Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

CRM: napříč světem výroby

Komerční sdělení   12:19aktualizováno  12:19 – KOMERČNÍ SDĚLENÍ
CRM (Customer Relationship Management) je softwarový nástroj, bez nějž se dnes neobejde žádná firma, jejíž prosperita je závislá na spokojenosti zákazníků.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

CRM: napříč světem výroby | foto: Asseco Solutions, a.s.

U každého z různých typů výrobních firem však spokojenost zákazníka spočívá v něčem jiném a z toho také vyplývá, jak zákazník u kterého typu výroby zasahuje do výrobního procesu. Na tom také závisí konkrétní role CRM v dané výrobní firmě či v dané kombinaci typů výroby.

Výroba na sklad

Z pravidla se jedná o sériovou, až hromadnou výrobu, kdy není předem známý konečný zákazník. Zákazníci tedy ovlivňují vývoj výrobku pouze nepřímo v počáteční fázi, kdy probíhají marketingové průzkumy, jejichž úkolem je zjistit, co trh požaduje a jaké vlastnosti by výrobek měl mít. 

Komunikace se zákazníkem je tedy u tohoto druhu výroby minimální. Je jasná podoba výrobku, jeho vlastnosti a také cena. Prostřednictvím CRM je zde zpravidla především měřena loajalita zákazníka a jeho zájem o daný výrobek.

ASSECO SOLUTIONS, A.S.

Montáž dle objednávky

Sem patří například výroba automobilů, počítačů a podobně. Ty se zpravidla montují a kompletují z již předem vyrobených komponent a podsestav, jejichž skladba, vlastnosti finálního celku a jeho cena se musí komunikovat se zákazníkem. Prostřednictvím CRM je realizována veškerá související evidence, komunikace se zákazníkem, marketingové aktivity (ověření na trhu, jaký bude zájem, které komponenty jsou žádány a podobně).

Výroba na objednávku

V rámci tohoto typu výroby zákazník poptává produkt zpravidla na základě katalogové nabídky standardních výrobků. Výroba konkrétního kusu je zahájena až po objednání a po předchozím vyjasnění podmínek. Výroba je realizována podle již existující technické dokumentace. Zpravidla se jedná o kusovou výrobu s malou mírou opakovatelnosti. 

Typickým příkladem výrobku tohoto druhu výroby jsou menší strojírenské celky, typizovaný nábytek a podobně. Prostřednictvím CRM jsou zde mimo jiné specifikovány prodejní ceny, které nebývají známé v rámci katalogové nabídky.

ASSECO SOLUTIONS, A.S.

Projektování a výroba na objednávku

Při tomto typu výroby vzniká produkt, který na trhu dosud neexistuje a ani k němu neexistuje dokumentace. Je vyvíjen na objednávku zákazníka a přesně podle jeho požadavků. Sem patří široké spektrum možných výrobků od velkých projektů, jako jsou například energetické a průmyslové investiční celky, až po výrobky malého rozsahu jako jsou komponenty automobilového průmyslu.

CRM zde má nezastupitelnou úlohu především v rámci komunikace se zákazníkem. Jeho prostřednictvím probíhá nejen nabídkové a poptávkové řízení, ale zejména veškerá správa řízení projektu. Vzhledem k tomu, že výrobky jsou často z oblasti automobilového průmyslu, jedná se o sériovou až hromadnou výrobu. Pro komunikaci se zákazníky je využívána elektronická výměna dat. V případě tohoto typu výroby probíhá množství nejrůznějších kontrolních a schvalovacích řízení a auditů, do kterých se CRM ve velké míře zapojuje.

Jiří Hrubý,
analytik HELIOS
ASV Náchod, a.s.
Partner systémů HELIOS

Autor:

Nejčtenější

Dá se při zařizování interiéru spolehnout na jediného partnera?

Luxusní prémiová kuchyně a sestava skříní HANÁK FOTO: HANÁK NÁBYTEK

A kde ho najít? Vyhněte se stresu, ztrátě času i špatným rozhodnutím a najměte jednoho spolehlivého dodavatele. Obraťte...

Jak si poradit s podzimním úklidem zahrady?

Jak si poradit s podzimním úklidem zahrady?

Chcete mít zahradu před zimou uklizenou stejně dobře jako obývací pokoj v neděli odpoledne? Poradíme vám, jak si s tím...

Sledujte Tipsport extraligu na TV Tipsport a získejte zdarma 150 Kč

Sledujte Tipsport extraligu na TV Tipsport a získejte zdarma 150 Kč

Tipsport extraliga se už zase blíží! 14 týmů, 52 kol, 364 zápasů v základní části a elektrizující bitvy v play off....

Rybářství Třeboň: Staráme se o klenoty v české krajině

Rybářství Třeboň: Staráme se o klenoty v české krajině

Na Třeboňsku je přibližně 500 rybníků, které tvoří geniálně důmyslný systém propojený desítkami kilometrů vodních...

Objevte krásy přírody a pohádkového světa se značkou PANDORA

Objevte krásy přírody a pohádkového světa se značkou PANDORA

Šperkařský dům PANDORA letos na podzim představuje hned dvě nové kolekce šperků s názvy Zrnka života a Královské...

Další z rubriky

Budoucnost je v udržitelném zemědělství

Budoucnost je v udržitelném zemědělství

Za 30 let bude 40 % světové populace trpět nedostatkem vody, jedna třetina na světě produkovaných potravin se k...

Přínos business inteligence řešení vám pomohou zvýšit externí data

Přínos business inteligence řešení vám pomohou zvýšit externí data

Vložte do rukou svých B2B obchodníků účinnou zbraň! Je čas vidět svůj business z větší perspektivy, přes externí data....

Státní hypotéky byly i po týdnu k mání. Mladí lidé o ně nemají zájem

Státní hypotéky byly i po týdnu k mání. Mladí lidé o ně nemají zájem.

O státní hypotéky nebyl takový zájem, se kterým se počítalo. Před prvním dnem podání žádostí se někteří nezdráhali...

Najdete na iDNES.cz