Chcete nakoupit kvalitně a počesku? Tradiční český obchod má co nabídnout

Komerční sdělení   10:00aktualizováno  10:00 – KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Kvalitní české a regionální potraviny, osobní přístup, řada doplňkových služeb a blízkost zákazníkům. Takový je tradiční český obchod, který se nepotřebuje halit do lásky k Česku. Je tu totiž skutečně doma …

Potraviny u Sedláčků ze sítě Brněnka v Rajhradu. | foto: AČTO

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Co přesně značka TRADIČNÍ ČESKÝ OBCHOD – CERTIFIKOVÁNO znamená? V prvé řadě usnadňuje zákazníkům orientaci na českém trhu a říká jim, která prodejna poskytuje kvalitu služeb, sortimentu i personálu a zároveň ukazuje na české prodejny s českými potravinami. „Rádi bychom značku dostali do povědomí zákazníků jako měřítko kvality českého maloobchodu a vytvořili tak pevný kmen českých prodejen, které značku hrdě ponesou. Zároveň chceme rozšiřovat nabídku výhod, které značka přináší,“ vysvětluje Zdeněk Juračka, předseda Asociace českého tradičního obchodu (AČTO), jež značku udílí.

Prodejna CBA v Českém Dubu.

Prodejna CBA v Českém Dubu.

Zejména pokud jde o původ zboží, tedy české potraviny, splňují nezávislé české prodejny požadavek alespoň dvoutřetinového podílu v sortimentu, což je jedno z kritérií pro získání originální značky, bez obtíží a to i obecně. Zatímco zahraniční řetězce dělají humbuk s regionálními koutky, v českých prodejnách představuje regionální produkce velkou část zboží, které byste v řetězcích jen obtížně sháněli. Zákazníci tak mají v certifikovaných prodejnách jistotu, že nakoupí dobře, kvalitně a počesku.

S-Market v Horní Lidči má vlastní Pekárnu u Mlýna.

S-Market v Horní Lidči má vlastní Pekárnu u Mlýna.

O originální značku pro své prodejny projevily zájem nezávislé prodejny z významných českých maloobchodních sítí BRNĚNKA, CBA, COOP, ENAPO, PRAMEN CZ či TERNO. Po roce fungování získalo značku TRADIČNÍ ČESKÝ OBCHOD – CERTIFIKOVÁNO již sedmašedesát prodejen v jedenácti krajích ČR. Zákazníci ji tak najdou ve velkých městech jako je Brno, Zlín, Olomouc, Hradec Králové nebo České Budějovice, tak i v menších sídlech, např. v Táboře, Hodoníně, Rumburku, Rakovníku, Frymburku, Havlíčkově Brodě, Písku, Otrokovicích, Šumperku, Třeboni, Českém Dubu či Boskovicích a i v řadě malých obcí.

Tradiční české obchody se od zahraničních řetězců liší v mnoha směrech. Jsou mnohem pestřejší, od malých venkovských prodejen po supermarkety. Sjednocuje je však osobní přístup k zákazníkovi, příznivé ceny, převážně česká a regionální produkce, široké spektrum doplňkových služeb a znalost místního prostředí. Bohužel, domácímu maloobchodu chybí jakákoliv podpora, ať už přímá nebo nepřímá, jak to vidíme v jiných zemích především západní Evropy.

Terno České Budějovice.

Terno České Budějovice.

Čeští zákazníci si málokdy uvědomují, že podporovat domácí obchodníky je výhodné i pro ně. Ani zdaleka totiž neplatí, že zahraniční řetězce jsou ve všem levnější. V nabídce vždy mají několik produktů, které dají pod nákupní cenu, čímž přilákají zákazníky, kteří si nakonec nakoupí i ostatní zboží mnohem dražší a někdy také to, které vůbec nepotřebují, jen proto, že se jeví jako „výhodná“ koupě. Podpora domácích obchodníků a potažmo českých výrobců a jejich produktů, má i význam společenský. Podporuje zaměstnanost, potravinovou soběstačnost i domácí ekonomiku. Je tu i rovina ekonomická. Zatímco zahraniční řetězce většinou posílají své zisky domů, výnosy českých obchodů zůstávají v České republice.

„Je to o odvaze, píli, odříkání, obětavosti a houževnatosti. Dokázat ve vysoce konkurenčním a tvrdém prostředí obstát v době, kdy zahraniční řetězce vrhají do marketingu desítky milionů a bojují všemi způsoby, je obdivuhodné. Čeští obchodníci nemají k dispozici ani zahraniční kapitál, ani týmy nejrůznějších specialistů a přesto dokázali vybudovat kvalitní prodejny. Za to jim patří obdiv, úcta a poděkování. Navíc jsou to právě oni, kdo k zákazníkům dostává regionální produkci a kvalitní výrobky malých českých firem,“ říká Miloš Škrdlík, spolumajitel sítě obchodů Brněnka.

Hlavní zprávy

Nejčtenější

Užívejte si oblíbené aplikace bez čerpání dat

Užívejte si oblíbené aplikace bez čerpání dat

Sedíte v dálkovém autobuse z Ostravy do Prahy. Vlak má zase zpoždění. Potřebujete zabavit děti při čekání u lékaře nebo...

Plzeňské překvapení? Ne! Tipéři to vidí na druhou výhru Realu

Plzeňské překvapení? Ne! Tipéři to vidí na druhou výhru Realu

Druhá prohra s Realem, nebo plzeňské překvapení? Největší komunita sázkařů žene za druhou výhrou Real.

Samsung, nebo iPhone, to je oč tu běží

Black friday

Sparta, nebo Slavia? Blondýnky, nebo brunetky? Kančí se šípkovou, nebo se zelím? Svět je plný dilemat, což platí...

John Quinn, tvář whiskey Tullamore D.E.W. v Praze

John Quinn, tvář whiskey Tullamore D.E.W. v Praze

Při příležitosti festivalu Whisky Life Prague navštívil Prahu John Quinn, Global Brand Ambassador irské whiskey...

Moderní stavební systém spoří čas i peníze

Moderní stavební systém spoří čas i peníze

Sedíte právě nad výpočty a cenami svého budoucího domu či přestavby? Myslete na to, aby se úspora v materiálu...

Další z rubriky

DNK system: osvědčený systém pro dřevostavby dodávají do celé republiky

Dřevostavby vznikají v Třebíči.

Během deseti let vývoje se z třebíčské firmy DNK system stal přední český výrobce stavebního systému pro dřevostavby. O...

Sanborn v září ukáže speciální stroje a zábavu pro děti

SANBORN a.s.

Přední výrobce dílů pro zařízení v energetice, petrochemii a dopravě. To je firma Sanborn sídlící ve Velkém Meziříčí....

Kam na vysokou? Při výběru VŠ myslete hlavně na budoucí uplatnění

Nebojte se „vejšky“ a přijďte studovat do Jihlavy!

Nebojte se vejšky! Takové motto si pro letošek zvolila jediná veřejná vysoká škola v Kraji Vysočina, Vysoká škola...

Najdete na iDNES.cz