Byty
Byty - forma vlastnictví
Dům
Pozemky
Komerční nemovitosti
Lokalita
Kraje
» Hlavní město Praha
» Středočeský kraj
» Jihočeský kraj
» Jihomoravský kraj
» Karlovarský kraj
» Kraj Vysočina
» Královéhradecký kraj
» Liberecký kraj
» Moravskoslezský kraj
» Olomoucký kraj
» Pardubický kraj
» Plzeňský kraj
» Ústecký kraj
» Zlínský kraj
» Evropa
» Severní Amerika
» Afrika
Cenové rozpětí v Kč  
(?)
Plocha v m² Plocha parcely v m² (?)
Stav nemovitosti
Konstrukce budovy
Podle počtu podlaží budovy
Počet podlaží budovy
Poschodí bytu
Počet místností
Zařízenost nemovitosti
Vybavení
Způsob vytápění objektu
Aktuálnost
+ další volby
Zavřít box Vymazat formulář
Cenové rozpětí v Kč Plocha v m²
Lokalita
>> Hlavní město Praha
>> Středočeský kraj
>> Jihočeský kraj
>> Jihomoravský kraj
>> Karlovarský kraj
>> Kraj Vysočina
>> Královéhradecký kraj
>> Liberecký kraj
>> Moravskoslezský kraj
>> Olomoucký kraj
>> Pardubický kraj
>> Plzeňský kraj
>> Ústecký kraj
>> Zlínský kraj
Zavřít box Vymazat formulář
Lokalita
Název nebo adresa RK
Zavřít box Vymazat formulář

David Bartoš: dobrý realitní makléř zajistí vyšší cenu a rychlý obchod

Komerční sdělení   10:04aktualizováno  10:04 – KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Už osmnáctým rokem dělá David Bartoš realitního makléře. Za tu dobu má za sebou více než 1100 úspěšně uzavřených realitních obchodů v Praze a okolí.

David Bartoš: dobrý realitní makléř zajistí vyšší cenu a rychlý obchod| foto: David Bartoš

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Jaká je dnes role realitních makléřů? Přes internet si dnes může každý byt prodat sám a stejně tak najde potřebné návody a vzory dokumentů?

Prodej bytu neznamená jen to, že si nafotíte vlastním fotoaparátem nebo dokonce mobilem byt, napíšete s pomocí kamarádů hezký text a vystavíte inzerát na internetu. Dobrý realitní makléř má zkušenosti, díky kterým stanoví správnou cenu. To je alfa a omega toho, aby se byt prodal relativně rychle. A nikdo nechce dostat při prodeji méně, než je tržní cena. Prodej bytu je proces, který zkušenosti velmi urychlují a usnadňují. Já jsem úspěšně uzavřel přes 1100 realitních obchodů, z toho téměř čtyři pětiny byly byty. Běžný člověk prodá dva až tři byty za život. To já v dobrém období prodám za pár týdnů.

Podle čeho se tedy stanovuje správná cena bytu?

To nejde tak jednoduše říct. Každý byt je jiný, je v jiném domě, což hraje roli, v okolí je jiná infrastruktura, rozhodují detaily. Já mám stavební vzdělání a mám i certifikaci jako odhadce nemovitostí, takže můžu dělat odhady například pro banky. Díky mému vzdělání a zkušenostem jsem schopen odhadnout cenu téměř okamžitě. Často je ale nutné zpracovat spoustu informací, než klientovi s určitou jistotou můžu říct, že za nějakou cenu se byt s největší pravděpodobností v rozumném čase prodá a že to je pro klienta dobrá cena. Odhad ceny mimochodem v Quantum Reality nabízíme zdarma.

Dobře, to je stanovení ceny. Kde tedy podle vás může makléř ještě prospět?

