Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Inovace a marketing: tichý zázrak pro obchod

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
Ani kvalitní služby či zboží společně se zavedeným jménem na trhu neznamená pro firmy vítězství a stálý růst. Jak ukazují čísla, zákazník chce nejen kvalitu a znát značku, ale po určitém čase vyžaduje změny a inovace a pokud se mu jí nedostane, tak klidně změní svůj tržní návyk. Marketing je pro úspěch firmy velmi důležitý.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Správný marketing a inovace se skutečně stávají základem každé úspěšné firmy | foto: ANERI

Dobrý příklad inovace, kdy velká a zavedená společnost podnikne na první pohled bezdůvodnou inovaci něčeho zavedeného je český největší internetový portál Seznam. Od dětí ve škole, pomalu po důchodce, byla chorobně známá věta "seznam, najdu tam co neznám". Tato "rýmovačka" se stala ve skutečnosti jedním z nejvíce hodnotným firemním sloganem. Jedno změněné slovo pak náhle upoutalo pozornost celé země.

Uvedení nové komunikace, inovace, která si dává za cíl měnit a posouvat vnímání značky Seznam.cz u uživatelů, podpoří i změna sloganu. Změna, která nastává poprvé v historii Seznam.cz, spočívá v nahrazení slova "neznám" za "hledám".

Registrace nového sloganu "Najdu tam, co hledám", která proběhla již na jaře roku 2010, vycházela z logiky celkového vývoje, kterým prošel internet a portál samotný od doby, kdy byl vymyšlen slogan původní. „Internet byl tehdy neznámým prostředím a tomu také odpovídal slogan Seznam … najdu tam, co neznám.

Nyní už je ale internet pro většinu lidí něčím, bez čeho by se neobešli. Stal se pro nás zdrojem všeho, co zrovna hledáme. Změna sloganu je proto jen reakce na internet současné doby,“ říká Pavel Zima, generální ředitel Seznam.cz. Inovace a správný marketing je základem úspěšné firmy.

Důsledky této inovace popisuje ředitel marketingové agentury ANERI Dalibor Kotek, jako nový boom pro dlouho známou službu. "Jakkoliv se portál seznam.cz stále těšil nárůstu svých klientů, po změně slova ve svém sloganu a s tím i spojené marketingové kampani, došlo k obrovskému nárůstu počtu uživatelů. Nejen nových, ale i těch, kteří se po inovaci k seznamu vrátili zpět," popsal.

Jak dále vysvětluje, inovace může pro firmu znamenat i rozdíl mezi postupným úpadkem či vzestupem. "Velice zajímavá inovace se odehrává například na Českých drahách. Jakkoliv tento dopravce pro milióny cestujících má ve své většině vyhovující vozový park, investuje nyní závratné částky do nákupu nových souprav. Tyto jsou předně rozdílné v designu a v pocitu komfortu, který cestující vnímají. Navíc České dráhy také mění nyní barvu vlaků," vylíčil rozsáhlé inovace ředitel marketingové společnosti ANERI.

"Samozřejmě cílem je udržet si své zákazníky a přitáhnout k cestování vlaky nové cestující," doplnil.

Jak dále vysvětlil, mnohdy závratné investice do zdánlivě ne příliš důležité inovace, jsou ve skutečnosti cestou k zisku. "Samozřejmě jak Seznam, tak i České dráhy moc dobře vědí, co dělají. Jejich cílem je především rozvoj a zisk a to právě i cestou inovace," podotkl.

Podle Kotka však není inovace spontánním nápadem či neřízeným experimentem. "Příprava i drobné inovace mnohdy trvá mnoho měsíců. Musíte zvolit správné načasování, vystihnout pocity zákazníků, odhadnout jejich reakce a alespoň zhruba definovat předpoklad, v jaké míře a za jak dlouho se náklady na inovace vrátí," popsal rámcově postup inovace značky či služby ředitel společnosti ANERI Dalibor Kotek.

"Inovace je nesmírně důležitý krok. Kdykoliv pro naše klienty chystáme nějakou inovaci a sní spojenou kampaň, vždy na tom pracuje tým různých specialistů, ale výsledek zatím vždy znamenal plus pro našeho klienta," dodal.

logo ANERI

Základem každé úspěšné firmy v dnešním tržním hospodářství je skutečně především  kvalitní firemní marketing a inovace a to inovace ve všech směrech - jak inovace ve firemním marketingu tak inovace především v nabízeném zboží, výrobcích či službách.

Více informací na www.aneri.cz

Autor:

Hlavní zprávy

Další z rubriky

Změna sídla společnosti bez stěhování? Svěřte papírování odborníkům.
Změna sídla společnosti bez stěhování? Svěřte papírování odborníkům

Máte fungující firmu, která je zapsaná do obchodního rejstříku a přejete si změnit její sídlo na novou adresu? Nebo jste si pořídili ready made společnost a...  celý článek

Lidé si stále půjčují. Využívají ale dostatečně srovnávačů půjček?
Lidé si stále půjčují. Využívají ale dostatečně srovnávačů půjček?

Poptávka po bankovních i nebankovních půjčkách roste. Faktem ale zůstává, že lidé často sáhnou po první nabídce, která se jim naskytne a ta nemusí být...  celý článek

Marek Tichý, ředitel korporátního financování.
Prodej firmy je pro většinu podnikatelů životním krokem

Generace podnikatelů, kteří založili svoji firmu po roce 1989, stárne a začíná přemýšlet, jak s firmou naložit do budoucna. Někteří se nechtějí své firmy vzdát...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.