Středa 8. prosince 2021, svátek má Květoslava
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Středa 8. prosince 2021 Květoslava

Investiční butik CYRRUS během covidu nepropustil jediného zaměstnance

– KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Poslední dva roky se u nejedné české firmy nesly ve znamení škrtů a nejistoty spojené s krácením pracovních míst. Některé firmy se ale postavily pandemii čelem a využily tohoto období k růstu a expanzi. Více o této nestandardní strategii prozradil ředitel společnosti CYRRUS Marek Hatlapatka.

Nepropustili jsme ani jednoho zaměstnance, komentuje Marek Hatlapatka | foto: CYRRUS, a.s.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Všude se stále mluví o pandemii COVID-19, jaké měla tato pandemie dopady na vaši společnost?

Samozřejmě i naši společnost pandemie zasáhla. Nejen, že několik z nás si i přes všechna opatření, které jsme přijímali dříve, než je vyhlásila vláda, covidem osobně prošli, ale i z pohledu businessového. Zajímavé bylo, že při první vlně covidu měli investoři naopak zvýšený apetit a využívali poklesu cen na trhu k dokupování cenných papírů. V té druhé vlně tomu tak už ale nebylo a investoři evidentně začali tvořit rezervu na horší časy.

I přes to jsme však zaujali strategické rozhodnutí, které se nám vyplatilo. Nešli jsme cestou škrtání nákladů, propouštění zaměstnanců nebo zmenšování platů. Právě naopak. Byla to perfektní příležitost pro rozvoj, kdy jsme dostali šanci zase trochu poutéct konkurenci. Covidové období se tak stalo obdobím náborů, rozšiřování týmů a startu expanze poboček.

Marek Hatlapatka

Marek Hatlapatka

A co lidské dopady? Jaký měla pandemie vliv na vaše zaměstnance?

Každý to prožíval individuálně. Situaci jsme nebrali na lehkou váhu a vypracovali jsme si již na začátku první vlny svůj vlastní „semafor“, dle kterého jsme přijímali různě „tvrdá“ opatření. Cíl byl jasný, zajistit plnohodnotné fungování firmy za všech okolností. Několik měsíců jsme transformovali provoz celé firmy na režim home office. To je například v IT odvětví naprostý standard, u obchodní firmy se to dělá však těžko. Ze začátku to byla pro většinu lidí osvěžující změna. To se ale přibližně po dvou měsících začalo měnit a významná část lidí už se vyloženě chtěla vrátit do kanceláří, což se následně stalo. Proto jsme udělali všechno pro to, abychom mohli pracovat bezpečně. Od měření teploty, dezinfikování kanceláří, firemních roušek až po zajištění pravidelného testování přímo u nás ve firmě.

Mnoho firem muselo v důsledku pandemie redukovat počty zaměstnanců nebo přistupovat k jinému krácení. Jak jste reagovali vy?

Byli jsme rozhodnutí, že prioritou je zajistit našim lidem pracovní místa a jejich standardní mzdy. Takže jsme nepropustili ani jednoho zaměstnance a ani jsme to neměli v plánu. Slyšel jsem například, že některé firmy, když nepropouštěly, tak dávaly své zaměstnance na překážky na straně zaměstnavatele, kdy pobírali pouze 60 % mzdy, pro nás je něco takového nepředstavitelné. Lidi jsou prioritou a nejcennějším kapitálem, který máme. Proto jsme zachovali jak mzdy, benefity, tak i výkonnostní odměny v obchodu a pololetní a roční odměny pro administrativu.

Jak probíhaly obchodní schůzky a pracovní pohovory v době pandemie?

Pro nás je osobní kontakt s klienty i mezi námi navzájem prioritou. Nicméně jsme se situaci museli přizpůsobit. Meetingy a klientské schůzky se ve většině případů přesunuly do online prostředí. Co se týká pracovních pohovorů, tak ty měly první kola online a v případě postupu do dalších kol jsme se snažili s kandidátem alespoň na chvíli potkat. Je důležité pro nás i pro kandidáta, aby viděl pracovní prostředí firmy, potkal se se svým nadřízeným a celkově měl možnost firmu navnímat. To přes webkameru neuděláte.

Firmy se v důsledku pandemie z velké části přesunuly buď plně nebo alespoň částečně na home office, jak se k režimu home office stavíte vy?

Nalejme si čistého vína. Dlouhodobě to ve firmě našeho typu prostě fungovat nemůže. Naší konkurenční výhodou je především flexibilita. Ta je na kapitálových trzích klíčová. Neustále se něco mění a abyste byli úspěšní, musíte se rychle přizpůsobovat. A to se dělá na dálku špatně. Respektive méně efektivně. My jsme zvyklí neustále pendlovat mezi jednotlivými odděleními, brainstormovat a rychle skupinově rozhodovat. Režim home office je u nás tedy spíše doplňkovým nástrojem.

Jaké pracovní pozice máte teď otevřené?

V náboru jsme nyní velmi aktivní, pracovní pozice si můžete prohlédnout třeba zde. Souvisí to s naší silnou ekonomickou pozicí a chutí dále růst. Jednak neustále posilujeme obchodní týmy, ale potřeba se zvýšila i na asistentských rolích, marketingu, backoffice, účtárně, vlastně všude. Zároveň spolu s managementem společnosti vytváříme i zcela nové pozice, které zde nikdy nebyly, protože se potřeby díky naší expanzi změnily.

