Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Co o nás vypovídá rukopis? Grafologie pomáhá personalistům i manažerům

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00
Jak zjistit vlastnosti jednotlivých zaměstnanců? Velkým pomocníkem při odhalování jednotlivých rysů osobnosti se stává grafologie, která analyzuje rukopis člověka.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Co o nás vypovídá rukopis? | foto: IVE-AGENTURA

  1. Jaké zaměstnance chce mít každá firma?
  2. Historie grafologie
  3. Co všechno mohou znaky rukopisu o člověku prozradit?
  4. Vypovídací hodnota grafologie

Každý majitel firmy si přeje mít zaměstnance především loajální, kteří se rychle adaptují na nové podmínky a zapojí se co nejrychleji do stávajícího kolektivu. K tomu samozřejmě přistupuje i jejich vysoká profesionalita a odpovídající odborná úroveň. Jak ovšem odhalit vlastnosti jednotlivých zaměstnanců?

Můžeme využít soubor různých testů a pohovorů. Lidé se mezi sebou zásadně liší. To je známá pravda, že každý má jiné životní cíle, každý má jiné motivy, hodnoty i přání. Velkým pomocníkem při odhalování jednotlivých rysů osobnosti se stává grafologie. Dnes je u nás stále více používána, po vzoru zemí jako je Francie, Německo, Itálie či Švýcarsko.

Grafologie není jen diagnostická metoda, ale i empirická věda

Největší rozmach zažila grafologie v 19. století, a to především v Německu. Grafologie je nejen diagnostickou metodou, ale i empirickou vědou. Zkoumá vztah mezi rukopisem osobnosti a jejími psychosomatickými vlastnostmi.

Grafologie analyzuje rukopis člověka, jeho grafické projevy, umožňuje uchopit osobnost člověka, je jednou z disciplín aplikované psychologie. Každý z nás se stává svéráznou individualitou, odlišuje se tak od druhých, každý rukopis je tedy jiný. Existují rukopisy podobné, ne však identické.

Písmo užívali básníci, učenci, vlastnoruční podpis byl důležitý v oblasti práva, při uzavírání smluv, dostával se do hospodářského života. Písmo se napodobovalo, podpisy falšovaly, proto byli povoláni soudní znalci. Začátek 17. století přinesl rozvoj vědy, která zkoumala rukopis, rozpoznáváním lidské povahy z písma se zabývají odborníci v Německu, ve Švýcarsku, ve Francii. Základy vědeckého rozboru písma byly však položeny až v 19. století.

Rukopis symbolizuje například pisatelův temperament, morálku či prudkost emocí

Pisatel pomocí rukopisu o sobě podává informace, neuvědomuje si však, že tak činí. Rukopis prozrazuje ledacos o osobnosti pisatele - symbolizuje temperament, odhaluje morální a volní vlastnosti, popíše sílu vůle, temperamentu, vitality, prudkost emocí. Můžeme tedy o pisateli říci, zda je extrovert či introvert, melancholik či cholerik, zda se rád druží, nebo se naopak uzavírá ve svém světě.

Grafologie jako diagnostická metoda se dnes dobře uplatní nejen v klinické psychologii. Také je běžně používána k posouzení schopností a vhodnosti kandidátů na to, či ono pracovní místo. Grafologie pomáhá při výběrových řízeních, uchazeč je požádán o stránku rukou psaného textu.

Napíše svůj životopis, popíše své silné stránky, rozepíše se o svých zálibách. Grafolog pak spolehlivě odhalí osobnost pisatele, z rukopisu vystupuje vitalita, temperament, pracovní výkonnost, kombinační schopnosti, způsob myšlení, míra kreativity, hodnotová orientace, empatie.

Zadavatel grafologických rozborů probere s grafologem výsledek rozboru. Informace, které grafologická analýza poskytne, mohou zabránit chybám při přijímání nových zaměstnanců na různé pracovní pozice. Ušetří také organizaci zbytečné výdaje, stejně tak zabrání špatným pocitům z případného neúspěchu.

