Zákazníci objevují značku Q

Komerční sdělení   7:00aktualizováno  7:00 – KOMERČNÍ SDĚLENÍ
Pan J. V., majitel a provozovatel hotýlku v podhůří Krkonoš, o tom jistě ví své. Logo udělované Českým systémem kvality služeb zdobí všechny jeho reklamní materiály.Byl jedním z prvních českých podnikatelů v cestovním ruchu, kdo získal právo tuto značku garance prvotřídních služeb užívat.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Zákazníci objevují značku Q | foto: Ladislav Renner

Proč jste se rozhodl do Českého systému kvality služeb zapojit?

Jsme ryze český, navíc nevelký podnik. Nejsme součástí žádné hotelové sítě, takže hosté nemají jak poznat, že poskytujeme vysoce kvalitní služby. Samozřejmě máme na webových stránkách reference, jenže na ty nikdo moc nedá. Lidé si myslí, že je mohl napsat kdokoli. Třeba já. Počet hvězdiček odráží spíše vybavení. O vstřícnosti personálu, atmosféře a tak dále neřekne prakticky nic. Takže jsem uvítal, že se objevilo něco jako razítko kvality.

Váš podnik je však docela specifický, není systém příliš univerzální a odtržený od reality?

Víte, potřeby zákazníků a jejich požadavky na kvalitu jsou podobné – ne-li shodné – úplně všude. Od nich se odvíjejí zásady řízení kvality ČSKS, kterých se držíme. Nesmíte také zapomenout, že jde o flexibilní a adaptibilní systém. Nic vám nenutí, jen doporučuje, poskytuje informace, odborné a praktické poznatky. Co si z nich pro svůj podnik vezmete, je na vás.

Jak se Vám podařilo certifikát získat?

Již na prvním školení Ministerstva pro místní rozvoj ČR jsem díky praktickým ukázkám získal spoustu inspirujících nápadů, jak služby zlepšit. Podařilo se mi potom dát s týmem dohromady vizi hotelu, která nám pomáhá definovat směr našich dalších kroků. Nikdy bychom nezvýšili kvalitu služeb natolik, kdybychom fungovali pouze v zaběhnutých kolejích. Trvalo nám například vychytat správnou práci se stížnostmi, ale dnes jsme vlastně rádi za každou zpětnou vazbu a podnět ke zlepšení.

Získali jsme certifikát na 3 roky, ale každý rok je třeba provést aktualizaci, s kterou nám teď pomáhá agentura CzechTourism. To nás nutí se zastavit a znovu se zamyslet nad tím, zda splňujeme očekávání našich zákazníků a reagujeme na novinky a současné trendy. Dřívější módní požadavky mohou být dnes už samozřejmostí.

Dnes už máte s ČSKS dobrou zkušenost. Ale co na počátku? Co vás přesvědčilo, že bude fungovat?

Hlavně to, že jde o systém licenční. Nikdo ho nevařil z vody od úřednického stolu. Vychází z německého Service Qualität Deutschland (SQD), který už funguje asi deset let a prokazatelně přináší výsledky. Vždycky jsem ho kolegům za hranicemi záviděl. Jde ostatně o celoevropsky prověřený nástroj zvyšování kvality služeb v cestovním ruchu. Obdobné mají ve Španělsku, Francii i Velké Británii a myslím, že si na nedostatek turistů nemůžou stěžovat.

Co vám značka Q přináší dnes?

Troufám si říct, že z ní teď žijeme. Odlišila nás od přímé konkurence. V okolí jsme jedni z mála, kdo můžou kromě jiných benefitů nabídnout oficiálně potvrzenou jistotu kvality služeb.

Máme vhodně nastavený systém komunikace, rozdělené odpovědnosti a představu, kam směřujeme. Vážíme si toho, když se k nám lidé vrací. Já jsem navíc opravdu pyšný na to, že s námi drží i naši zaměstnanci, což je v dnešní době opravdová konkurenční výhoda.

Oblasti, v nichž vám ČSKS pomůže

  •  Naplňování očekávání zákazníků, dosahování jejich spokojenosti.
  •  Rozvoj tzv. soft skills, tedy komunikačních a dalších dovedností managementu a zaměstnanců.
  •  Zvýšení efektivity komunikačních procesů jak na externích (zákazníci, dodavatelé, spolupracující organizace, ostatní strany), tak interních liniích (vedení a zaměstnanci).
  •  Rozvoj firemní kultury.

Značka kvality Q


Tento článek je součástí značky „Q“. Tato značka kvality je udělována českým hotelům, penzionům, restauracím, informačním centrům a dalším firmám působícím v cestovním ruchu. Ti, kteří již tuto prestižní značku získali, na sobě aktivně pracují a znamenají pro své klienty záruku certifikované kvality služeb. Kdo všechno značku získal, najdete na webu Služby Q. Značka je udělována v rámci Českého systému kvality služeb a organizace, které splní stanovené parametry, obdrží certifikát kvality a s ním právo užívat značku „Q“.

Zákazníci objevují značku Q

Nejčtenější

Tři ženy úspěšně zhubly. Jak ale vypadají o půl roku později?

Ke konci projektu se účastnice sešly při závěrečném společném focení. Zleva...

Díky programu Cambridge Weight Plan změnily tři ženy životní styl a odměnou jim bylo, že po pár měsících oblékly menší...

Začalo Australian Open. Bookmakeři a sázkaři se shodují na favoritech

Začalo Australian Open. Bookmakeři a sázkaři se shodují na favoritech

Mezi hlavní vrcholy sázkařské sezóny budou patřit v roce 2019 tenisové grandslamy. Prvním z nich, který tradičně začíná...

Moderní inkousty nahrazují klasické chodbové tiskárny

Moderní inkousty nahrazují klasické chodbové tiskárny.

Uvažujete o koupi nové flotily tiskáren a nevíte si rady při výběru? Inkoustová technologie HP PageWide je něco jako...

Udělejte něco pro sebe, pořiďte si infrasaunu

Infrasauna Rowen pro 4 osoby nabízí saunování pro celou rodinu. Má 11...

Ta je skvělá nejen pro parádní relaxaci v teple, což přijde v zimních měsících opravdu vhod, ale pečuje i o zdraví. A...

Cesty začínají na veletrzích Go a Regiontour, za poznáním i za jídlem

Cesty začínají na veletrzích, za poznáním i za jídlem

Na brněnském výstavišti se ve dnech 17.–20. ledna odehrají veletrhy cestovního ruchu GO a Regiontour. První den patří...

Další z rubriky

Výlet do Brna. Užijte si den plný zážitků a chytré zábavy.

Výlet do Brna. Užijte si den plný zážitků a chytré zábavy.

Brněnský zábavní vědecký park VIDA! už navštívil téměř milion návštěvníků. Je ideálním místem, kde strávit nevšední čas...

Pět tipů, kam zamířit za vánoční atmosférou

Vídeň

Svařené víno a perníčky patří neodmyslitelně k vánočním svátků. U nás i jinde ve světě. V každém kraji, v každé zemi...

Cesta na rodinnou návštěvu bez stresu? Svezeme vás

Cesta na rodinnou návštěvu bez stresu? Svezeme vás

Vánoce jsou především o setkávání se se širokou rodinou. I to může být samo o sobě stresující. A k tomu mnohdy...

Najdete na iDNES.cz