Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Dopravní podnik chce, aby se cestující cítili bezpečně

Komerční sdělení   0:01aktualizováno  0:01 – KOMERČNÍ SDĚLENÍ
„Už to nevidíme černě,“ tak se jmenuje kampaň, ve které se Dopravní podnik Ostrava (DPO) zaměřil na problematiku černých pasažérů a nedodržování podmínek přepravy. Zároveň podnik informuje o změnách v systému vymáhání pokut.

Dopravní podnik chce, aby se cestující cítili bezpečně. | foto: Dopravní podnik Ostrava

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

„Od nástupu do funkce jsou mou prioritou naši cestující, jejich komfort a bezpečí,“ vysvětluje generální ředitel DPO Daniel Morys a pokračuje: „Chceme jasně vzkázat těm, kteří za naše služby platí a dodržují naše přepravní podmínky, že si jich vážíme. A těm, kteří je porušují, že od této chvíle to budou mít s námi ještě těžší.“

Jak připomíná ostravský radní pro dopravu Lukáš Semerák, dopravní podnik je největší městskou společností. „Ročně Ostrava dotuje dopravní podnik více než jednou miliardou korun a je normální, že tu platí nějaká provozní pravidla, která je potřeba v zájmu všech cestujících jasně dodržovat,“ dodává Semerák.

Jaké změny tedy nastanou?

ASISTENTI PŘEPRAVY

Hlavním nástrojem budou asistenti přepravy. Asistenty přepravy zavedl DPO po dohodě s vedením Statutárního města Ostravy na začátku dubna letošního roku. Jejich hlavním úkolem je pomáhat cestujícím a ve spolupráci s městskou policií hlídat dodržování přepravních podmínek, zejména zajištění bezpečnosti a pořádku ve vozidlech. V případě, že narazí na cestujícího bez platného jízdního dokladu, mají oprávnění jej z přepravy vyloučit už při nástupu do vozidla.

Dopravní podnik chce, aby se cestující cítili bezpečně.

Asistenty přepravy vždy doprovázejí dva strážníci a běžně poskytují informace o spojích dopravního podniku, pomáhají maminkám s kočárky či lidem s omezenou možností pohybu. „Aktuálně máme plný evidenční stav asistentů a cestující je začnou potkávat mnohem častěji. Cestující si tuto službu velice oblíbili, stále nám chodí pozitivní reakce,“ říká Daniel Morys.

VYŠŠÍ POKUTY

Od 1. ledna 2018 se zvýší snížená sazba tarifní přirážky, tedy pokuta přímo na místě, ze 700 Kč na 1000 Kč. Aktuálně DPO eviduje více než půl milionu nezaplacených pokut u téměř 75 tisíc cestujících v celkové výši skoro sedm set milionů korun. Po skončení kampaně bude vedení DPO řešit předání nedořešených případů třetí straně s cílem zajistit jejich účinné vymáhání.

AMNESTIE

Dopravní podnik dává poslední šanci stávajícím dlužníkům. Kdo si do 24. 12. 2017 koupí minimálně půlroční jízdenku, tomu budou odpuštěny všechny dosavadní dluhy z nezaplacených pokut za jízdy načerno (pokud už nejsou soudně nebo exekučně vymáhány!). Zhruba tři čtvrtiny černých pasažérů jezdí načerno opakovaně, v průměru byli za posledních pět let chyceni šestkrát bez platných jízdních dokladů.

Dopravní podnik chce, aby se cestující cítili bezpečně.

„Můžete mít wi-fi na zastávkách, můžete uklízet ve vozidlech MHD několikrát denně, to vše ale postrádá smysl, necítí-li se cestující v MHD bezpečně,“ podporuje celý projekt radní Lukáš Semerák.

Základní fakta

  • Počet nezaplacených pokut: 554 405
  • Počet dlužících cestujících: 74 772
  • Výše nezaplacených pokut: 677 821 390 Kč
  • Počet osob vyloučených z přepravy: 8 442 (od dubna 2017)
  • načerno jezdí zhruba 6 % cestujících, a jejich počet meziročně neklesá, ale ani nestoupá
  • zhruba tři čtvrtiny černých pasažérů jezdí na černo opakovaně (v roce 2016 10 tisíc z celkového počtu 14 tisíc)
  • evidujeme rekord u jednoho cestujícího za posledních 5 let 377 přistižení

Hlavní zprávy

Nejčtenější

Sakura mezi šestnácti nejlepšími stavbami světa

Sakura mezi šestnácti nejlepšími stavbami světa

Rezidence Sakura skupiny T.E se probojovala mezi 16 nejlepších staveb světa v kategorii Residential – Future Project...

Deset důvodů, proč jsou datovky lepší než maily a dopis

Deset důvodů, proč jsou datovky lepší než maily a dopis

Jen málokdo z nás si libuje v komunikaci se státní správou. Úředníci bývají často přehlceni a na jejich odpověď se...

S O2 TV se přechodu na DVB-T2 bát nemusíte.

S O2 TV se přechodu na DVB-T2 bát nemusíte.

Těšit se můžete i na větší množství sportu.

Kdo ovládne finále? Vsaďte si na MS a získejte 1 000 Kč zdarma

Francie vs. Chorvatsko

Je tady netrpělivě očekávaný vrchol! Kdo ovládne finále MS 2018? Vstupte do největší komunity sázkařů a vyzvedněte si...

Nový král levných telefonů je tady! Na trhu je Honor 7S

Nový král levných telefonů je tady! Na trhu je Honor 7S

Značka smartphonů Honor na náš trh uvedla trhák střední třídy. Honor 7S je v současnosti nejmenším Honor modelem vůbec...

Další z rubriky

V Ostravě startují jubilejní dny jednoho z nejstarších aukčních domů světa

František Muzika: Tři larvy II ve žluté, prodáno v aukci Dorothea za 1,8...

Neuvěřitelných 311 let od založení ve Vídni, 26 aukčních sezon v České republice a nyní už 20 let v severomoravské...

ODISky prvňáčkům zdarma

ODISky prvňáčkům zdarma

Dopravní podnik Ostrava (DPO) nabízí, podobně jako v loňském roce, letošním prvňáčkům jejich první ODISku (kartu pro...

Svodidla z ostravské huti zlepšují bezpečnost na silnicích už 50 let

Speciální motosvodidla snižují počet smrtelných úrazů motorkářů

Letos je tomu 50 let, kdy se v ostravské huti vyrobila první silniční svodidla. Od roku 1968 jich huť vyrobila více než...

Najdete na iDNES.cz