Jak u vás probíhá výběrové řízení?

Výběrové řízení je u nás 1–3 kolové, podle obsazované pozice. Kandidáty čeká první kolo s naší náborářkou, kde se probere motivace, základní kompetence. Další kola jsou za účasti manažerů daných oddělení, kde si povídáme už převážně odborně. Kandidáty čekají různé testy od obchodních role play, přes testy v Excelu, testy pracovního chování atd.

CYRRUS se jeví jako hodně specifická společnost. Hledáte mezi sebe také specifické osobnosti?

Rozhodně. U nás jsou důležité jak odborné kompetence, tak někdy i mnohem víc ty osobnostní. Nejsme malá společnost, ale zatím se u nás neprojevují takové ty typické korporátní fenomény. Hierarchická struktura je oproti ostatním společnostem stále hodně plochá, takže znáte všechny ve firmě a máte možnost zasahovat do dění. A to také definuje osobnostní rysy, ke kterým u kandidátů přihlížíme. Máme rádi aktivní, ctižádostivé, energické a loajální lidi, kteří chtějí nad svou prací přemýšlet a pomáhat neustále firmu posouvat.

  • Nejčtenější

Porazte inflaci a investujte do zajištěných úvěrů

Komerční sdělení V poslední době se všude dozvídáme, že inflace prudce roste a požírá naše úspory. Jak inflaci porazit a jak si...

Triko, na kterém není vidět pot, letos na Vánoce potěší tisíce lidí

Komerční sdělení Světový unikát mezi oděvy má na svědomí trojice kamarádů z Chrudimi. Začali vyrábět trička, na kterých není vidět pot,...

Štědrý večer „dětí ulice“

Komerční sdělení 26 let se Projekt Šance snaží pomáhat „dětem ulice“ – jsou to mladí lidé, kteří po ukončení pobytu v dětském domově...

Rychlé nabíjení, výdrž, výkon a skvělá cena. To je Xiaomi 11 Lite 5G NE

Komerční sdělení Zatím nejlehčí a nejtenčí 5G telefon od Xiaomi na svou třídu vyniká velmi výkonným chipsetem Qualcomm Snapdragon 778 a...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Liga mistrů: Stopka pro Atlético? Další show Hallera? Sázejte!

Komerční sdělení Nejprestižnější klubová soutěž starého kontinentu má na programu závěrečné zápasy ve skupině. V řadě případů už je o...

TEST: Hodinky místo mobilu děti pohlídají i zabaví

Premium Co umějí chytré hodinky se SIM kartou pro děti? Nahradí mobil. Dá se na ně dovolat a většinou i sledovat jejich polohu...

Opatření bojkotuje stále více lidí, cítí se podvedeni, říká psycholog

Premium Doba covidová je už dlouhá. Zatímco při první vlně epidemie byli lidé v Česku většinou ukázkově disciplinovaní, nyní je...

Velké dilema třetí dávky: míchat, či nemíchat vakcíny?

Premium Posilující dávka očkování naráží na možnost volby. Řada Čechů řeší, kterou vakcínou si nechat svoji imunitu proti...

  • Další z rubriky

Šetrná doprava by Praze a dalším evropským městům ušetřila miliardy

Komerční sdělení Více než půl bilionu euro by mohly vynést investice do udržitelné mobility v Praze a dalších evropských městech, uvádí...

Necháš se zmlátit obuškem? Zažij boj za svobodu na vlastní kůži

Komerční sdělení Proč se 17. listopadu 1989 zpívala píseň Ach synku, synku? Kdo vypustil fámu, která pomohla k aktivaci národa? A byl v...

Spolehlivost, loajalita a bezpečí. To reprezentuje účetní firma Trivi

Komerční sdělení Pro úspěšné podnikání je nejdůležitější mít v pořádku účetnictví. A to nejen kvůli úředníkům a finančnímu úřadu, ale...

Proč jsou zrovna Teplice průkopníkem v třídění kuchyňského odpadu?

Komerční sdělení Nadšení. To panuje v Teplicích půl roku po spuštění pilotního sběru kuchyňského odpadu. Výsledky projektu, který...

Žilková: Byla jsem těhotná s Menzelem, potrat byl pro mě rozvodem s Bohem

Veronika Žilková překvapila informací o tom, že kdysi čekala dítě s Jiřím Menzelem. O nevěře manžela, vztahu s...

Moje tetování nad rozkrokem vyznívá vulgárně, stěžovala si paní

Nebylo tak úplně promyšleno, kvůli přemíře alkoholu vlastně nebylo ani zamýšleno. Tetování vyznívá explicitně sexuálně,...

Psychopati za volantem: pozor na dodávky, elektromobily a bouráky dvou značek

Beránci ve škodovkách a predátoři v bavorácích? Výběr auta o vás může prozradit víc, než byste možná chtěli. Ať už se...

Měli jsme zůstat točit v Sydney, říká Chris Hemsworth o práci v Praze

Australský herec Chris Hemsworth (38) v Praze natáčí pokračování akčního filmu Vyproštěn. V české metropoli by měl štáb...

Syna jsem viděl, když mu byly tři. Pak až v jeho padesáti, říká Ladislav Frej

Premium „Po představení neusnu. Je půl třetí ráno, sedím v kuchyni, chroustám piškoty bez lepku, piju mlíko a mudruju, co jsem...