Čtvrtek 9. dubna 2020, svátek má Dušan
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Čtvrtek 9. dubna 2020 Dušan

Jaké jsou trendy internetového marketingu?

  7:00aktualizováno  7:00 – KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Marketing je mocný nástroj pro řadu firem, které si uvědomují, že internet je důležitým místem, jak se prezentovat, nabízet služby či prodávat produkty. Trendem roku 2019 není možná nic převratného, je stále větší konkurence na internetu, a tím se zvyšují nároky na marketingovou strategii.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Jaké jsou trendy internetového marketingu? | foto: ČTK

Rozhodli jsme se zeptat, jak vnímá marketingový specialista zájem firem o jeho služby, co by si společnosti měly uvědomit a co dělat pro úspěšné podnikání nejen na internetu. Oslovili jsme Tomáše Stýskalu, který se zaměřuje na optimalizace webových stránek pro vyhledávače (SEO).

Tomáši, můžeš nám o sobě něco na úvod říci?

Tomáš Stýskala: Jasně. Moje specializace v internetovém marketingu je na SEO, optimalizuji tedy webové stránky, aby byly na lepších pozicích ve vyhledání. Je to moje práce i koníček již od roku 2009. Bydlím ve Frýdku-Místku, kde mám také velkou část klientely z okolí, tedy Moravskoslezského kraje.

Proč zrovna SEO? Je to specifický obor, kterému moc lidí nerozumí.

Tomáš Stýskala: Tím je to SEO kouzelné v mých očích. Chtěl jsem pochopit, jak je možné, že některé webové stránky jsou více vidět než ty ostatní, když internetové prostředí je pro všechny stejné. Tipnu si, že SEO je pro řadu lidí, tak 99%, něco jako obor „kouzelnictví“, protože neví, jak to funguje, ale chtěli by to ovládat nebo alespoň toho využít. SEO se často nazývá jako optimalizace nalezitelnosti, protože v praxi se jedná o techniky, aby webová stránka byla na internetu více vidět, lépe než konkurenční. Pojí se s tím řada technik od analyzování až po další cizí slovo jako linkbuilding.

Nyní k hlavní otázce, jaké si myslíš, že jsou trendy internetového marketingu?

Tomáš Stýskala: Trend je hodně široký pojem. Obsahuje řadu marketingových oborů. Placené reklamní kampaně ve vyhledávání jsou stále dražší a sofistikovanější. Optimalizace webových stránek se musí provádět stále chytřeji, protože algoritmus vyhledávače Google i Seznam se každým rokem přizpůsobuje, aby nabídl relevantnější výsledky, které jsou dle jejich uvážení přirozené, nejlepší a to přesně v takovém pořadí, jak má nastavený algoritmus. Jako SEO specialista radím svým klientům, co musí na webové stránce změnit, a dělám vše pro to, aby byla webová stránka co nejvíce hodnocená a byla na strategická klíčová slova na nejlepších pozicích. Trend je spíše důsledkem toho, že internet využívá stále více lidí, máme k němu levnější připojení, datové tarify, chytré mobily. Čím více lidí tráví na internetu déle času, tím zajímavějším místem se stává internet pro firmy. Není to jen vyhledávač, ale i sociální sítě jako Facebook a Instagram. Celkový objem tržeb e-shopů každým rokem roste, stejně návštěvnost webových prezentací a kdo si nevybuduje dostatečné jméno na internetu, tak se musí o to více snažit v tom neinternetovém, offline, který se stává čím dál méně zajímavým místem s neméně velkými náklady na propagaci.

Má vůbec smysl optimalizovat webovou stránku, když je stále větší konkurence? Nebo raději lepší spustit PPC reklamní kampaň?

Tomáš Stýskala: Ano i ano. SEO a PPC se krásně doplňují. Tyto dvě marketingové činnosti v podstatě nakopnou webovou stránku správným směrem. Pokud je byznys model funkční, dobrý produkt / služba / cena, tak je vysoká pravděpodobnost návratnosti investice do takové propagace.

Jak vyhodnocovat aktivity SEO a PPC? Jak pozná firma, že je na internetu více vidět, má vyšší návštěvnost nebo se ji marketing vyplácí?

Tomáš Stýskala: Na vyhodnocování je nejlepší nástroj Google Analytics. Je zcela dostupný, bezplatný a lze jednoduše zjistit, kolik každý měsíc má webové stránka návštěvnosti, jakou dobu tam stráví, z kterých měst, v jaké míře to sledují z mobilu a další užitečné statistiky, včetně zdroje návštěvnosti, tedy jestli si firmu našli na Google, Facebooku nebo si otevřeli banner či klikli na banner.

