Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Pohled pod pokličku velkého výrobce kosmetiky a produktů osobní péče

– KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Martin Vrána, CEO kosmetické společnosti Givet nám zodpověděl všetečné otázky týkající se této rychle rostoucí společnosti a jejich produktů. Nikdo povolanější nám odpovídat nemohl.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

V poslední době člověk naráží na nově vznikající fashion či kosmetické brandy jako na houby po dešti. V čem je společnost Givet jiná, jak dlouho je na trhu a jak široké portfolio produktů může zákazníkům nabídnout?

Společnost Givet je jedinečná primárně v tom, že dané brandy vytváří od samotného počátku. Abychom toho byli schopni, musíme se perfektně orientovat ve spotřebitelských preferencích a znát trhy, pro které značky tvoříme. Kromě samotné výroby, kterou realizujeme po celém světě, budujeme totiž i kompletní brandovou indentitu a brandovou strategii. To považuji za velice výjimečný přístup v oblasti kosmetiky.

Pracujete s vývojáři kosmetiky či parfuméry téměř po celém světě. Prozraďte nám, liší se jednotlivé trhy co do preference produktů? Je např. nějaký trh více orientovaný na dekorativní kosmetiku a jiný třeba na skin care či vůně?

Samozřejmě. V nedávném rozhovoru jsem komentoval rozdílnost spotřebního koše dle regionality, stejně tak i kupní sílu jednotlivých oblastí. Západní trhy si potrpí více na kategorii niche a super-niche. Východní trhy jsou ochotny investovat do své krásy mnohem více, ale také s větším počtem produktů ve spotřebním koši. Co se týká dodavatelů, každá oblast má svá specifika. Upřímně mohu říci, že Givet čeká mnoho zajímavých projektů, které bude realizovat s experty z různých oblastí z celého světa.

Jaká je průměrná částka, kterou je česká žena měsíčně ochotna investovat do kosmetických produktů? Liší se tato částka výrazněji v rámci Evropy? Kde investují více a kde naopak méně?

Průměrná částka, kterou zákazník za produkty věnující se péči o pleť, tělo, vlasy či ty, jsou zaměřeny na ústní hygienu utratí, se pohybuje od 5 000 – 10 000 CZK. Jak jsem ale již uvedl, liší se objem nakoupených produktů v jednotlivých zemích. Tedy, čím více na západ, tím méně produktů, za to dražších a exklusivnějších, čím více na východ, tím více produktů ze středního segmentu.

Jak jste se vypořádali s covidem? Podařilo se vám dostat se na obraty společnosti před pandemií?

Covid byl pro všechny oblasti velkou výzvou. Mě osobně to naučilo opravdu krizové řízení, kdy jsem působil v oblasti módního průmyslu, jež byl zasažen extrémním snížením poptávky. Givet, jakožto výrobce kosmetiky, patřil díky atraktivitě odvětví mezi segment, kde naopak investice rostly. Pobyt v domácím prostředí umožňoval zaměřit větší pozornost na sebe samotného. Vyvolal v lidech větší potřebu starat se o sebe, svoje tělo, což se projevilo na růstu kosmetického průmyslu, který trvá a bude trvat i další roky.

Proslýchá se, že pod vaším vedením intenzivně rozvíjíte zahraniční trhy a budujete silné pobočky. Můžete nám o tom něco prozradit?

Je to přesně tak. Značky, které vyvíjíme, cílíme na zvolené zahraniční trhy přes distribuční strategii. Co se týká poboček, připravujeme skvělý projekt pro rozvoj našich značek s experty v různých kosmetických oblastech, a to v italském Milaně. Až bude správný čas, velice rádi prozradíme více.

Plánujete v letošním roce uvést na trh nové produkty a jakého segmentu se budou týkat?

Doslova ve stovkách. Tento rok je pro naše značky v mnoha ohledech transformační. Nové značky jsou jedna část naší práce, ale redesign a nová brandová strategie čeká téměř polovinu značek z našeho portfolia. Zákazníci to v budoucnu budou vnímat vlastně jako nové značky. Ohledně nových projektů se hodně zaměřujeme na korejský potenciál, parfémy a luxusní kosmetiku. Mnoho z výše uvedeného plánujeme uvést na trh ještě v tomto roce.

Využíváte ve vaši společnosti AI? Popřípadě plánujete ji začlenit do některých procesů?

