mil. Kč. Našim nynějším 470 zaměstnancům jsme v roce 2015 a v roce 2016 vyplatili na benefitech a mimořádných odměnách částku ve výši 30,8 mil. Kč na důkaz toho, jak si jejich práce velice vážíme. Již v roce 2013 jsme získali mezinárodně uznávané hodnocení „Top rating“ za stabilitu, solventnost a důvěryhodnost. Zařadili jsme se mezi přední české a světové výrobce stínicí techniky v ČR a stali jsme se technickým lídrem ve svém oboru. Troufáme si říci, že jsme jediná firma na světě v oboru stínicí techniky, která umí vyvinout nový výrobek na zakázku, navrhnout design, vyrobit k němu jednotlivé komponenty, otestovat a zcertifikovat nový produkt, nastavit technologické procesy, vyvinout nové strojní zařízení a dodat takto kompletní technologii.

V současné době s naším vývojovým týmem pracujeme na nejproduktivnější výrobní lince v oboru stínicí techniky pro výrobu venkovních žaluzií různých typů se zavedením technologie průmyslové revoluce 4.0, což je označení pro trend digitalizace a s ní související automatizace umožňující značnou variabilnost výrobků a výroby. Na stavebním veletrhu FOR ARCH 2016 v Praze byl náš stánek oceněn jako nejlepší výstavní expozice nad 60 m2. Na letošním mezinárodním veletrhu CONECO v Bratislavě získala naše řetězová žaluzie TITAN 90 čestné uznání za inovativní výrobek.

Zároveň naše společnost získala 3. místo v ocenění Českých lídrů v Moravskoslezském kraji. Velkým oceněním je pro nás hodnocení CZECH TOP 100 – skóringové ocenění Czech Stability Award AAA, kterým jsme se zařadili mezi nejstabilnější firmy v České republice.

O tom, jak se firma vyvine do stávajících rozměrů, se nám nikdy ani nezdálo. Náš růst byl často odrazem logické návaznosti a reakce na poptávku na českém i zahraničním trhu. Máme nápady, víme co, víme jak a máme početnou klientelu odběratelů. Myšlenky je třeba zrealizovat, ale to už nejde tak rychle a už vůbec ne snadno. Tímto bychom chtěli poděkovat všem našim zákazníkům, kteří s námi spolupracují již takovou řádku let. Rovněž a zejména bychom chtěli poděkovat všem našim zaměstnancům, kteří nám svou prací, svým elánem, snahou a nasazením pomáhají vytvářet hospodářský výsledek firmy, kteří svou loajalitou a přesvědčením budují firemní kulturu a podílejí se na všech úspěších naší ryze české firmy, která vznikla z úplné nuly a v garáži.

S úctou a poděkováním,

Bohumír Blachut a Erich Stavař

Nejčtenější

Samsung, nebo iPhone, to je oč tu běží

Black friday

Sparta, nebo Slavia? Blondýnky, nebo brunetky? Kančí se šípkovou, nebo se zelím? Svět je plný dilemat, což platí...

John Quinn, tvář whiskey Tullamore D.E.W. v Praze

John Quinn, tvář whiskey Tullamore D.E.W. v Praze

Při příležitosti festivalu Whisky Life Prague navštívil Prahu John Quinn, Global Brand Ambassador irské whiskey...

Moderní stavební systém spoří čas i peníze

Moderní stavební systém spoří čas i peníze

Sedíte právě nad výpočty a cenami svého budoucího domu či přestavby? Myslete na to, aby se úspora v materiálu...

Série IT povídek Backend Stories se dočkala pokračování

Série IT povídek Backend Stories se dočkala pokračování

Právě vychází nová povídka z edice Backend Stories, 700 EXABYTŮ NESMRTELNOSTI od Julie Novákové. Za vědeckofantastickou...

Vítězové ankety Český výrobek roku 2018 převzali své ceny

Vítězové ankety Český výrobek roku 2018 převzali své ceny

Dvacátého sedmého října byl Den českých výrobků. Při této příležitosti a na počest 100. výročí založení republiky byly...

Další z rubriky

Značka Q přitahuje klienty

Značka Q přitahuje klienty

Q je rozdíl. Cítit se dobře a vrátit se. Nebo ještě lépe: cítit se dobře, vrátit se a doporučit. To je důležité.

Ušetřete za nový toner a prospějte přírodě

Ušetřete za nový toner a prospějte přírodě

Tiskárnu dnes najdete snad v každé kanceláři a v mnohých domácnostech. Je sice hezké, že můžeme mít většinu dokumentů...

Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně už zná jméno svého budoucího rektora

Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně už zná jméno svého budoucího rektora

Akademický senát Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně (UTB) zvolil v tajné volbě kandidátem na jmenování rektorem prof. Ing....

Najdete na iDNES.cz