Realitní makléř má od nemovitosti i samotného prodeje odstup. Funguje jako arbitr, umí jednat s lidmi, umí odhadnout, co je zajímá a co je pro ně nepodstatné. Tím, že ví, na co se ptát – na obou stranách – a na co se zaměřit, může urychlit jednání a pomoci dotáhnout obchod do konce. Spousta obchodů přímo mezi kupcem a prodejcem nedopadne proto, že si na první schůzce neporozumí a zavřou si vrátka k dohodě. Když se s nimi vidím nejdříve já, můžu obě strany na jednání připravit, a pak už působit jen jako mediátor a pomoci jim k dohodě, která je pro obě strany výhodná.

Umím zkrátka majiteli nemovitosti doporučit ty zájemce, o kterých si myslím, že budou mít na nemovitost podobný pohled, a nezatěžovat ho těmi, kde jasně vidím, že by to nedopadlo. A obráceně – lidé nechtějí chodit na spoustu prohlídek, které nikam nevedou, nebo kde se nabízí něco jiného, než se dočetli na internetu. Chtějí vidět pár nemovitostí, které odpovídají jejich představám a možnostem a pak se relativně rychle rozhodnout. V tomto je role realitního makléře zatím nenahraditelná. Ostatně, i já jsem svěřil prodej svého bytu z důvodu určitého odstupu raději kolegům.

Lidé ale často nechtějí platit provizi realitní kanceláři, která jim přijde vysoká.

V Quantum Reality ale prodávající provizi neplatí. Navíc dostanou zdarma odhad ceny nemovitostí a postaráme se o celý proces prodeje. Při prodeji nemovitosti už ale dnes není jen samotný realitní makléř. Je třeba najmout profesionálního fotografa, který umí nemovitosti fotit. Homestaging (úpravu nemovitosti pro prezentaci) a inzerci na internetu také řeší specialisté. Později pak přijdou ke slovu právníci a specialisté na financování nemovitostí. To všechno jsou profesionálové, kteří nepracují zadarmo a budete je muset najmout, i když se rozhodnete prodat si byt sami. Můžete to zkusit samozřejmě zvládnout svými vlastními silami, ale pak jsem si jistý, že za pár měsíců oslovíte fungující realitní kancelář a příště už se o prodej sami nepokusíte. Protože zjistíte, že s realitkou prodáte byt za lepší cenu a rychleji. Navíc zájemci se také dnes raději obracejí na realitního makléře, než aby oslovovali přímo majitele.

Dobře, jak tedy ale najít dobrého a kvalitního realitního makléře?

Já jsem se k drtivé většině nemovitostí dostal na doporučení. Občas si připadám jako takový „rodinný makléř“ – prodám jednu nemovitost a v rámci širší rodiny mě doporučují dál. Protože jednotliví klienti jsou spokojení a vidí v mojí práci hodnotu. Navíc nejčastějším důvodem prodeje nemovitosti je nějaká rodinná událost. Když to vezmu popořadě, tak nejprve si lidé pořizují větší byt, protože se jim narodí děti. Ty po čase dospějí a byt je najednou příliš velký. Dospělé děti samozřejmě také někde musí bydlet. Lidé se poměrně často rozvádějí a samozřejmě také umírají. Všechno to jsou emocemi zasažená období, kdy potřebujete makléři věřit a spolehnout se na něj, a tam nic lepšího než dobrá zkušenosti z minulosti, nebo reference spokojeného známého není.

Získat si podobné reference ale nějakou dobu trvá.

Jistě a není to zadarmo. Je za tím spousta práce. Klienti rádi ocení dobrou práci a umí rychle poznat i tu nekvalitní. Já dělám

realitního makléře

už osmnáct let. Zrealizoval jsem úspěšně více než 1100 realitních případů a potkal jsem v rámci obchodních jednání už několik desítek tisíc lidí. Slyšel jsem spoustu příběhů a vím, že dobrou práci umí lidé ocenit a doporučit ji dál. Bez toho v oboru můžete chvíli přežívat, ale dlouhodobě být úspěšný, pokud za sebou nemáte spokojené klienty, být nemůžete. 

Témata: ks-nalevo