Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ferratum Barometer: Za co budou Češi letošní léto nejvíce utrácet?

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00 – KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Již čtvrtým rokem proběhl mezinárodní letní dotazník Ferratum Barometer srovnávající výdajové návyky 16 zemí Evropy a Commonwealthu. Ten je pravidelně prováděn společností Ferratum Group a letos se ho zúčastnilo více než 10 000 domácností. Jak si mezi ostatními zeměmi stojí Češi?

Ferratum Barometer: Za co budou Češi letošní léto nejvíce utrácet? | foto: Ferratum Bank PLC

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

O Ferratum Barometer

Ferratum Barometer je prováděn od roku 2014, a to dvakrát ročně – jednou během evropských letních prázdnin a poté těsně před Vánocemi. Jeho cílem je zhodnotit chování spotřebitelů v průběhu prázdnin a výdajové návyky obyvatelů evropských zemí. Letos byly domácnosti dotázány i na jejich nejoblíbenější letní aktivity či na to, kolik jsou ochotni za ubytování během dovolené utratit. Průzkumu se zúčastnili respondenti ve věku od 18 do 65 let, přičemž 55 % účastníků byly ženy.

Za co se bude v létě nejvíce utrácet?

Z aktuálního průzkumu vyplývá, že nejoblíbenějším způsobem trávení letošního léta je domácí cestování. Až 20 % výdajů připadne na cesty po tuzemsku, do zahraničí se oproti tomu chystá jen 8 % Evropanů. Mezi další časté letní výdaje patří sociální aktivity, letní móda, společenské aktivity a zahradničení spolu s domácími aktivitami. Na to v České republice připadne až 18 % výdajů. Zahradničení ovšem plánují i v Bulharsku, Dánsku, Francii, Finsku, Chorvatsku a Estonsku. Co se cestování do zahraničí týče, jednoznačně vedou Španělé, kteří jsou za cesty ochotni utratit až 20 % svého měsíčního příjmu.

Na poli ubytování letos hraje důležitou roli i komunitní tržiště Airbnb, jehož služby plánují nejvíce využít Bulhaři, Švédi, Nizozemci a Francouzi. Česká republika je v tomto ohledu v první polovině žebříčku, až 28 % českých domácností se chystá dát přednost Airbnb před ubytováním v hotelu. Tento způsob cestování je totiž jednoznačně levnější, vezmeme-li v potaz, že ceny pokojů v ubytovacích zařízeních se přes léto mohou vyšplhat klidně i na 200 Eur/noc. Podle statistik jsou však hlavně severské země jako Finsko, Švédsko, Dánsko a Norsko na tento výdaj připraveny. Většina tamních obyvatel je ochotna za noc v hotelu zaplatit více než 100 Eur. V Čechách se oproti tomu držíme níže, pouze 6 % z nás by tuto částku za pokoj zaplatila.

Financování letních prázdnin

Přestože jde trend půjčování si na dovolenou a další letní aktivity pomalu dolů a většina zemí plánuje stejné letní výdaje jako v loňském roce, až 49 % dotázaných plánuje financovat prázdniny pomocí půjčky od Ferratum. Kreditní kartu poté použije 22 % dotázaných a vlastní úspory pokryjí letní výdaje pouze 14 % Evropanů.

Za zmínku stojí i mobilní bankovnictví, které čím dál více nabírá na popularitě. Očekává se, že počet lidí, kteří používají svůj smartphone pro soukromé bankovnictví, letos dosáhne celosvětově 1 miliardy.

Více informací najdete na www.ferratumbarometer.com nebo na www.ferratum.cz.

Nejčtenější

Nový král levných telefonů je tady! Na trhu je Honor 7S

Nový král levných telefonů je tady! Na trhu je Honor 7S

Značka smartphonů Honor na náš trh uvedla trhák střední třídy. Honor 7S je v současnosti nejmenším Honor modelem vůbec...

Deset důvodů, proč jsou datovky lepší než maily a dopis

Deset důvodů, proč jsou datovky lepší než maily a dopis

Jen málokdo z nás si libuje v komunikaci se státní správou. Úředníci bývají často přehlceni a na jejich odpověď se...

S O2 TV se přechodu na DVB-T2 bát nemusíte.

S O2 TV se přechodu na DVB-T2 bát nemusíte.

Těšit se můžete i na větší množství sportu.

Kdo ovládne finále? Vsaďte si na MS a získejte 1 000 Kč zdarma

Francie vs. Chorvatsko

Je tady netrpělivě očekávaný vrchol! Kdo ovládne finále MS 2018? Vstupte do největší komunity sázkařů a vyzvedněte si...

Top nápady, díky kterým vytvoříte perfektní kancelář

Top nápady, díky kterým vytvoříte perfektní kancelář

V práci trávíme minimálně třetinu života. Právě proto byste měli klást důraz na to, abyste se v práci cítili co...

Další z rubriky

Jak vypadá kancelář 21. století? Inspirujte se s námi

Jak vypadá kancelář 21. století? Inspirujte se s námi!

Holé béžové nebo šedivé stěny, nepohodlné židle a poblikávající zářivky s příliš ostrým světlem – to byla klasika...

Podnikatelské půjčky bývají jediným řešením, jak zachránit své dílo.

Podnikatelské půjčky jsou mnohdy jediným řešením, jak zachránit své životní...

Představa života podnikatele je pro mnohé lákavá. Málokdo vám ovšem řekne, že jde o procházku růžovým sadem. Naopak,...

Jak digitalizace a 3D modely pronikají do dopravních staveb

Jak digitalizace a 3D modely pronikají do dopravních staveb

Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI) chce na dopravních stavbách co nejdříve zavést do praxe využití digitálních...

Najdete na iDNES.cz