Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ferratum Barometer: Za co budou Češi letošní léto nejvíce utrácet?

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00 – KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Již čtvrtým rokem proběhl mezinárodní letní dotazník Ferratum Barometer srovnávající výdajové návyky 16 zemí Evropy a Commonwealthu. Ten je pravidelně prováděn společností Ferratum Group a letos se ho zúčastnilo více než 10 000 domácností. Jak si mezi ostatními zeměmi stojí Češi?

Ferratum Barometer: Za co budou Češi letošní léto nejvíce utrácet? | foto: Ferratum Bank PLC

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

O Ferratum Barometer

Ferratum Barometer je prováděn od roku 2014, a to dvakrát ročně – jednou během evropských letních prázdnin a poté těsně před Vánocemi. Jeho cílem je zhodnotit chování spotřebitelů v průběhu prázdnin a výdajové návyky obyvatelů evropských zemí. Letos byly domácnosti dotázány i na jejich nejoblíbenější letní aktivity či na to, kolik jsou ochotni za ubytování během dovolené utratit. Průzkumu se zúčastnili respondenti ve věku od 18 do 65 let, přičemž 55 % účastníků byly ženy.

Za co se bude v létě nejvíce utrácet?

Z aktuálního průzkumu vyplývá, že nejoblíbenějším způsobem trávení letošního léta je domácí cestování. Až 20 % výdajů připadne na cesty po tuzemsku, do zahraničí se oproti tomu chystá jen 8 % Evropanů. Mezi další časté letní výdaje patří sociální aktivity, letní móda, společenské aktivity a zahradničení spolu s domácími aktivitami. Na to v České republice připadne až 18 % výdajů. Zahradničení ovšem plánují i v Bulharsku, Dánsku, Francii, Finsku, Chorvatsku a Estonsku. Co se cestování do zahraničí týče, jednoznačně vedou Španělé, kteří jsou za cesty ochotni utratit až 20 % svého měsíčního příjmu.

Na poli ubytování letos hraje důležitou roli i komunitní tržiště Airbnb, jehož služby plánují nejvíce využít Bulhaři, Švédi, Nizozemci a Francouzi. Česká republika je v tomto ohledu v první polovině žebříčku, až 28 % českých domácností se chystá dát přednost Airbnb před ubytováním v hotelu. Tento způsob cestování je totiž jednoznačně levnější, vezmeme-li v potaz, že ceny pokojů v ubytovacích zařízeních se přes léto mohou vyšplhat klidně i na 200 Eur/noc. Podle statistik jsou však hlavně severské země jako Finsko, Švédsko, Dánsko a Norsko na tento výdaj připraveny. Většina tamních obyvatel je ochotna za noc v hotelu zaplatit více než 100 Eur. V Čechách se oproti tomu držíme níže, pouze 6 % z nás by tuto částku za pokoj zaplatila.

Financování letních prázdnin

Přestože jde trend půjčování si na dovolenou a další letní aktivity pomalu dolů a většina zemí plánuje stejné letní výdaje jako v loňském roce, až 49 % dotázaných plánuje financovat prázdniny pomocí půjčky od Ferratum. Kreditní kartu poté použije 22 % dotázaných a vlastní úspory pokryjí letní výdaje pouze 14 % Evropanů.

Za zmínku stojí i mobilní bankovnictví, které čím dál více nabírá na popularitě. Očekává se, že počet lidí, kteří používají svůj smartphone pro soukromé bankovnictví, letos dosáhne celosvětově 1 miliardy.

Více informací najdete na www.ferratumbarometer.com nebo na www.ferratum.cz.


Nejčtenější

Víte, kde se najíst kvalitně, rozmanitě, bez čekání a každý den jinak?

nabídka bistra

Český řetězec supermarketů a bister DELMART otevřel koncem ledna novou pobočku v obchodním centru Quadrio na Národní...

Špičková díla vystavuje Galerie KODL

Emil Filla - Zátiší k zamyšlení, vyvolávací cena 2 300 000 Kč

Nenechte si ujít květnovou výstavu 250 jedinečných uměleckých děl, která se uskuteční od 30. dubna do 26. května v...

Ideální čas proměnit váš sen o dokonalé koupelně ve skutečnost

Ideální čas proměnit Váš sen o dokonalé koupelně ve skutečnost

S příchodem jara nastává čas změn a nových začátků. Napadlo vás ale, že by změna vaší roky opotřebované koupelny mohla...

Ostatní zdražují, my držíme ceny

Ostatní zdražují, my držíme ceny

Nejjednodušší cestou, jak v současné době rostoucích cen elektřiny uspořit, je najít si vhodnou alternativu. Tedy...

Klíšťata už dávno nejsou jen v lese, žijí také v parcích a zahradách

Klíšťata už dávno nejsou jen v lese, žijí také v parcích a zahradách

„Počet zasažených lokalit se zvyšuje, klíšťata jsou i v městských parcích, v lesích, na loukách, ale i na horách, tam,...

Další z rubriky

Bayer posiluje svou značku

Bayer posiluje svou značku

Dynamické, otevřené, osobní...To jsou aktuální atributy inovovaného loga společnosti Bayer. Jak CEO společnosti Werner...

TOP HOTEL Praha nabízí vše od ubytování až po prostory pro vaše akce

TOP Kongresová hala

Na Praze 4 najdete pouhých osm kilometrů jižně od centra města, avšak s výbornou dopravní dostupností, čtyřhvězdičkový...

Léty budovaná síť přepravních linek Gebrüder Weiss

Léty budovaná síť přepravních linek Gebrüder Weiss

Historie společnosti Gebrüder Weiss sahá více než 500 let zpět. Proto i síť přepravních linek je budována již po...

Najdete na iDNES.cz