Méně, než bych rád, ale více, než je asi standardem v kosmetických společnostech. Designové oddělení a kreativní oddělení s AI pracuje v podstatě na denní bázi, využíváme často AI i v rámci inspirace či informační báze. Takže ano. Věřím, že je to zajímavá cesta v mnoha ohledech. Tedy zeptejte se mě za rok a má odpověď bude jistě mnohem obsáhlejší ve výčtu samotného využití.

Jako jedna z mála kosmetických společností nespolupracujete s celebritami či influencery. Je to vaše strategie nebo jste prozatím nenašli nikoho vhodného, kdo by konotoval s vaší firemní filozofií?

V předchozích letech byly naše značky marketingově podporované pouze prostřednictvím našich prodejních partnerů. Momentálně se na znalost našich značek zaměřujeme mnohem více. Spolupracujeme s nejsilnějšími mediálními domy, stavíme vlastní lokalizované účty na sociálních sítích. Tady uvidíte jak naši interní produkci, tak spolupráci s influencery, kteří jsou již nedílnou součástí marketingové komunikace, a to na všech trzích, kde aktuálně soustředíme naši marketingovou pozornost.

  • Nejčtenější

Schody a palisády dodají zahradě mimořádné kouzlo

5. září 2024

Komerční sdělení Máte pozemek ve svahu a přemýšlíte, jak ho efektivně využít? Nebo naopak uvažujete o terénních...

Na zmodernizovaný úsek ulice 28. října se vrátily tramvaje

2. září 2024

Komerční sdělení Od soboty 17. srpna obnovil Dopravní podnik Ostrava (DPO) tramvajový provoz na ulici 28. října před...

Když touha po normálním dětství naráží na realitu – příběh malé Káti

2. září 2024

Komerční sdělení Šestiletá Káťa z Pardubického kraje se chystá na velký krok. V září nastupuje do první třídy....

Než zapnete topení anebo pár doporučení před začátkem topné sezóny

1. září 2024

Komerční sdělení S koncem léta a hezkého počasí přichází období teplého oblečení a zapínání topení. Obvykle topná...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Objevte skryté klenoty Prahy

1. září 2024

Komerční sdělení Slavné stavby a známá místa, jako jsou Pražský hrad nebo Staroměstské náměstí, všichni znají a...

Čtvrtinu nehod pod vlivem alkoholu vloni způsobili cyklisté

6. září 2024

Komerční sdělení Více než čtvrtinu všech dopravních nehod způsobených pod vlivem alkoholu zavinili v loňském roce...

Veletrh FOR DECOR & HOME ukáže trendy Vánoc, tipy na dárky i dekorace pro interiéry

5. září 2024

Kontraktační veletrh dekorací, bytových a kuchyňských doplňků a dárkového zboží odstartuje podzimní...

Schody a palisády dodají zahradě mimořádné kouzlo

5. září 2024

Komerční sdělení Máte pozemek ve svahu a přemýšlíte, jak ho efektivně využít? Nebo naopak uvažujete o terénních...

Siemens propojuje IT a OT. Výhodou je vyšší efektivita a udržitelnost

5. září 2024

Komerční sdělení Na MSV 2024 společnost Siemens představí nejnovější produkty a řešení, které se zaměřují na...

Přírůstek do královské rodiny. Princ s princeznou čekají čtvrtého potomka

Švédský královský dvůr oznámil šťastnou novinku. Princ Carl Philip (45) a princezna Sofia (39) budou čtyřnásobnými...

Přes rok jsem se líbala s ženou, manžela už nic nepřekvapí, říká Ryška

Jde z jednoho natáčení do druhého, přesto Kristýna Ryška neuvažuje, že by opustila rodný Rožnov pod Radhoštěm a...

Kočičí žena Jocelyn Wildensteinová ukázala, jak vypadala před plastikami

Jocelyn Wildensteinová (82) má za sebou nespočet plastických operací, které ale popírá. Kvůli tomu, jak po úpravách...

Nechávám si odsát tuk z břicha a chodím pravidelně na botox, říká Alice Bendová

Alice Bendová vypadá ve svých padesáti letech skvěle. Herečka otevřeně přiznává, že si občas ráda pomáhá kosmetickými...

Konec střídavé péče, jednodušší rozvod. Co změní novela občanského zákoníku

Novela občanského zákoníku přináší několik klíčových změn v oblasti rozvodů, péče o děti a vymáhání výživného. Tyto...