Životní styl dnešní doby je silně provázaný s elektronickými médii a nejinak je tomu v případě dětí, a to i těch menších. Stále více času tráví u televize, počítačů či telefonů. Dostat je od obrazovek a monitorů k jiným, prospěšnějším činnostem, jako je právě čtení, je stále náročnější. Albert proto spouští novou kampaň Dětská knihovnička, jež děti ve čtení knih podporuje.
Digitální svět za obrazovkou děti fascinuje, audiovizuální vjem je pestrý, dynamický a mnohem jednodušeji se vstřebává. Filmy i hry jsou profesionálně a graficky poutavě zpracované a snadno je přenesou do fiktivních světů, které jsou barvité a možná i přesahují jejich vlastní fantazii. Jenže jde o fantazii někoho jiného, v tomto případě výtvarníků a designérů, a děti nejenže takový obsah pouze konzumují, nerozvíjejí ani své schopnosti a svou představivost.
Aby děti více četly, je třeba je ke knihám přivést nenásilnou formou. Pokud k tomu budou nuceny, těžko si ke čtení vytvoří kladný vztah. Je tedy třeba v nich vyvolat o knihy zájem, který je pak bude provázet celý život, a díky kterému budou knihy samy vyhledávat a trávit s nimi více času.
Za tímto účelem se Albert spojil s nakladatelstvím Albatros a Českou televizí a přináší Dětskou knihovničku – sérii knih s příběhy z nejoblíbenějších večerníčků. Hrdiny těchto příběhů děti dobře znají z obrazovek, a proto pro ně bude snazší se sžít s milovanými postavičkami v knižní formě. Celkem osm knih, ve kterých nechybí Rumcajs či Bob s Bobkem, mohou zákazníci získat v prodejnách Albert za body, které získají při nákupu zboží.
Knihy dětem pomáhají rozvíjet fantazii a představovat si příběhy tak, jak chtějí. Také díky nim poznávají spoustu nových věcí a rozšiřují se jim obzory. Zároveň je to ideální příležitost pro rodiče, jak jim při objevování světa pomoci a například společným čtením prohlubovat vzájemný vztah.