Jestli je firma více vidět, poznáte třeba tak, že pokud prodáváte tepelná čerpadla a dříve jste po zadání tohoto dotazu se zobrazovali na 6. stránce na Google a nyní jste na 1. stránce, tak je to pozitivní. Existují sice na to nástroje jako Collabim, který měří každý den pozice klíčových slov, ale to je jiná kapitola. Jestli se náklady v marketingu vyplácejí, je náročnější otázka. U SEO se to těžko měří, protože je to více investice než výkonnostní marketing, kterým je PPC reklama, která například přesně určí, jaké jsou náklady na získání jedné objednávky nebo odeslaný kontaktní formulář.

Nějaký osobní tip na závěr?

Tomáš Stýskala: Marketing na internetu svěřte odborníkovi, firmě z vašeho okolí, dejte na doporučení nebo vyberte marketingového specialistu na volné noze, který ručí za prací vlastním jménem. Znám to z vlastní zkušenosti. Sám poptávám někdy PPC nebo Facebook specialistu. Ohledně SEO můžete právě vybrat například mě – je to takové self promo, ale nemůžu si tento tip na závěr odpustit. Více na webu seokonzult.cz nebo já osobně ještě rád hledám na portále navolnenoze.cz

  • Nejčtenější

Krize nesmí zabrzdit nový stavební zákon. Ten přinese státu miliardy

Řešení současné zdravotní krize si vyžádá stovky miliard korun a česká ekonomika může propadnout o více než 10 procent....

Ochrana pokožky za všech okolností? Ptáme se Lenky Průšové

Lenka Průšová je hodnotitelkou bezpečnosti kosmetiky. Kosmetické produkty, které hodnotí a tedy i vpouští na trh EU,...

Práce? Sport? Bez roušky těžko. České řešení na Rouškyonline.cz

Špatně se vám dýchá s rouškou, ale nechcete se vzdát svých sportovních aktivit? Nebo s rouškou musíte být celý den v...

Vozy ŠKODA jsou nyní k dispozici online

Na nabídku nových i ojetých vozů prostřednictvím internetu a sociálních sítí jsme všichni zvyklí, ale že budeme řešit...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Chraňte sebe i ostatní stylově

V době, ve které žijeme, začínáme přemýšlet o věcech, které jsou skutečně důležité. Na přechod do normálu, na který...

Premium

Klienti versus cestovní kanceláře: jak nepřijít o peníze za zájezd

Cestovní kanceláře jsou zahlceny žádostmi klientů o zrušení zájezdů. Sociální sítě se plní příspěvky nespokojených...

Premium

Ufňukaná generace. Mladí v pandemické panice možná konečně dospějí

Vše zlé může být k něčemu dobré. Dokonce i koronavirus. Magazín Víkend DNES se domnívá, že mladí lidé v pandemické...

Premium

KOMENTÁŘ: Po dvou měsících přijde rozvrat. Nečekejme na pomoc, konejme!

Karanténní prázdniny může ekonomika státu vydržet měsíc. Po dvouměsíčním výpadku už hrozí naprostý rozvrat výroby,...

  • Další z rubriky

Firmy si stále více uvědomují, jak je vzdělávání zaměstnanců klíčové

Může to znít jako stará písnička, ale pro úspěch v byznysu, kariéře a vlastně i osobním životě je dnes vzdělání...

Svět se mění, zlato je jisté. Bylo, je a bude komoditou budoucnosti

Předpovídat v dnešní době vývoj světové ekonomiky na víc než půl roku je věštění z křišťálové koule. Od nepaměti ale...

Publi.cz pro tvorbu a publikování studijního materiálu do mobilů i PC

Jako reakci na nynější složitou situaci přichází Publi pomáhat školám a všem, kdo učí!

Jak na kvalitní vodu v bazénu? Pomůže dávkovač chemie

Dávkovač chemie do bazénu pomůže udržet vodu kvalitní bez vašeho zásahu. Vy si tak budete moct užívat kvalitní bazénové...

Schillerová: Podpora OSVČ bude plošná, podmínka poklesu příjmů zmizí

Ministryně financí Alena Schillerová chystá po tlaku ze strany živnostníků výrazné zmírnění podmínek pro přiznání...

Bruce Willis je v karanténě s exmanželkou Demi Moore. Dceři oholil hlavu

Bruce Willis (65) a Demi Moore (57) se rozvedli před dvaceti lety. Vycházejí spolu ovšem tak dobře, že tráví karanténu...

Díky koronaviru v pornu vydělávám velké peníze, říká bývalá Disney hvězda

Po neúspěchu v Hollywoodu přesedlala Maitland Wardová (42) na kariéru v pornoprůmyslu, kde se jí velmi daří. Herečka se...

Obchody zůstanou na pomlázku zavřené. Řetězce nevyužily stavu nouze

O Velikonočním pondělí zůstanou supermarkety zavřené a budou se tak držet zákona, který platí v běžných dobách. V...

Páté zvláštní poselství za 68 let vlády. Alžběta II. promluvila o koronaviru

Britská královna Alžběta II. (93) v neděli promluvila k veřejnosti. V předtočené nahrávce zdůraznila nutnost sebekázně...