Percepce neboli vnímání obličeje, potažmo sociální percepce je způsob, jakým vnímáme ostatní osoby. U nás lidí je zcela klíčová pro orientaci ve společnosti, odhadování vlastností, vytváření obrazu osobnosti a jeho úspěchu, ať už v osobním, nebo pracovním procesu. Hraje významnou úlohu i v jazykové metafoře: něco bez tváře, někdo ztratil tvář, někdo či něco tvář teprve získává.
Obličeji věnujeme zdaleka největší pozornost při sociálních interakcích. Vypovídá o nás mnoho informací. Pohlaví, věk, sociální postavení, zdraví, kulturu. Obličej v nás vytváří pozitivní nebo negativní pocity. Jeho prostřednictvím poznáváme, jak se cítíme a ke komu co cítíme, kam patříme, kdo jsme. Obličej není jen jednou z částí našeho těla, ale odráží vše, čím jsme zvláštní a čím se odlišujeme od ostatních. Konfucius řekl: „Dítě za svůj obličej nemůže, ale dospělý je za svůj zevnějšek zodpovědný.“
Brýle utvářejí první dojem
Tento podprahový filtr vizuálního hodnocení je nám dán od přírody a má své zákonitosti. Jejich znalost je pro stylistu brýlí zcela zásadní. Brýle formují povahový rys a utvářejí první dojem, protože oční kontakt je základním komunikačním kanálem naší osoby. Sebeprezentace se děje na základě exponování vlastního jevu. Pokud k vám bytostně patří, jste to vy a stává se vaším rysem. Cokoli se objeví ve vašem obličeji, ovlivní uspořádání podprahových schémat pozitivní či negativní reakce vás i okolí.
Desatero tváří osobnosti v ŽILKA OPTIK STUDIO
Několik let studia fyziognomie obličeje, charakterů osobnosti, emoční složky designu a stylizace, přivedlo ŽILKA OPTIK STUDIO k myšlence zpracovat tyto poznatky do celku a nabídnout je ve službě zákazníkům.
Koncept „Desatero tváří osobnosti“ vychází z definice introverta a extroverta. Tyto dvě skupiny jsou děleny do dalších emočních rovin zastoupených v designových rozdílných kolekcí. Styling je založen na znalostech fyziognomie obličeje a jeho vypovídající hodnotě, emoční hodnotě designu a temperamentu osobnosti. Tato odborná témata diskutujeme při stylingu brýlí na míru jakékoli osobnosti.
Jedinečná technologie zkoušení brýlí
Nová technologie zkoušení brýlí nabízí vidět se na velkém monitoru v zamýšlených brýlích navzdory vaší dioptrické vadě. Tím to ale nekončí. Vidíte se nejen v různě působivých modelech, ale jste přímo zakomponováni i do různých tematických situací tak, abyste měli lepší představivost o svém působení v sociálních interakcích.
Technologie poslouží i těm, kteří se při sundání svých dioptrických brýlí přirozeně nevidí. Nedílnou součástí poradenství je etiketa použití vhodného designu do daného společenského prostředí. Pohodlí, správná velikost, tvar nebo barva je samozřejmostí, o které není třeba psát.
Více informací o ŽILKA OPTIK STUDIO a jeho kompletní sortiment i služby najdete na www.zilkastudio.cz.