Češi touží po změně práce, hledají ji přes internet i na doporučení

Komerční sdělení   0:01aktualizováno  0:01 – KOMERČNÍ SDĚLENÍ
V horizontu měsíce hodlá změnit práci až 23 % respondentů průzkumu společnosti Grafton, do půl roku pak 45 % z nich. Hlavním motivem je přitom vyšší mzda, ale také kariérní posun či potřeba změny. Nové zaměstnání Češi nejčastěji hledají na internetu, přes personální agentury a na doporučení známých.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Češi touží po změně práce, hledají ji přes internet i na doporučení. | foto: Grafton Recruitment

Podle aktuálních údajů personální agentury Grafton Recruitment je touha Čechů po změně zaměstnání nejvyšší za posledních 5 let. Přestože finanční ohodnocení zůstává hlavním důvodem tohoto rozhodnutí, novou práci si Češi vybírají i s ohledem na vzdálenost bydliště od místa výkonu práce, typ smlouvy, na základě nabídky zaměstnaneckých benefitů či z důvodu, že je současná práce nenaplňuje.

Ačkoli hledání zaměstnání prostřednictvím pracovních portálů u Čechů stále vede, čím dál větší oblibu si získávají i další informační kanály, zejména personální agentury, sociální sítě a doporučení přátel.

Dobré mezilidské vztahy na pracovišti považují Češi za klíčové

Z průzkumu Graftonu dále vyplynulo, že pro české zaměstnance je zásadní přátelská atmosféra na pracovišti. „Za nejvíce demotivující faktory na pracovišti označili naši respondenti špatné vztahy s kolegy a vedením společnosti a až na třetím místě nízkou mzdu. Naopak dobré finanční podmínky, přátelští kolegové a smysluplná náplň práce patří mezi nejsilnější motivátory pro setrvání ve stávajícím zaměstnání, popřípadě při výběru nové práce,“ informovala Jitka Součková, marketingová manažerka Graftonu.

Češi touží po změně práce, hledají ji přes internet i na doporučení.

Mění se také pohled na zaměstnanecké benefity. Například stravenky, ale také mobilní telefon i pro soukromé účely, občerstvení na pracovišti, teambuildingové aktivity, či dokonce vánoční dárky považuje většina kandidátů za samozřejmost. Velká poptávka je naopak vedle 13. a 14. platu po příspěvku na bydlení, služebním vozu i k soukromým účelům, práci z domova nebo osobním kouči či jazykovém vzdělávání.

Od internetu až po úřady práce

Dle průzkumu Graftonu hledají Češi práci nejčastěji na internetu (95 %), sílí však i obliba personálních agentur (68 %) a doporučení známých (56 %). Stále méně k hledání práce využívají inzerci v médiích (23 %) či služeb úřadů práce (18 %).

„Nejvyšší nárůst oproti loňsku zaznamenal způsob hledání zaměstnání na doporučení známých,“ uvedla Jitka Součková a doplnila: „Většina velkých českých zaměstnavatelů zavedla v uplynulém roce referenční program, v rámci kterého mohou stávající zaměstnanci dostat za doporučení nového kolegy nemalé odměny a zavádějí se i příspěvky náborové, tedy pro nové nastupující zaměstnance.“

Růst obliby personálních agentur je dán zase tím, že většina schopných kandidátů přechází do skupiny pasivních uchazečů, které je třeba hledat jinou cestou než vystavením inzerce na pracovním portálu. A na to většinou interní HR týmy nemají kapacitu ani potřebné know-how.

Nejčtenější

Tři ženy úspěšně zhubly. Jak ale vypadají o půl roku později?

Ke konci projektu se účastnice sešly při závěrečném společném focení. Zleva...

Díky programu Cambridge Weight Plan změnily tři ženy životní styl a odměnou jim bylo, že po pár měsících oblékly menší...

Začalo Australian Open. Bookmakeři a sázkaři se shodují na favoritech

Začalo Australian Open. Bookmakeři a sázkaři se shodují na favoritech

Mezi hlavní vrcholy sázkařské sezóny budou patřit v roce 2019 tenisové grandslamy. Prvním z nich, který tradičně začíná...

Moderní inkousty nahrazují klasické chodbové tiskárny

Moderní inkousty nahrazují klasické chodbové tiskárny.

Uvažujete o koupi nové flotily tiskáren a nevíte si rady při výběru? Inkoustová technologie HP PageWide je něco jako...

Obchodování online – vysoké zisky a vysoká rizika, Díl 1.

trading

Uživatelé tradingových platforem mají k dispozici nástroje profesionálních obchodníků s akciemi, ale podceňují často...

Nudíte se? Zkuste rande bez závazků

Nudíte se? Zkuste rande bez závazků

Tajné erotické fantazie žen se stále častěji stávají skutečností na platformách nezávazného seznamování. Dámy zde mohou...

Další z rubriky

Dr. Müller Pharma: Rodinná firma, co není na prodej

Ilustrační foto

Na fotbalovém hřišti se střetávají mužstva kuvajtských doktorů a farmaceutů. Všichni mají na dresech nápis Varikosan....

Postupte na kariérním žebříčku díky programu Právo v manažerské praxi

Postupte na kariérním žebříčku díky programu Právo v manažerské praxi

V oblasti moderního managementu a práva je zapotřebí se neustále vzdělávat, protože se vše mění. Náskok před ostatními...

Společná evropská měna slaví 20. narozeniny. A Evropané si euro chválí

Společná evropská měna slaví 20. narozeniny. A Evropané si euro chválí

S příchodem roku 2019 slaví euro dvacet let existence. Přesně před 20 lety, tedy 1. ledna 1999, zavedlo jedenáct...

Najdete na iDNES.cz