Dešťovka je kamarád

Komerční sdělení   0:01aktualizováno  0:01 – KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Na patnácti plzeňských mateřských školách se děti hravou formou seznamovaly s dešťovou vodou ve své zahradě. Zjišťovaly, jak se chová, proč je dobré ji chytat a jak ji využívat. Realizaci výukového programu v každé školce zapojené do projektu předcházela instalace vlastního sudu a dešťové klapky na zachytávání dešťovky.

Pokus s hlínou ve zkumavkách | foto: Spolek Ametyst

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Dvě lektorky Spolku Ametyst navštěvovaly během letošního jara a podzimu předškoláky v patnácti mateřinkách a strávily s nimi v jejich zahradě hravé výukové dopoledne na téma dešťová voda.

Po úvodním přivítání a seznámení si děti protáhli tělo při jógové rozcvičce spojené s říkankou o vodě, aby se na téma naladily. Malí badatelé poté pomocí krabičkové lupy a určovacího klíče poznávali, jací tvorové v zahradě žijí. Důležitým zjištěním bylo, že všichni zdejší obyvatelé potřebují k životu vodu. Děti provedly důkladný průzkum všech koutů zahrady a označovaly místa barevnými vlaječkami, kde by se mohla voda vyskytovat.

Hra na řeku, mraky, déšť a led

Hra na řeku, mraky, déšť a led

Jednoduché to bylo s vodou očima viditelnou (jezírko, louže, sud atd.), ale jak se přesvědčit o přítomnosti vody, která není hned zjevná? Děti si zahrály na vědce a provedly jednoduché pokusy – zamlžení zkumavky s hlínou, ochutnávka šťavnatého jablka, zamlžené zrcátko od dechu. Získané poznatky vyvolaly u zvídavých předškoláků další otázku. Jak se voda do zahrady dostala? Vysvětlení přišlo v podobě příběhu o oběhu vody doplněného obrázkem.

Oběh vody není nic složitého

Oběh vody není nic složitého

 „Děti se ještě proběhly po zahradě a naznačovaly pohybem těla, jak voda putuje krajinou (tekoucí voda, létající mraky, padající déšť, ztuhlý led). Když byla potřeba ještě běhat, zařadili jsme hru „Mrazík a sluníčko“. Na závěr všichni přiložili ruku k dílu při tvorbě pítka a koupátka pro hmyz a ptáky, o které se budou děti v zahradě starat,“ uvedla koordinátorka projektu Iveta Pišvejcová.

Vytvořením uvedených prvků jsme chtěli podpořit děti a jejich učitele k využívání srážkové vody v zahradě i domácnosti a šetřit tak drahocennou pitnou vodu.

Pátrání po „breberkách“ v zahradě

Pátrání po „breberkách“ v zahradě

Realizaci výukových programů a instalaci sudů do školek finančně podpořil Nadační fond Zelený poklad.

Hlavní zprávy

Nejčtenější

Užívejte si oblíbené aplikace bez čerpání dat

Užívejte si oblíbené aplikace bez čerpání dat

Sedíte v dálkovém autobuse z Ostravy do Prahy. Vlak má zase zpoždění. Potřebujete zabavit děti při čekání u lékaře nebo...

Samsung, nebo iPhone, to je oč tu běží

Black friday

Sparta, nebo Slavia? Blondýnky, nebo brunetky? Kančí se šípkovou, nebo se zelím? Svět je plný dilemat, což platí...

Plzeňské překvapení? Ne! Tipéři to vidí na druhou výhru Realu

Plzeňské překvapení? Ne! Tipéři to vidí na druhou výhru Realu

Druhá prohra s Realem, nebo plzeňské překvapení? Největší komunita sázkařů žene za druhou výhrou Real.

John Quinn, tvář whiskey Tullamore D.E.W. v Praze

John Quinn, tvář whiskey Tullamore D.E.W. v Praze

Při příležitosti festivalu Whisky Life Prague navštívil Prahu John Quinn, Global Brand Ambassador irské whiskey...

Moderní stavební systém spoří čas i peníze

Moderní stavební systém spoří čas i peníze

Sedíte právě nad výpočty a cenami svého budoucího domu či přestavby? Myslete na to, aby se úspora v materiálu...

Další z rubriky

Správný výběr kanálových poklopů rapidně zvyšuje kvalitu vozovky

Správný výběr kanálových poklopů rapidně zvyšuje kvalitu vozovky

Proč jsou někde kanály tak propadlé, že jízda přes ně představuje vážnou hrozbu pro tlumiče, zatímco jinde navazují na...

O fyzickou kondici zaměstnanců Eurosoftwaru je postaráno

Účastníci bikového trailu po 9 vrcholech Krušných hor - Stoneman Miriquidi

Eurosoftware je firma, která o fyzické i duševní zdraví svých zaměstnanců pečuje prostřednictvím mnoha benefitů. Jedním...

Nový autosalon Toyota Dolák Plzeň již brzy otevře

Nový autosalon Toyota Dolák Plzeň již brzy otevře

U obchodního centra Borská pole vzniká nový autosalon Toyota. A jelikož se jedná o tradičního plzeňského prodejce této...

Najdete na iDNES.cz