Hodnověrné informace pak získáme především tehdy, spojíme-li všechny dostupné údaje o uchazečích s analýzou jejich grafického projevu. Leckteré cenné poznatky budou potom vyloženy srozumitelným a pochopitelným způsobem. Je tedy umožněno každého uchazeče vidět v celé jeho rozmanitosti.

Grafologie nám dává skvělou možnost bojovat se svými nedostatky

Rukopis je pak možné porovnat v určitém časovém odstupu, spolehlivě se pak dozvíme, kam se nový zaměstnanec posunul, jak je na nové pracovní pozici spokojený, jak profesionálně roste. Grafologický rozbor je zapojen do sestavování motivačního programu daného zaměstnance.

Máme pak na paměti jeho povahové rysy, hodnotový systém, minulé zkušenosti, názory a postoje, co si odnesl ze svého dětství. To vše se ukládá do podvědomí a odráží v písmu každého z nás.

Grafologie ukáže na autorovy vlohy, schopnosti, předpoklady. Těchto schopností pak může využít v profesi, pro kterou se rozhodne. Může se také samozřejmě zdokonalovat, uvědomit si své slabé stránky, pokud je má. Většina z nás je odhodlána bojovat se svými nedostatky, a díky grafologii k tomu dostává skvělou příležitost.

Čím více se rukopis odlišuje od školní předlohy, tím více nám prozradí

Písmo může být na první pohled špičaté, hranaté, oblé, velké či malé, úzké, nebo široké, baculaté, nebo naopak hubené, má slabý či silný tlak, pisatel různě tlačí na psací prostředek, řádky vede rovně, nebo mu padají dolů, či utíkají nahoru, má různě velké okraje. Tyto znaky písma se vzájemně kombinují a jsou pak nositeli jednotlivých vlastností.

 Čím více se rukopis odlišuje od školní předlohy, tím více nám prozradí. Grafické znaky symbolizují určité vlastnosti pisatele. Podle analyzovaných znaků dovede grafolog spolehlivě pisatele charakterizovat. 

logo

IVE-AGENTURA je poradenskou a zprostředkovací agenturou, která se zabývá vyhledáváním a výběrem zaměstnanců pro organizace. Vypracováním grafologického rozboru se při výběru uchazeče o zaměstnání IVE-AGENTURA podrobně zaměřuje na požadovaná kritéria: kreativitu, míru únosné psychické zátěže, výdrž, vstřícné chování, vůdčí a organizační schopnosti, iniciativnost a ochotu k sebevzdělávání. Výstupy z grafologické analýzy pak samozřejmě spadají mezi důvěrné materiály.

Autor:
Mgr. Věra Škultétyová, psycholog písma

Autor:

Komerční sdělení

Komerční sdělení je placená služba portálu zprávy.iDNES.cz, která měsíčně osloví 650 000 uživatelů. Další informace najdete ZDE

Hlavní zprávy

Další z rubriky

STEMA-TECH-řešení požadavků v oblasti průmyslové automatizace.
STEMA-TECH-řešení požadavků v oblasti průmyslové automatizace

Jak bychom mohli definovat automatizaci? Automatizace je důkazem rychlého pokroku techniky a označuje použití řídicích systémů k řízení průmyslových zařízení a...  celý článek

Žena programátorka je jako vzácný diamant.
Žena programátorka je jako vzácný diamant

Na otázku, proč usilovat o ženu v IT odpovědělo TOP 1000 světových firem. Z odpovědí lze vyčíst, že ženy by se tomuto oboru rozhodně neměly vyhýbat.  celý článek

SLEVOTISK učí republiku tisknout přes WEB.
Slevotisk učí republiku tisknout přes web

Slevotisk jako první v České republice zprovoznil objednávky zakázkové výroby on-line. Jen zadáte přes web a třetí den už u vás zvoní kurýr na dveře s...  celý článek

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.